Kirjoittaja Aihe: asiakirjakatselin ei avaa kaikkia pdf-tiedostoja plus muuta  (Luettu 2162 kertaa)

pepofan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Terve,
sain sähköpostiin (wippies.fi) tiedostoja joiden päätteet olivat kummallisia "doc.pdf". Lähettäjä väittää, että kyllä aukeaa normaalisti kaikkien muiden vastaanottajien koneilla. Muilla saattaa olla Windowsit.
"Tiedostotyyppi HTML-asiakirja (text/html) ei ole tuettu"
Olen yrittänyt avata suoraan liitteen viestistä sekä tallentaa ensin koneelle ja availla sitten. Olen muunnellut tiedostonimiä ottamalla milloin docin, milloin pdf:n pois, mutta ei aukea open officella, asiakirjakatselimella, eikä adobe readerilla.
Mikähän tässä on, mitä en tajua...

peran

  • Vieras
Vs: asiakirjakatselin ei avaa kaikkia pdf-tiedostoja plus muuta
« Vastaus #1 : 08.02.11 - klo:21.03 »
Vaikea päätellä mitä tiedostomuotoa kyseinen tiedosto oikeasti on.

Oletko kokeillut laittaa tiedoston nimen extensioksi .html ?

Jos on aito pdf, niin Ubuntuun saanee edelleen Adoben Readerin, jonka pitäisi hallita kaikki variaatiot siitä.

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: asiakirjakatselin ei avaa kaikkia pdf-tiedostoja plus muuta
« Vastaus #2 : 08.02.11 - klo:22.53 »
Terve,
sain sähköpostiin (wippies.fi) tiedostoja joiden päätteet olivat kummallisia "doc.pdf". Lähettäjä väittää, että kyllä aukeaa normaalisti kaikkien muiden vastaanottajien koneilla. Muilla saattaa olla Windowsit.
"Tiedostotyyppi HTML-asiakirja (text/html) ei ole tuettu"
Olen yrittänyt avata suoraan liitteen viestistä sekä tallentaa ensin koneelle ja availla sitten. Olen muunnellut tiedostonimiä ottamalla milloin docin, milloin pdf:n pois, mutta ei aukea open officella, asiakirjakatselimella, eikä adobe readerilla.
Mikähän tässä on, mitä en tajua...

Saahan sitä väittää että avautuu, mutta jotakin mätäähän siinä tiedostossa kuitenkin on. Se, että mikä extensio on, on samantekevää - ei Linux sen mukaan toimi.

Jos Ubuntu sen tulkitsee html-asiakirjaksi, niin se on joko sitä tai sitten korruuptoitunut asiakirja. Avaa tiedosto tekstieditorilla ja katso mitä siitä löytyy. Katso myös onko tiedoston koko järkevä tai sitä mitä sen pitäisi olla.

pepofan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: asiakirjakatselin ei avaa kaikkia pdf-tiedostoja plus muuta
« Vastaus #3 : 14.02.11 - klo:09.33 »
Sain tiedostot auki, kun lähettäjä latasi ne nettiin.
Ei kyl pää kestä enää miettiä tuota, miksi nuo tiedostonimet temppuilee, olkoon... Kiitos vastauksistanne kuitenkin!