Kirjoittaja Aihe: AmaroK, skip, skip...  (Luettu 5149 kertaa)

Juha127

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Gimp Suomi
AmaroK, skip, skip...
« : 05.04.06 - klo:16.51 »
Juu, mahtaako kenelläkään olla tietoa miten saisi AmaroK soittimen toimimaan, kun itselläni se ei toista kappaleita vain hyppää heti seuraavaan, kunnes on lopussa. Tämän foorumin haulla eikä googlen haulla löytynyt, mitään. Haluan sen ulkoasun ja soittolistojen vuoksi toimimaan.
Käytössäni on Ubuntu dapper, ja en siinä ole muita soittimia saanut toimimaan kuin Noatun, jonka vilkkuva kuvake ylälaidassa häiritsee.

Anssi

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: AmaroK, skip, skip...
« Vastaus #1 : 05.04.06 - klo:18.23 »
Juu, mahtaako kenelläkään olla tietoa miten saisi AmaroK soittimen toimimaan, kun itselläni se ei toista kappaleita vain hyppää heti seuraavaan, kunnes on lopussa. Tämän foorumin haulla eikä googlen haulla löytynyt, mitään. Haluan sen ulkoasun ja soittolistojen vuoksi toimimaan.
Käytössäni on Ubuntu dapper, ja en siinä ole muita soittimia saanut toimimaan kuin Noatun, jonka vilkkuva kuvake ylälaidassa häiritsee.
sulta puuttuu tai on jotenkin väärät Mp3 codekkit.
täällä oli tuohon ohjeet kun itselläni oli sama ongelma.. minäpäs koitan etsiä.
 -e-

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=2433.0
jospa tuolta löytisi jotain apua.
« Viimeksi muokattu: 05.04.06 - klo:18.26 kirjoittanut Anssi »

Juha127

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Gimp Suomi
« Vastaus #2 : 05.04.06 - klo:19.10 »
Juu, voi olla että se ettei gstreamer0.10-plugins-ugly-multiverse ole asennettu, mutta asentaminen ei ole(ainakaan mulle) helppoa. Sillä tämän paketin asentamiseen pitää olla myös liblame0 asennettu jota ei löydy suoraan paketin hallinasta, mutta netistä kylläkin. Mutta eteen tulee tämmönen kun yritän asentaa ohjeiden mukaan
make: *** Kohteita ei ole annettu, eikä makefileä löytynyt. Seis.
Ei vielä oikein onnaa tuo asentaminen linuxissa, kun olen käyttänyt sitä vain parin viikon verran yhteensä.

JPK1990

• Vieras
« Vastaus #3 : 05.04.06 - klo:19.37 »
Kannattaa käydä siellä amaroKin asetuksissa ja pistää gstreamer engine käyttöön. Mulla oli ihan sama juttu.

Juha127

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Gimp Suomi
« Vastaus #4 : 05.04.06 - klo:19.55 »
Siellä ei edes ole sitä gstreamer engine, mutta xine aRts, no se lähti toimimaan sillä. Vaikka ennen kuin kokeilin amaroK kaatui, kun laittoi aRts enginen pääl.

No sori tää, mutta tästä voi hyvinkin olla apua joillekin.

Juhhe1

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Valokuva albumini
« Vastaus #5 : 05.04.06 - klo:21.29 »
Juu, voi olla että se ettei gstreamer0.10-plugins-ugly-multiverse ole asennettu, mutta asentaminen ei ole(ainakaan mulle) helppoa. Sillä tämän paketin asentamiseen pitää olla myös liblame0 asennettu jota ei löydy suoraan paketin hallinasta, mutta netistä kylläkin. Mutta eteen tulee tämmönen kun yritän asentaa ohjeiden mukaan
make: *** Kohteita ei ole annettu, eikä makefileä löytynyt. Seis.
Ei vielä oikein onnaa tuo asentaminen linuxissa, kun olen käyttänyt sitä vain parin viikon verran yhteensä.

Kyllä mulla ainakin noi kaikki asentui ihan hienosti, onkohan joku paketti nyt rikki vai onko vika sun sources.listissä?
Oletko laittanut sieltä multiverset ja universet käyttöön?

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

Jupu

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 29.05.06 - klo:08.33 »
Täältä löytyy sama ongelma. Kaikki gstreamer paketit asentui onnistuneesti, ja amarokin enginenä on xine. Mutta silti hyppää heti seuraavaan biisiin, mitään soittamatta?? Vieläkö on konsteja joita kokeilla?

nebula

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #7 : 29.05.06 - klo:09.07 »
Itellä toi amarok temppuili joskus samalla tavalla vaikka kokeilin kaikkia mahd.enginejä...mutta ...mutta....sitten asensin xine-ui:n """sudo apt-get install xine-ui""" ja johan rupesi amarok toimimaan samalla xine enginellä jota aiemmin yritin.

En tosin ymmärrä miten toi xine-ui:n asennus siihen vaikutti, mutta alkoi kuitenkin toimimaan.

Jupu

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #8 : 29.05.06 - klo:21.02 »
Eipä auttanut xine-ui:n asennus... Edelleen pomppii :( Jos kokeilee vaikka aRts enginellä, tai ilman, niin ei edes aloita soittamaan kappaleita. Voiko olla vaikutusta, biisit on ntfs levyllä, joka on mountattu?

Juha127

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Gimp Suomi
« Vastaus #9 : 29.05.06 - klo:21.45 »
Kyllä hyvinkin voi vähän vaikuttaa ntfs levy, mutta itse sain vihdoin (toivottavasti lopullisesti) amaroK:n toimimaan arts enginellä. Xine pomppii sinne tänne ja kaatuu.

Jupu

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #10 : 29.05.06 - klo:22.19 »
Breezyllä toimi ntfs-levy moitteetta, nyt dapperiin vaihdon jälkeen ei enää toimikaan...

Juhhe1

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Valokuva albumini
« Vastaus #11 : 29.05.06 - klo:22.38 »
Breezyllä toimi ntfs-levy moitteetta, nyt dapperiin vaihdon jälkeen ei enää toimikaan...

En usko että vika on tossa NTFS:ssä, luulen että vika löytyy juuri codeceista/engineistä.

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

kuksa

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #12 : 30.05.06 - klo:00.12 »
minulla oli sam homma et skippas vaan,sain pelaan muistaakseni kun asensin tollaisen paketin  libxine-extracodecs

edit:no tuolta jotain paketteja laittelin ,niin alkoi pelaan https://wiki.ubuntu.com/RestrictedFormats#head-e2ebd70ede0e3eb2117ffbd618d2295dd1540dca
« Viimeksi muokattu: 30.05.06 - klo:00.15 kirjoittanut kuksa »

Jupu

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #13 : 30.05.06 - klo:09.28 »
Kuitenkin dapperissa oletuksena oleva soitin toistaa biisit moitteetta ???

Laitoin libxine-extracodecs niin johan tärppäs!! Kiitokset avusta, nyt toimii ;D
« Viimeksi muokattu: 30.05.06 - klo:17.53 kirjoittanut Jupu »