Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 8.04 Xine:n ääni puuttuu (Ratkaistu)  (Luettu 5217 kertaa)

aarne02

• Käyttäjä
    • Profiili
Ubuntu 8.04 Xine:n ääni puuttuu (Ratkaistu)
« : 14.07.08 - klo:11.48 »
Kaikkien muiden soittimien ääni toimii paitsi Xine:n. Olen asettanut kaikki mahdolliset multimedia palikat, eikä vaan auta ( voi olla, että on tullut asennettua  joku palikka liikaa). Olen myös hakenut neuvoa vanhoista keskusteluista, ei löydy mitään mikä auttaisi. Xine asennettu uudestaan, ei apua. Mielestäni Xine:n digi-tv kuva on paras, joten olisi kiva saada siihen ääni. Löytyisikö apua ongelmaan?
« Viimeksi muokattu: 03.10.08 - klo:13.15 kirjoittanut aarne02 »

jori52

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Ubuntu 8.04 Xine:n ääni puuttuu
« Vastaus #1 : 14.07.08 - klo:16.29 »
Kaikkien muiden soittimien ääni toimii paitsi Xine:n. Olen asettanut kaikki mahdolliset multimedia palikat, eikä vaan auta ( voi olla, että on tullut asennettua  joku palikka liikaa). Olen myös hakenut neuvoa vanhoista keskusteluista, ei löydy mitään mikä auttaisi. Xine asennettu uudestaan, ei apua. Mielestäni Xine:n digi-tv kuva on paras, joten olisi kiva saada siihen ääni. Löytyisikö apua ongelmaan?

Eihän mykistys ole päällä?.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

aarne02

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 15.07.08 - klo:12.27 »
Lainaus

Ei ihan varmasti. Kyllä ongelma on joku muu. Sream informationissa audio codec on "MPEG audio player 2 (lib: MAD)". Onkohan tuo oikein.

jori52

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 15.07.08 - klo:16.35 »
Lainaus

Ei ihan varmasti. Kyllä ongelma on joku muu. Sream informationissa audio codec on "MPEG audio player 2 (lib: MAD)". Onkohan tuo oikein.

Tuohon xine ongelmaan en osaa antaa neuvoa, mutta oletko kokeillut Me-tv:tä itse käytän sitä ja olen erittäin tyytyväinen kuvan laatuun.

Terveisin jori52
« Viimeksi muokattu: 15.07.08 - klo:16.37 kirjoittanut jori52 »
Linux counter #348392

UbunTux

• Käyttäjä
  • KubunTux
    • Profiili
« Vastaus #4 : 15.07.08 - klo:17.39 »

Tuohon xine ongelmaan en osaa antaa neuvoa, mutta oletko kokeillut Me-tv:tä itse käytän sitä ja olen erittäin tyytyväinen kuvan laatuun.

Terveisin jori52

Ja on myös hyvä huomata, että Me-tv on yksi monista xine-soittimista.  ;)

http://xinehq.de/
Lainaus
Latest News
29.06.2008    xine-lib 1.1.14
A new xine-lib version is available. It adds Xv port & type selection (this is backported from the 1.2 branch) and improved content type detection for HTTP streams. There are some DVB and V4L improvements, and a DVB audio bug, introduced in 1.1.13, is fixed
.

Eli xinellä on ollut ääniongelmia ainakin DVB:n kanssa.

Onko siis jotain ylimääräisiä pakettivarastoja backportseja jne käytössä?
« Viimeksi muokattu: 15.07.08 - klo:17.43 kirjoittanut UbunTux »
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

aarne02

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 15.07.08 - klo:18.00 »
Lainaus

Me-tv on käytössä, mutta mielestäni Xine:n kuva on parempi.

Lainaus

Käytössä ei ole muuta ylimääräistä pakettivarastoa kuin se josta sai uusimman version Me-tv:stä.

jori52

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 15.07.08 - klo:21.11 »

Terveisin jori52

Ja on myös hyvä huomata, että Me-tv on yksi monista xine-soittimista.  ;)

http://xinehq.de/
Lainaus
Latest News
29.06.2008    xine-lib 1.1.14
A new xine-lib version is available. It adds Xv port & type selection (this is backported from the 1.2 branch) and improved content type detection for HTTP streams. There are some DVB and V4L improvements, and a DVB audio bug, introduced in 1.1.13, is fixed
.

Eli xinellä on ollut ääniongelmia ainakin DVB:n kanssa.

Minulla on kaikki soittimet xine moottorin takana ja ei mitään ongelmia, tosin voihan joku dvb tikku aiheuttaa ongelmia , omani on A-linkin uudempi tikku, ei ongelmia.

Terveisin jori52
Linux counter #348392

aarne02

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #7 : 17.07.08 - klo:11.41 »
Lainaus
Minulla on kaikki soittimet xine moottorin takana ja ei mitään ongelmia, tosin voihan joku dvb tikku aiheuttaa ongelmia , omani on A-linkin uudempi tikku, ei ongelmia.

Terveisin jori52

Sehän tuossa ihmeelistä onkin, kun kaikkien muiden soittimien ääni toimii esim: me- tv, kaffeine ja gxine. Eikös nuo esimerkki soittimet käytä xine moottoria. Mitään virheilmoitusta ei tule ja valittu Audio visualization plugin näkyy musikkia soitettaessa. Samoin logi ilmoittaa kaikkien lisäosien löytyneen.

Täytyy kai antaa asian olla.

Terveisin aarne 02

jori52

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #8 : 17.07.08 - klo:15.29 »
Lainaus

Terveisin jori52

Sehän tuossa ihmeelistä onkin, kun kaikkien muiden soittimien ääni toimii esim: me- tv, kaffeine ja gxine. Eikös nuo esimerkki soittimet käytä xine moottoria. Mitään virheilmoitusta ei tule ja valittu Audio visualization plugin näkyy musikkia soitettaessa. Samoin logi ilmoittaa kaikkien lisäosien löytyneen.

Täytyy kai antaa asian olla.

Terveisin aarne 02

Pitääpä kokeilla illalla xineä pelkästään, toimiiko.

Kokeilin ja toimii äänet myös

Terveisin jori52
« Viimeksi muokattu: 17.07.08 - klo:15.37 kirjoittanut jori52 »
Linux counter #348392

aarne02

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #9 : 03.10.08 - klo:13.11 »
Xinessä näkyy olevan oma äänenvoimakkuuden hallinta, joka on ohjelman käynnistyksen jälkeen 0. Se on joka  käynnistyksen jälkeen säädettävä sopivaksi. Alsa mixer ei näytä Xinen äänen voimakkuuden säätöä, mutta PulseAudio Volume Controlissa se näkyy. Ihmetyttää miksei äänenvoimakkuus pysy asetetussa tasossa. No joka tapauksessa ääni pelaa.
« Viimeksi muokattu: 03.10.08 - klo:13.14 kirjoittanut aarne02 »