Kirjoittaja Aihe: Milloin Ubuntu 8.04 tulee päivitystenhallintaan?  (Luettu 2739 kertaa)

J12H

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Itselläni on vielä käytössä versio 7.10 Ubuntusta ja olen kohta parin kuukauden ajan odotellut että uusi 8.04 versio tulisi päivitysten hallintaan ehdotukseksi, jotta voisin sen asentaa. Käytössäni on suomenkielinen versio ubuntusta. Kysymykseni kuuluu siis onko jo julkaistu versio jonka saa ladata suoraan päivitysten hallinnasta vai pitääkö minun vielä odottaa?

Paljon muita päivityksiä olen lataillut tämän kahden kuukauden aikana, mutta en tuota uutta versiota..

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Milloin Ubuntu 8.04 tulee päivitystenhallintaan?
« Vastaus #1 : 27.06.08 - klo:17.26 »
Tätäkö tarkoitit vai mitä kyllä täällä  6.0.6.2  ja  7.10;ssä  ehdottaa tuota, kuva alla.

PS; Onhan pakettivarastot kunnossa?




[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 27.06.08 - klo:17.29 kirjoittanut pttk »
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5687
    • Profiili
Vs: Milloin Ubuntu 8.04 tulee päivitystenhallintaan?
« Vastaus #2 : 27.06.08 - klo:18.00 »
Valikoista Järjestelmä -> Ylläpito -> Ohjelmalähteet pitäisi löytyä tämän näköinen valikko

Täpit samoihin kohtiin ja tuossa kuvassa näkyvässä välilehdessä päivtykset ei taida olla kaikki valittuna. Jos nuo kunnossa niin pitäisi kyllä tuon päivitysvalinnan näkyä.

J12H

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Milloin Ubuntu 8.04 tulee päivitystenhallintaan?
« Vastaus #3 : 28.06.08 - klo:13.56 »
Kiva että se on tullut jo ja sulla toimii.. :)

Tarkistin omat ohjelmalähteet antamasi kuvan mukaan joka on vissiin sama kuin tässä linkissä (http://fi.wikibooks.org/wiki/Kuva:Kuvakaappaus-Ohjelmal%C3%A4hteet.png)

Ainut ero mikä mulla oli tohon kuvaan oli että siinä alhaalla ei lukenut mitään "ubuntu 8.04 hardy jne.." vaan "asentaaksesi CD- tai DVD levyltä, aseta levy asemaan".

Ajattelin tässä että olisiko mennyt edellisessä päivityksessä jotain pieleen (7.04 ->7.10)?

Voiko tämän tarkastaa jostain? Siis onko jotain tarkempia rekistereitä josta voisi asian katsoa?

En ole kummemmin tehnyt muutoksia mihinkään asetuksiin ennemmin.

BBT

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 352
    • Profiili
Vs: Milloin Ubuntu 8.04 tulee päivitystenhallintaan?
« Vastaus #4 : 28.06.08 - klo:14.14 »
Katsos vielä siella Ohjelmalähteet ohjelman asetuksissa "Päivitykset" välilehdellä, että olet varmasti valinnut "Julkaisupäivitykset" kohtaan "Näytä uudet julkaisut: Tavalliset julkaisut". Kuva vielä alla selventämässä tilannetta..

[ylläpito on poistanut liitteen]

J12H

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Milloin Ubuntu 8.04 tulee päivitystenhallintaan?
« Vastaus #5 : 28.06.08 - klo:22.10 »
mitä helvettiä?!!?

mulla on joku tosi viallinen paketti tässä koneessa... :(

Multa puuttuu tosta valikosta kokonaan toi sun ruudunkaappauksessa oleva alin rivi "Näytä uudet julkaisut: Tavalliset julkaisut"

miten tämä voi olla mahdollista ja miten saan sen rivin näkyviin???

J12H

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Milloin Ubuntu 8.04 tulee päivitystenhallintaan?
« Vastaus #6 : 28.06.08 - klo:23.44 »
kokeilin tota koodia mutta tulos ei eronnut mitenkään siitä kun päivittäisi normaalisti päivitystenhallinnasta..

asennettuna on ubuntu-desktop 1.79 ja ubuntu-minimal 1.79 versiot.

Oisko kellään vielä ehdotuksia?

lompolo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 852
    • Profiili
Vs: Milloin Ubuntu 8.04 tulee päivitystenhallintaan?
« Vastaus #7 : 29.06.08 - klo:01.00 »
Oisko kellään vielä ehdotuksia?

Koodia: [Valitse]
gksudo update-manager -c -dKomento yrittää päivittää kehitysversioon, joten varmista ennen päivitystä, ettei ohjelma yritä päivittää versioon 8.10.

tai
Koodia: [Valitse]
sudo do-release-upgradeTämä on suositeltava päivitystapa, jos ei halua  käyttää graafista update-manageria.

Jos kumpikaan ei auta, tee bugiraportti https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+filebug ja lisää sille gutsy2hardy tagi.