Kirjoittaja Aihe: Kännykkä  (Luettu 3137 kertaa)

FAIL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 580
  • Linux
    • Profiili
Kännykkä
« : 03.07.10 - klo:14.18 »
Miten pääsen nettiin käyttämällä kännykkää? Kännykkä on Nokia X3. Kun kytken kaapelin kiinni, ja valitsen puhelimesta  PC Suite, Menen netin kuvakkeeseen tehtäväpalkissa, huomaa kyllä että kännykkä kiinni ja sitä voisi käyttää että voisi mennä nettiin, mutta niistä asetuksista en sitten tajua mitään. Miten ne asetukset pitäisi määrittää että pääsisin nettiin kännykän kautta kun en osaa määrittää niit yhteyden asetuksia et saisko ne jotenki automaattisesti? Ja jos tää vaikuttaa nii käyttis on Kubuntu 10.04
« Viimeksi muokattu: 03.07.10 - klo:14.23 kirjoittanut FAIL »

noname

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 828
  • Linuxilla maaliskuusta 2009
    • Profiili
Vs: Kännykkä
« Vastaus #1 : 04.07.10 - klo:16.39 »
Mä en tiiä ratkaisua mutta haluaisin tietää, sillä nokialainen on itelläkin.

Karvameduusa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1055
    • Profiili
Vs: Kännykkä
« Vastaus #2 : 04.07.10 - klo:21.45 »
Miten pääsen nettiin käyttämällä kännykkää? Kännykkä on Nokia X3. Kun kytken kaapelin kiinni, ja valitsen puhelimesta  PC Suite, Menen netin kuvakkeeseen tehtäväpalkissa, huomaa kyllä että kännykkä kiinni ja sitä voisi käyttää että voisi mennä nettiin, mutta niistä asetuksista en sitten tajua mitään. Miten ne asetukset pitäisi määrittää että pääsisin nettiin kännykän kautta kun en osaa määrittää niit yhteyden asetuksia et saisko ne jotenki automaattisesti? Ja jos tää vaikuttaa nii käyttis on Kubuntu 10.04

Jos tarkoitat sitä Wizzard kaltaista ikkunaan. Kyseissä ikkunassa valitaan operaattori ja luodaan automaattisesti asetukset.

noname

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 828
  • Linuxilla maaliskuusta 2009
    • Profiili
Vs: Kännykkä
« Vastaus #3 : 04.07.10 - klo:22.20 »
Mulla vaan "sekos" puhelin kun liitin sen linuxiin poisti asennetut ohjelmat siis.

Bluetoothilla toimii tiedonsiirto nyt jo molempiin suuntiin.

FAIL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 580
  • Linux
    • Profiili
Vs: Kännykkä
« Vastaus #4 : 05.07.10 - klo:10.13 »
Mut miten mä ny saan ne netti asetukset niin automaattisesti säädettyä kuten Ubuntussa pystyin automaattisesti? Piti vaan valita operaattori ja ei sen kummempaa ollut. Mulla on siis liittymänä Elisa ja en löydä mitään automaattisia asetuksien tekoja tästä Kubuntusta.

Karvameduusa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1055
    • Profiili
Vs: Kännykkä
« Vastaus #5 : 05.07.10 - klo:12.35 »
Mut miten mä ny saan ne netti asetukset niin automaattisesti säädettyä kuten Ubuntussa pystyin automaattisesti? Piti vaan valita operaattori ja ei sen kummempaa ollut. Mulla on siis liittymänä Elisa ja en löydä mitään automaattisia asetuksien tekoja tästä Kubuntusta.

Itsellä ei ole kokemusta Kubuntusta. Kubuntussa taitaa olla eri network applet, kuin Ubuntussa. Yhteys pitää luoda manuaalisesti.

FAIL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 580
  • Linux
    • Profiili
Vs: Kännykkä
« Vastaus #6 : 05.07.10 - klo:16.30 »
Mistäs nään sitten mitä mä syötän sinne ::)

Karvameduusa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1055
    • Profiili
Vs: Kännykkä
« Vastaus #7 : 05.07.10 - klo:17.28 »
Mistäs nään sitten mitä mä syötän sinne ::)

Tässä on joku keskustelu.

Lainaus
The only way to use Mobile Broadband in Kubuntu is by using the GNOME-frontend of NetworkManager. Install the network-manager-gnome and mobile-broadband-provider-info packages. GNOME's network manager frontend features a wizard for mobile broadband devices.

Pitäisi asentaa gnomen network manager.

Jollain voi olla parempia ratkaisuja.

Thinkit

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 912
  • Kysyvä ei tieltä eksy, eikä eksyvä tietä kysy.
    • Profiili
Vs: Kännykkä
« Vastaus #8 : 05.07.10 - klo:17.39 »
http://wiki.ubuntu-fi.org/Matkapuhelin_modeemina

Oletko tuosta katsonut?

t: Antti  ;)
Lenovo Thinkpad e520
Kde Neon 5.22.3
Intel(R) Core(TM) i5-2410M CPU @ 2.30GHz
Amd Radeon HD 6630m
Intel HD 3000 integroitu
Samsung Evo 120G kovo ja 8G muistia
Sony Xperia 5 mk2 ja android 11

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: Kännykkä
« Vastaus #9 : 05.07.10 - klo:18.28 »
Tässä on joku keskustelu.

Lainaus
The only way to use Mobile Broadband in Kubuntu is by using the GNOME-frontend of NetworkManager. Install the network-manager-gnome and mobile-broadband-provider-info packages. GNOME's network manager frontend features a wizard for mobile broadband devices.

Pitäisi asentaa gnomen network manager.

Jollain voi olla parempia ratkaisuja.
Tuo ei ole ainoa tapa. Jos luet tuon keskustelun tarkemmin, huomaat, että mobiililaajakaistayhteyden saa muodostettua KDE:n omalla verkkomanagerilla. Lisäksi KPPP:täkin voi käyttää.

Karvameduusa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1055
    • Profiili
Vs: Kännykkä
« Vastaus #10 : 05.07.10 - klo:19.38 »
Tuo ei ole ainoa tapa. Jos luet tuon keskustelun tarkemmin, huomaat, että mobiililaajakaistayhteyden saa muodostettua KDE:n omalla verkkomanagerilla. Lisäksi KPPP:täkin voi käyttää.

Kiitos infosta. Itse en ole ollut tekemisissä KDE:n kanssa.