Kirjoittaja Aihe: Järjestelmän tallennus ??  (Luettu 1413 kertaa)

piit81

• Käyttäjä
    • Profiili
Järjestelmän tallennus ??
« : 29.12.08 - klo:20.59 »
Onko Ubuntusssa (8.10) ohjlemaa ,millä saa tav. muistiin ,misä pisteessä mun järjestelmä tällä hetkellä on. Tarvisin siihen apua ,koska on jo kolmas kerta ,kun asennan koko järjestelmän uusiks ,kun oon käyttänyt esim. ohjelmaa compiz fusion ,minkä takia mun kone on menettänyt jotain ATI näytönohjain ajureita. Eli ATI-control center ei oo enää toiminut. Jonka jälkeen oon laittanu koko homman uusiks. ELi ois kiva ,jos aina ku joku ajuri häviää ,menee sekaisin ,ni mun ei tarvis asentaa koko järjestelmää uusiks. Eli se misä pisteessä mun kone on nyt ,ni ois vaikka cd-levyllä muistissa.

Storck

• Vieras
Vs: Järjestelmän tallennus ??
« Vastaus #1 : 29.12.08 - klo:21.07 »
Esimerkiksi Synapticista sellainen kuin: hubackup   :)

jontti91

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 31.12.08 - klo:01.35 »
Oletkos kokeillut tehdä ns ghost imagea järjestelmästä esim Ghost ohjelmaa käyttäen.
sen saat mm. hirens boot cd:n mukana, kun lataat ja käynnistät hirens boot cd:n koneen käynnistyksen yhteydessä, pystyt valitsemaan esimerkiksi sen backup osiosta, josta löytyy monia muitakin, mutta ainakin Ghostilla pystyy ottamaan varmuuskopioita koko järjestelmästä, vaikkapa tiedostojärjestelmästä, joka on EXT-formaattinen.

Hexa_Desimaali

• Vieras
« Vastaus #3 : 31.12.08 - klo:22.13 »
Eikös siellä GRUBin valikossa ole sinulla ollenkaan sitä failsafe-kohtaa? Sehän on juuri X-ongelmia varten. Itse olen sitä käyttänyt aikoinaan, kun omat ATI-säädöt menivät pieleen. Onhan se toki viisasta ottaa varmuuskopioitakin ja testata niiden toimivuus, mutta ei X:n säätövirheen vuoksi pitäisi tarvita varmuuskopioita kaivaa esiin.