Kirjoittaja Aihe: Ei mene jakeluun.  (Luettu 7033 kertaa)

PenguinNerd

  • Vieras
Vs: Ei mene jakeluun.
« Vastaus #20 : 28.06.09 - klo:15.19 »
Olen pahoillani turhasta fanaattisuudestani (joka on ilmeisesti pahasta? Vai? :'(  Käsitinkö oikein?)

Ilmeisesti mulla on vieläkin paaaljon opittavaa..

Milloinkas fanaattisuudesta on jotain hyvää seurannut?
Otat ihan rauhallisesti vain, turha hötkyillä, tulee vain pahaa jälkeä. Kyllä nuo asiat jossain vaiheessa valkenee, itse kullekin.

Eli tuo auttaa? Ja hyvä että valkenee..  8)

Storck

  • Vieras
Vs: Ei mene jakeluun.
« Vastaus #21 : 28.06.09 - klo:15.25 »
Tavallisesti olisin vastannut tähän, että pakko on kaikkien käyttää ubuntua!  ;D Hhehehe!! Mutta nöyrtyneenä tyydyn toteamaan että valitettavasti ketään ei voi pakottaa mihinkään.. Harmi sinänsä 

Tuollainen asenne on erittäin haitallista koko linux-jakeluiden kentässä. Saa käyttäjät turhan fanaattisen kuvan, joka ei hevin karise.

Ubuntu ei taatusti ole se ainoa/paras jakelu, vaan vaihtoehto. Jokaisella pitää olla se mahdollisuus itse vaikuttaa mitä koneellansa ajaa.
Ei sinulla, eikä taatusti minullakaan ole oikeutta sanoa toiselle että, "homma on nyt näin, utuntu koneelle ja sassiin!"

Edelleen, antaa jokaisen käyttää sitä järjestelmää, millä saa tehtävänsä hoidettua, mitä varten kone on olemassa.

Totta, mielummin annetaan sellainen kuva että Linux oikeasti toimii (minä voin käsi sydämellä sanoa näin, onneksi) ja ei ole harmia pöpöistä ja koneen siivouksista. On vapaus vaihtaa distroa silloin kun huvittaa ja asennus on helppo/nopea. Tuossa on jo paljon sellaista mistä vindoussilaiset on kateellisia.   :D

PenguinNerd

  • Vieras
Vs: Ei mene jakeluun.
« Vastaus #22 : 28.06.09 - klo:15.28 »
Tavallisesti olisin vastannut tähän, että pakko on kaikkien käyttää ubuntua!  ;D Hhehehe!! Mutta nöyrtyneenä tyydyn toteamaan että valitettavasti ketään ei voi pakottaa mihinkään.. Harmi sinänsä 

Tuollainen asenne on erittäin haitallista koko linux-jakeluiden kentässä. Saa käyttäjät turhan fanaattisen kuvan, joka ei hevin karise.

Ubuntu ei taatusti ole se ainoa/paras jakelu, vaan vaihtoehto. Jokaisella pitää olla se mahdollisuus itse vaikuttaa mitä koneellansa ajaa.
Ei sinulla, eikä taatusti minullakaan ole oikeutta sanoa toiselle että, "homma on nyt näin, utuntu koneelle ja sassiin!"

Edelleen, antaa jokaisen käyttää sitä järjestelmää, millä saa tehtävänsä hoidettua, mitä varten kone on olemassa.

Totta, mielummin annetaan sellainen kuva että Linux oikeasti toimii (minä voin käsi sydämellä sanoa näin, onneksi) ja ei ole harmia pöpöistä ja koneen siivouksista. On vapaus vaihtaa distroa silloin kun huvittaa ja asennus on helppo/nopea. Tuossa on jo paljon sellaista mistä vindoussilaiset on kateellisia.   :D

Asia harrvinaisen selvä.. :)   :)  ;)
« Viimeksi muokattu: 28.06.09 - klo:15.32 kirjoittanut PenguinNerd »

Storck

  • Vieras
Vs: Ei mene jakeluun.
« Vastaus #23 : 28.06.09 - klo:16.00 »

joo, ja yritäppä alkaa vindoussissa testaileen seuraavan version alphoja, helpommin sanottu kuin tehty  ;D

Parasta on se kun kerrot miten helposti uuden version voi asentaa säilyttäen kaiken datan, /home omalla osiollaan siis.

Storck

  • Vieras
Vs: Ei mene jakeluun.
« Vastaus #24 : 28.06.09 - klo:20.17 »
eikös se ole että testiversioita kandee ajaa omalla koneellaan... itsellä ei tuota /home ongelmaa kun kaikki on /:n takana, jos ja kun kaikki data menee bittiavaruuteen niin sitten menee

Öööööö???  Nyt ei kyllä ymmärtänyt. Kerrotko miten tuo on/ei ole sinulle ongelma?

henri_aleksi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 319
    • Profiili
Vs: Ei mene jakeluun.
« Vastaus #25 : 28.06.09 - klo:22.00 »
eikös se ole että testiversioita kandee ajaa omalla koneellaan... itsellä ei tuota /home ongelmaa kun kaikki on /:n takana, jos ja kun kaikki data menee bittiavaruuteen niin sitten menee

Öööööö???  Nyt ei kyllä ymmärtänyt. Kerrotko miten tuo on/ei ole sinulle ongelma?
ilmeisesti datalla ei ole väliä
"Theory is when you know something, but it doesn't work. Practice is when something works, but you don't know why.
Programmers combine theory and practice: Nothing works and they don't know why."

bonus13

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Ei mene jakeluun.
« Vastaus #26 : 28.06.09 - klo:22.54 »
Nyt olen sitten näyttänyt kaverille Ubuntun perustoimintoja ja ilme olisi ollut videoimisen arvoinen. Minulla on mm koneella muutamia tosi komeita Linux aiheisia työpöytä kuvia, niitä se kuolasi, että sain hakea talouspaperia ;D

korppa

  • Vieras
Vs: Ei mene jakeluun.
« Vastaus #27 : 29.06.09 - klo:16.27 »
eikös se ole että testiversioita kandee ajaa omalla koneellaan... itsellä ei tuota /home ongelmaa kun kaikki on /:n takana, jos ja kun kaikki data menee bittiavaruuteen niin sitten menee

Öööööö???  Nyt ei kyllä ymmärtänyt. Kerrotko miten tuo on/ei ole sinulle ongelma?
ilmeisesti datalla ei ole väliä

Sama täällä. En jaksa tehdä erillistä /home osiota. Tiedon säilytykseen minulla on oma osio ja se mitä home sisältää, sillä ei ole minulle väliä kun tarvittaessa pystyy kyllä varmuuskopioimaan.

Palaten tähän oikeaan aiheeseen. Linuxia en kenellekkään itse tyrkytä, mutta windowsien korjaamiseni saa jäädä vain uudelleen asennukseen, ellei vikana ole joku perusjuttu.

Yleensä jos minulta kysytään apua solmuun menneiden windowskoneiden kanssa niin vastaus on: En moiseen paskaan käsiäni sotke, itselle osaisin tehdä, mutta muille en ala tekemään.