Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Exitium

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 51
61
Pelit / Vs: Franklin - A Birthday Surprise -pelin asennus
« : 23.05.11 - klo:22.43 »
Teeppä niin kuin tuo virheilmoitus kehottaa:
err:module:import_dll Library MFC42.DLL (which is needed by L"Z:\\home\\sami\\.PlayOnLinux\\wineprefix\\Franklin\\drive_c\\Ohjelmatiedostot\\Franklin - A Birthday Surprise\\Franklin.exe") not found

Eli siis lataa MFC42.dll ja siirrä se Winen system32-kansioon. Sitten pitäisi kai toimia.

62
Yllätyin hyvin suuresti kun en löytänyt edes Googlen avulla ratkaisua ongelmaani, vaan kaikki tulokset käsittelivät lähinnä työpöytäeffektien päällepistämistä 11.04:ssa...

Kuitenkin, ongelma on juuri tuo mikä mikä lukeekin otsikossa. Pitäisi saada nuo työpöytäeffektit pois päältä väliaikaisesti pelaamisen ajaksi, ja sitten pelaamisen jälkeen helposti takaisin päälle. Tämä johtuu siitä, että Nvidian suljetuilla ajureilla Compiz syö hirveästi FPS:ää peleissä, ja etenkin hieman uusimpien ja grafiikaltaan vaativimpien pelien pelaaminen tahmaa hirveästi Compizin ollessa päällä.

10.10:ssä tämä onnistui helposti heittämällä komennot metacity --replace (Compiz pois päältä) ja compiz --replace (takaisin päälle), mutta Nattyssä (tai oikeastaan Unityssä) nämä komennot lähinnä vain rikkovat ikkunanhallinnan. Lisäksi työpöydäasetuksista on poistettu tämä "raksi ruutuun"-ominaisuus työpöytäeffektien päälle- ja poispistämiseksi.

Yksi mahdollisuus on tosin vaihtaa takaisin tuohon perinteiseen Gnomeen missä vanha temppu toimii, mutta haluaisin antaa Unitylle mahdollisuuden. Senpä vuoksi, kaipaisin apua miten saisin työpöytäeffektit helposti päälle ja pois Unityssä. Vaihtoehtoinen ratkaisutapa olisi tosin myös se, että miten saisin FPS:n pysymään peleissä muuttumattomana (ja korkealla), oli sitten työpöytäeffektit päällä tai ei.

Kiitoksia etukäteen.

PS. Distro tosiaankin Ubuntu Natty (64bit) ja näyttis Nvidia 330M uusimmilla suljetuilla ajureilla. Kyseessä siis läppäri, eli FPS:n tippuminen näkyy ja tuntuu.

63
Pelit / Vs: Kubuntussa Bad company 2 & Steam
« : 23.05.11 - klo:11.59 »
BC2 EI TOIMI pelattavaksi asti. Frostbite-engine ei yksinkertaisesti ole Wine-ystävällinen tekele.

Sen saa asennettua, mutta itse pelistä puuttuu tekstuureja (esim. taivas käsittämätöntä sekasotkua) ja FPS on diashowta tehokkaallakin koneella. Tämä siis DX9-tilassa, DX10 ja DX11 ovat mahdottomia haasteita Winelle tällä hetkellä.

Suomeksi: Joudut valitettavasti asentamaan Windowsin pelataaksesi kyseistä peliä. BC2 toimii Winellä ehkä muutaman vuoden kuluttua, mutta nyt sen toimiminen on käytännössä olematonta. Sad but true.

Steam kyllä toimii ihan kivasti, ja monet sen kautta pelattavat pelit pitäisi toimi sangen mallikkaasti. Ymmärtääkseni uusimmalla Source-enginellä varustetut pelit toimivat pelattavaksi asti Winellä nykyäänkin.

64
Hyvä peli on, ihan kiva omasta mielestä pelata.
Odota vain kunnes versio 1.0 puskee ulos. ;)

65
Pelit / Vs: Online pelaaminen ja IPv6
« : 14.05.11 - klo:19.06 »
IPv6 siirtymäkausi on niin pitkä, että en usko tuon kysymyksen olevan ajankohtainen vielä pitkään. Mutta aivan varmasti joku insinööri tai harrastelijanörtti keksii jonkun tempun millä vanhatin pelit pääsevät toimimaan IPv6 kanssa, jos tulee joitakin ongelmia. Ja uudet pelit luonnollisesti automaagisesti tulevat tukemaan tätä.

66
Pelit / Vs: Red Eclipse
« : 13.05.11 - klo:19.10 »
Hämmentävää ettei tämä topic ole saanut suurempaa kiinnostusta aikaiseksi... Eikö ihmiset enää pelaa tai jaksa kokeilla uusia pelejä? :-X

67
Vähän vertailua grafiikan puolesta Nexuiz 2.5.2:n ja Xonoticin välillä... :)


(Klikkaamalla suuremmaksi)

Projekti etenee hyvin, ja uutta tavaraa on tullut aivan mielettömästi. 1.0 julkaisu lähestyy lähestymistään, mutta sitä saadaan kuitenkin vielä odotella. :)

68
Pelit / Vs: Harrastepeli(moottori)projekti linuxille
« : 26.04.11 - klo:12.47 »
Katselin tuon julkaisemasi showcase-videon ja häkellyin. Aivan mahtavan näköistä settiä, ja vielä näin lyhyessä ajassa! Aivan uskomattoman hienoa!

Innolla odotan millainen paketti on valmistuttuaan. Potentiaalia on vaikka mihin!

69
Pelit / Vs: Triple boot(dual win), miten ?
« : 22.04.11 - klo:12.44 »
Muistaakseni Wine pystyy sangen loistavasti ajamaan noita vanhoja Win95 ja Win98 aikaisia pelejä - paremmin siis kuin modernit Windowsit. Kunhan vain muistaa laittaa WInen asetuksista yhteensopivuustilan oikeaksi. Oletko varma, ettei mitään muita asetuksia ole pistetty päälle joka saattaisi häiritä pelaamista? Ja mitä pelejä olisi siis kyseessä?

Ja tosiaankin, jos ei Wine pelitä, niin suosittelen tuota virtuaalikonetta mikä jo mainittiinkin ennen kun alkaisi sähläämään tripleboottien kanssa jolloin mikä tahansa voisi hajota.

70
Pelit / Vs: GameTree Linux - Cedegan seuraaja
« : 19.04.11 - klo:11.57 »
Saadaanko me tällä windowsin viruksetkin toimimaan?  ;)

Yhtä hyvin kuin Winellä. :P Ja tuskin kaupasta ostettavassa pelissä on kovin montaa virusta tungettu sinne kuorien sisälle... :D

Ajatelkaa asian hyviä puolia - kohta isoja pelinimiä voidaan myydä kaupan hyllyllä siten, että kannessa lukee tuettujen käyttisten listalla "Linux". Vaikka ei ole natiivi käännös, niin tottahan sekin on. :)

71
Pelit / Vs: GameTree Linux - Cedegan seuraaja
« : 18.04.11 - klo:14.22 »
Nimenomaan peleille. Idea on siis, että kun peliä myydään kaupassa DVD:nä kotelossa, niin tämä Mac/Linux versio on sisällytetty boxiin mukaan siten, että taustalla pyörii oikeasti Windowsin binäärit mutta tämä Cedega-moottori sitten kykenee ajamaan sitä Linux-ympäristössä. Mm. Sporen kannessa komeilee kivasti, että toimii myös Macilla, vaikka todellisuudessa pelin binäärit ovat vain Windowsille, ja Cider hoitaa Macilla pyörimisen. Käytännössä siis laiskan miehen porttaus.

Ahaa, ok. Cedega kai oli winestä väännetty viritys ja tämä onkin nyt jotain muuta. Hieno juttu pelaajille kyllä, toivottavasti leviäisi muuhunkin käyttöön.

Varmasti uskon, että 64 bittinen tulee myös olemaan kova sana. Riippuen tietysti pelistä. Mutta aika näyttää.

Wine64 näyttää jo joitakin vähän haastavampiakin sovelluksia pyörittävän, mielenkiinnolla odottelen milloin net frameworkit saa wine64:ään asennettua.

Cedega on kehitetty Winen alkuajoista, mutta haarautunut kuitenkin omaksi tuotteekseen. GameTree perustuu Cedegan teknologiaan, eli siis käytännössä Wineen.

72
Pelit / Vs: GameTree Linux - Cedegan seuraaja
« : 17.04.11 - klo:17.27 »
Kiitoksia erittäin mielenkiintoisesta linkistä. Jäi kuitenkin pikkasen epäselväksi että onko tämä pelkästään peleihin liittyvä viritys vai voiko ajaa muutakin windows möhnää? Ja sekin toki kiinnostaa että onko x64 windows ohjemat/pelit tuettuja vai pysytelläänkö edelleen 32-bit maailmassa?


Nimenomaan peleille. Idea on siis, että kun peliä myydään kaupassa DVD:nä kotelossa, niin tämä Mac/Linux versio on sisällytetty boxiin mukaan siten, että taustalla pyörii oikeasti Windowsin binäärit mutta tämä Cedega-moottori sitten kykenee ajamaan sitä Linux-ympäristössä. Mm. Sporen kannessa komeilee kivasti, että toimii myös Macilla, vaikka todellisuudessa pelin binäärit ovat vain Windowsille, ja Cider hoitaa Macilla pyörimisen. Käytännössä siis laiskan miehen porttaus.

Varmasti uskon, että 64 bittinen tulee myös olemaan kova sana. Riippuen tietysti pelistä. Mutta aika näyttää.

73
Pelit / GameTree Linux - Cedegan seuraaja
« : 17.04.11 - klo:11.27 »
Monet ovat tienneet jo pitkään, että muinoin Linux-pelaajien pakkohankinta TransGamingin kehittämä Cedega on ollut pitkään kuollut ja kuopattu, erityisesti varsinaisen Winen kehityksen myötä. Cedegahan oli/on siis palvelu, jolla pystyi asentamaan Windows-pelejä näppärästi Linux-koneelle Cedega-ohjelman kautta käyttäen helppoa GUI:ta.

Nyt Cedegan teknologia on heräämässä taas henkiin, mutta eri muodossa. TransGaming kehitti muutama vuosi sitten Cider-teknologian Mac OSX-järjestelmille, joka on osoittautunut menestykseksi. Siinä Cider-moottori tungettiin suoraan peliin sisään, jolloin peli saataan helposti "portattua" virallisesti Mac OSX:lle ilman käyttäjän omaa säätämistä. Tätä käytetään mm. Sporen ja Dragon Agen kanssa. Nyt samaa temppua pyritään kehittämään Linuxille. Eli GameTree sisällytetään sen tukemaan peliin ja peli toimii kuten natiivi (paitsi ehkä Cedega-moottorin rajoissa pientä suorituskyvyn heikkenemistä).

Jos kiinnostaa, niin kannattaa lukea täältä hieman tarkemmin. Huomatkaa, että projekti on vasta alkutekijöissä.

http://gametreelinux.com/

74
Yleistä keskustelua / Vs: Ubuntu mainostusta
« : 13.04.11 - klo:13.47 »
Aktiivinen mainostaminen on luultavasti enemmän Canonicalin heiniä kuin yhteisön. Yhteisön voimista hoituu tämä "passiivinen" mainostaminen.

75
Pelit / Vs: Red Eclipse
« : 12.04.11 - klo:12.11 »
Tosiaankin, hieman enemmän pelanneena voinkin yhtyä milanin mielipiteeseen. Peli ei ole niin nopeatempoinen kuin nämä "Quake-kloonit", vaan ennemminkin tulee Halo mieleen, mutta ei sekään minkäänlaisena kloonina. Omanlainen tuotoksensa.

Suosittelen ainakin tutustumaan. Toimii vanhemmallakin koneella. :)

76
Pelit / Vs: True Combat: Close Quarters Battle
« : 11.04.11 - klo:15.05 »
Loistavaa, että spawni korjattiin. Oli nimittäin erittäin häiritsevä. :D

77
Pelit / Vs: Battlefield Heroes ongelma
« : 10.04.11 - klo:14.28 »
Ei saa.

Sen saa toimimaan jossakin määrin (Firefoxin Windows-version asentaminen Winen kautta ja sitä kautta asentaa pelin), että peli käynnistyy, mutta homma kaatuu siihen kun Punkbuster potkii sinut aina pois serveriltä kun se ei tunne Winen API-käskyjä ja luulee sinua cheatteriksi. Eli hyöty aika olematon, etenkin kun ymmärtääkseni tuossa pelissä ei ole oikein noita ei-Punkbuster servereitä.

78
Pelit / Red Eclipse
« : 10.04.11 - klo:14.12 »
Uusia vakavasti otettavia avoimen lähdekoodin pelejä synyy harva se päivä, mutta tällä kertaa on syntynyt taas uusi tekele: Red Eclipse. Pelityyli vaikuttaa ensisilmäykseltä taas uudelta "Quake-kloonilta", joita on avoimien projektien puolella nähty enemmän kuin tarpeeksi, mutta tarkemmin tarkasteltuna kyseessä on melko omanlainen tulokas.

Pelityyli on siis monelle jo melko tuttua, eli nopeatempoista räiskintää futuristisessa ympäristössä, mikä ei sinällään ole uutta. Omanlaisensa pelistä tekee hyvinkin laajat ja moniulotteiset kentät, omanlainen asearsenaali sekä liikkuminen mm. jetpackeillä. Osa kartoista on nimittäin hyvinkin laajamittaisia ja jakautuu useisiin eri huoneistoihin sekä muihin pienempiin tiloihin verratuna moniin muihin pelien karttoihin - erityisesti levittäytyminen pystysuunnassa joidenkin karttojen osalta luo oman mielenkiintonsa. Asearsenaalikin ei ole täynnä iänikuisia Quakemaisia aseita (vaikka osa on niitäkin), vaan siihen kuuluu myös liekinheittimet, kranaatit sekä Halo-sarjasta apinoitu miekka. Lisäksi monen aseen secondary-firemode on sangen omalaatuinen, esim. plasma-aseen "vankila". Liikkue voi puolestaan esimerkiksi jetpackilla, eli laajoissa kartoissa voi lennellä talojen katolle ottamaan miehestä mittaa sekä seiniä pitkin juoksemalla. Pelimuotoja on hyvin useita, ja näitäkin voi vielä muokkailla erilaisilla mutatoreilla, että erilaisia pelivariaatioita on vaikka muille jakaa. Ja toisin kuin monissa muissa peleissä, näitä mutatoreja käytetään tässä pelissä ahkerasti. Ja karttoja on oikeasti todella paljon. Kun päälle vielä lisätään melko helppokäyttöinen pelin sisäinen karttaeditori, niin kokonaisuus on sangen muikea.

Peli on saatavilla Linuxin lisäksi myös OSX:lle ja Windowsille. Se käyttää Cube-pelimoottoria, joka on omalla tavallaan hyvin elegantti pelimoottori. Se ei pysty aivan uusimpaan grafiikkaan tai muihin kikkoihin, mutta on erittäin minimaalinen ja hyvin koodattu ja aivan mielettömän nopea ja vähäresurssinen ja täten toimii myös vanhemmassa koneessa. Pelin grafiikat ovat siis huomattavasti parempilaatuiset verrattuna sen vaatimiin tehoihin (muiden pelimoottoreihin nähden, siis).

Ja kuten asiaan kuuluu, peli on avointa lähdekoodia ja tästä johtuen siis ilmainen. :)

http://www.redeclipse.net/

Ja Ubuntun käyttäjät voivat asentaa pelin helposti suoraan PlayDebistä.

Traileri: http://www.youtube.com/watch?v=mjHVb3z72tM

79
Pelit / Vs: True Combat: Close Quarters Battle
« : 07.04.11 - klo:22.53 »
Ja ensimmäinen korjauspatchi putkahti ulos. Pitää ladata, jotta voisi jatkaa pelailua.
http://www.truecombatelite.com/index.php?action=fullnews&showcomments=1&id=100

80
Yleistä keskustelua / Vs: Linux 20 vuotta, onnea!
« : 07.04.11 - klo:18.20 »
Onnittelut Linuxille ja koko kehittäjäporukalle, mikä onkin melkoisen kattava... :)

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 51