Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Exitium

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 51
41
Pöytäkone
- Prossu: Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz
- Muisti: 8GB DDR-III 1600MHz
- Kovalevy: 2TB SATA-II
- Näytönohjain: nVidia GeForce 285 GTX
- Näytöt: Samsung SyncMaster 245B + Samsung SyncMaster 225BW
- Käyttikset: Windows 7 Enterprise x64 (host) + Xubuntu 11.04 (virtualisoitu VirtualBoxilla)


Läppäri
- Sony VAIO F-sarjalainen (tarkkaa mallia en muista, en jaksa katsoa tarkkaan)
- Prossu: Intel Core i5 @ 2,4GHz
- Muisti: 4GB DDR-III (nopeutta en muista)
- Kovalevy: SSD 120GB (en muista tarkkaa mallia)
- Näytönohjain: nVidia GeForce 330M
- Käyttis: Ubuntu 11.04 x64

42
Menin sitten kysymään asiasta suoraan. Kattelee nyt millaisia vastauksia asiaan liittyen ilmestyy.

http://www.hexenmod.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=591

Edit: :)
Lainaus käyttäjältä: deadite4
I was waiting for that question to pop up here! :)

To answer your question, yes we are certainly discussing it.  We've concluded that the team is all for it including to large amount of work that would follow to fill in all of the holes of all the base doom 3 stuff we had lingering.  Luckily as far as textures/models went we pretty much were already all of our own stuff.  We do have some particles though that pull from base doom 3 textures.  Those would be fixed.

Aside of that we would just need to create our own base entities like speakers, funcs, etc assuming the GPL code pulls that stuff.  It's not difficult work, it's just tedious but we are still all for it.

The biggest hurdle we face is getting the permission to do so.  As soon as we have an 'all clear' from the people who can give it to us, I'll update with more solid information.

Eli HeXen: Edge of Chaos on mitä ilmeisimmin tulossa ilmaisversioksi itsenäiseksi peliksi. Mielenkiintoisen tästä julkaisusta tekee erityisesti se, että kyseessä on siis yksinpeli, eikä ns. iänikuinen Quake-tyyppinen moninpeliräiskintä.

43
Sinne napsahti tilaus. Päätin maksaa reilun 30 dollarin hinnan - sekin pirun halpa verrattuna siihen mitä tuo paketti sisälsi.

44
Yleistä keskustelua / Vs: Näytä tietokonenurkkasi
« : 09.08.11 - klo:13.00 »
Näyttää hyvältä - tuo on sitä nykyaikaa.

Kun prosessorissa on coreja, muisti on halpaa ja torniisi mahtuu levyjä, niin ei OS:ien määrää tarvitse rajoittaa kahteen - puhumattakaan siitä kuinka monta OS:aa on tuolla härvelillä kaikenkaikkiaan käytettävissä.

Jep, yhdessä vaiheessa mietin että olisiko siistiä hommaa Mac Pro kolmella näytöllä, jossa pyörisi OSX, Windows ja Linux. :D Kaikki eri tarkoituksiin.

Virtualisoinnin jättihyödyt tulee tosin vasta suuremmin hyödyksi, kun virtuaalikone pystyy hyötymään fyysisestä raudasta paremmin. Nykyinen softapohjainen virtualisointi kun ei ole samalla tavalla laskennaltaa tehokas kuin natiivi. Jos tämmöisiä ratkaisuja tulee muutaman vuoden sisällä saataville, niin ajattelin keikauttaa tämän nykyisen järjestelmäni toisin päin, eli Linux hostiksi ja Windows guestiksi (Windows nyt hostina pelien takia).

Tarkemmin sanottuna odotan tämmöistä ratkaisua lähivuosina: http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=OTY2NA

45
Yleistä keskustelua / Vs: Näytä tietokonenurkkasi
« : 08.08.11 - klo:19.29 »
Nostetaan aihetta hieman ylös...

Tuli sitten leikittyä hieman virtualisointiratkaisujen kanssa. :) 2 OS, one comp.





Windows hostina, Linux (Xubuntu) guestina. On jepa. Lisäksi arsenaaliin kuuluu läppäri Ubuntulla, mutta en jaksanut ottaa siitä kuvaa.

46
Pelit / id Tech 4 (Doom 3-engine) avoimeksi tänä vuonna
« : 08.08.11 - klo:11.18 »
id Softwarella on ollut alusta lähtien tapa julkaista viime sukupolven pelimoottorinsa avoimeksi lähdekoodiksi GPL-lisenssillä kun heidän uusi pelimoottorinsa iskee markkinoille. id on loppusuoralla heidän uuden id Tech 5:n ja sen lippulaivapelin RAGEn kanssa, josta johtuen John Carmcak selosti QuakeCon 2011-tapahtumassa Doom 3 lähdekoodien julkaisun olevan aivan nurkan takana. Tämä tarkoittaa siis, että Doom 3 lähdekoodit, mukaanlukien sen käyttämä id Tech 4 (aikaisemmin Doom 3-engine) tulee olemaan vapaata riistaa ohjelmistokehittäjille ja erityisesti peliharrastelijoille. Erityisesti avoimen lähdekoodin projektit ovat aina olleet kiinnostuneita id:n pelimoottorijulkaisuista, joiden kautta he saavat aina kehittyneempää teknologiaa käyttöönsä vapauden nimissä ja avoimen lähdekoodin pelit kehittyvätkin hyvin pitkälti id:n pelimoottorijulkaisujen myötä.

id Tech 4 julkaistiin vuonna 2004 Doom 3-pelin yhteydessä ja se edusti silloin ylivoimaisesti teknisesti kehittyneintä pelimoottoria. id Tech 4:a käyttäviä pelejä ovat mm. Doom 3, Quake 4 sekä Prey ja ajan mittaan pienen jatkokehittelyn jälkeen myös semmoiset pelit kuin Enemy Territory: Quake Wars, Wolfenstein (vuoden 2009-versio) sekä Brink (vuoden 2011 peli!)

Huomatkaa kuitenkin, että Doom 3 lähdekoodien julkaisu ei tarkoita että kyseinen peli olisi tämän jälkeen ilmainen - kaikki grafiikka etc. mitä peliin kuuluu on yhä kaupallista. Sen tekniikka on tosin vapaata riistaa, eli Doom 3 modaaminen ja forkaaminen onnistuu tämän jälkeen mielettömän helposti ja laillisesti.

Mitä mieltä, odotatteko jo innolla pelikehittäjien tarttumista kyseiseen pelimoottoriin sekä niiden tuotoksia?

47
Pelit / Vs: Hyviä ilmaispelejä Linuxille
« : 30.07.11 - klo:20.03 »
Mainittakoot täälläkin, että Heroes of Newerth on nykyään ilmainen. Oikealla rahalla saa tosin ostettua lisäkrääsää peliin, mutta peruspelipaketti on ilmainen. Avoimuudesta tosin turha kuvitella.

48
Nyt sattui jotain sangen yllättävää! Heroes of Newerth on julkaistu nyt ILMAISEKSI!

Eli pelin pelaaminen ei vaadi enää lantin lanttia, vaan riittää että peliin rekisteröityy ja alkaa pelaamaan! Oikeaa rahaa (euroja) tai pelaamisen aikana tienattuja kolikoita vastaan tosin saa ostettua yhä erilaisia skinejä hahmoille tai muita härpikkeitä.

Ilmaispelaaminen tosin saapuu pienillä rajoitteilla. Perusaccounteilla nimittäin on joka viikko käytössä vain 15 eri heroa ja herot vaihtuvat viikottain kiertävällä systeemillä (sama systeemi kuin League of Legendsissä). Käytännössä siis edeltävällä viikolla käytössä olleet hahmot eivät ole tulevalla viikolla käytössä, vaan uusiokäyttöä saa odottaa muutaman viikon ajan. Lisäksi perusaccounteilla ei saa suoraan käyttöön uusia heroja (koska ne saattavat olla vielä epätasapainossa muun pelimekaniikan kanssa), mutta halukkaat voivat ostaa oikeuden niiden käyttöön ei-kilpatason peleihin.

Ja heille jotka ostivat aikaisemmin pelin kokoversion täydellä 30 dollarin hinnalla (kuten minä) ei olla täysin petetty: He ovat nykyään ns. Legacy Playereitä joilla on kaikki herot jatkuvassa käytössä, eli herovalinnat eivät rajoitu näihin 15 viikottaiseen ja he saavat suoraan ilmaiseksi kaiken mahdollisen ekstrasisällön.

Ja luonnollisesti peli toimii yhä Linuxilla sangen moitteetta. Joten kaikki pelaamaan!

49
Pelit / Vs: Desura saapuu Linuxille
« : 28.07.11 - klo:11.30 »
Mielenkiintoista. Toimiikohan tuolla valmiiksi ostetut pelit? Esimerkiksi Amnesia: The Dark Descent. Vai joutuuko pelit ostamaan uudelleen?
Nimenomaan toimivat jo entuudestaan ostetut pelit. Laitat vain Desuran etsimään asennetun pelisi, niin se lisätään simppelisti Desuran pelilistaan ja kaikki Amnesian modit ovat täten helposti saatavilla Desuran kautta. Tämä oli juuri yksi näitä asioita, missä mieless Desura on käytöltään vapaampi kuin Steam.

Vaikuttaa olevan noita Indie-pelejä aika paljon. Jos tuosta tulee suosittu, niin se olisi todella hyvä tapa kehittäjille julkaista pelejään.

Tulen asentamaan heti kun lopullinen versio tulee ulos.

Windows-puolella modien ystävien piireissä on jo hyvin suosittu. Vielä tosin hieman "underground" Pekka Peruspelaajan ohjelmistovalikossa, kun kaikki eivät harrasta modeja tai indiepelejä, vaan vinguttavat isän Visaa uuden Call of Dutyn ilmestyessä.

Mitenkäs toimiiko kaikki pelit vai pitääkö vielä wineä säätää ?

Winetuesta en tiedä mitään. Tuskin ensisijainen tavoite, lähinnä uskon linuxclientin toimivan pääasiassa natiivian linuxpelien kanssa. Mutta mitäpä minä olen sanomaan kun en tiedä.

50
Pelit / Desura saapuu Linuxille | Ilmestynyt!
« : 27.07.11 - klo:17.28 »
Lainatakseni itseäni eräältä toiselta foorumila saatte tietää millainen ohjelma on kyseessä:

Lainaus
Desura on Steamin kaltainen pelimanageri ja pelikauppa, jota kautta voi siis hallita omia pelejänsä, olla yhteydessä kavereihinsa, ostaa pelejä ja tallentaa tietoja peleistä etc. Toiminnallisuudeltaan siis hyvin pitkälti samankaltainen kuten Steam ja käyttöliittymäkin on saanut Steamilta voimakkaita vaikutteita. Erikoisen Desurasta tekee se, että se ei toimi aivan samalla tasolla Steamin kanssa, vaan keskittyy suuremmalla mittakaavalla indie-peleihin sekä erityisesti modeihin. Desuran kautta voi siis lataa monia tunnettuja modeja omistamiinsa peleihin suoraan, aivan kuten Steamissa asentaisi kokonaan uuden pelin. Indiepelimyynnin lisäksi myynnissä on myös suurempien pelitalojen pelejä ja pelien hankkiminen toimii digitaalisena latauksena. Modilataustuki on toteutettu vahvalla sidoksella ModDB-sivustoon, ja ohjelman kehittäjät ovatkin kyseisen sivuston porukkaa.

Toinen ero Steamiin nähden on se, että Desura on käyttäjille ja kehittäjille paljon vapaampi. Se ei nimittäin vaadi käyttäjien kohdalla peleistä vain Desuran kautta toimivia, toisin kuin Steam ja Desura voidaan laittaa toimimaan yhteensopivaksi jo aikaisempien ei-Desuran kautta hankittujen pelien kanssa. Lisäksi se toimii vaivatta Steamin rinnalla, sillä monet sen tukemat pelit ovat vain Steamin kautta saatavilla (mm. Half-Life 2). Kehittäjät ovatkin sanoneet, että Desura ei ole Steamin tai vastaavien kilpailija, vaan nimenomaisesti pyrkii omana ohjelmana täydentämään näitä ominaisuuksillaan. Kehittäjien puolella Desura tarjoaa modien tai indiepelien ylläpitotyökalut helposti ja vaivatta, eikä vaadi samanlaista byrokratiaa kuten Steam. Käytännössä se tarjoaa siis pienemmille ryhmille helpomman tavan tuoda pelinsä tai modinsa julki.

Ohjelma toimii vielä hieman pienessä mittakaavassa, joten tuettujen pelien ja modien lista ei ole vielä täysin kattava (noin 150 peliä + modit). Se kuitenkin kasvanee ajan kanssa.

Ohjelma on saatavilla Windowsille, mutta Mac OSX sekä Linux-versiot ovat kehitteillä. Niiden julkaisupäivämäärälle ei tosin ole mainittu.

Jos olette indiepelien tai modien ystävä, niin suosittelen tutustumaan ohjelmaan, tai tarkkailemaan kuinka ohjelma kehittyy. Itselleni tämä oli positiivinen yllätys.

http://www.desura.com/

Nyt se päivä alkaa lähestyä, että tämä ohjelma saapuu Linuxille. Desuran kehitysblogin mukaan Desuran linuxclient näkee päivänvalon muutaman viikon sisällä, eli kehitys on aivan loppusuoralla.

Olen tässä tutustunut parin viikon ajan ohjelmaan Windowsin puolella, ja olen oikein tyytyväinen. Odotan innolla linuxclientin ilmesymistä. Suosittelen kaikille linuxpelaajille, erityisesti jos on vähänkin kiinnostusta modeihin.

51
Pelit / Vs: Harrastepeli(moottori)projekti linuxille
« : 19.07.11 - klo:15.38 »
Onko mahdollista "lahjoittaa" pelillenne 3d malleja? Unpaintattuja? Renderöityjä? Olen jonkun aikaa blenderiä käyttänyt, en ole pro, tai mitään, mutta harrastemielessä kavereiden kanssa. Olisiko siis mahdollista tehdä 3d malleja ja antaa teidän käyttöönne?
Edit: Pistin mukaan linkin m16Blender kuvaan: http://www.magicscreenshot.com/jpg/OwB84cxbjkA.html

-UusiKäyttäjä

Pelisisällön kannalta olisi kyllä järkevää, jos projektiin littyisi useampia 3D-mallintajia. Tällaisen järjestämistä ei ole tosin mietitty vielä kovin pitkälle. Ase- ja hahmomallit ovat tällä hetkellä hyvässä vaiheessa, joten tällä alueella ei ole kovin paljon paikattavaa. Toisen puolen muodostavat peliympäristön 3D-mallit, kuten rakennukset, kasvit jne. Näitä on vielä rajoitetusti, ja lisävoimia voitaisiin tarvita.

Pitäisi miettiä jokin luonteva järjestelmä, jonka avulla henkilö voisi antaa tekemänsä mallin käytettäväksi pelissä s.e. henkilön osuus projektissa kävisi myös ilmi. En mielellään ottaisi pelkästään malleja. UV-kartoitus ja teksturointi ovat välttämättömiä ja melko aikaavieviä osia, joten jos joku haluaa liittyä projektiin, niin mielellään pitäisi pystyä viemään tällainen kokonaisuus loppuun asti. Lisäksi kaikista malleista tarvitaan "muutama" level-of-detail versio. Nämä saa blenderillä ihan kivasti, mutta hieman vaativat myös työtä.

Moottorissa on aika kivasti toimiva integroitu kenttäeditori, johon on myös helppo lisätä omia 3D-malleja. Suunnitelmani on, että kun peli on julkaistu, ihmiset voisivat helposti luoda omia peliympäristöjä käyttäen pelin mukana tulevia malleja sekä itse tekemiään malleja. Hyvänä pidetyt ympäristöt voitaisiin sisällyttää tuleviin julkaisuihin.

Näyttämäsi M-16 malli vaikuttaa ihan kivalta, mutta ei ole vielä hiottu siihen realistiseen asuunsa, jota haemme. Lisäksi mallissa näyttäisi olevan teknisesti hiomisen varaa, sillä polygonien käyttö ei vaikuta kovin optimaaliselta muotojen esittämisen kannalta.

Jos alatte kaipaamaan enemmän kansainvälistä apua kehitykseen, niin olisiko aika tehdä pelin sivusto ja koko portaali uusiksi? Sellaiseksi, että se houkuttelisi muitakin käyttäjiä mukaan kehitykseen. Sitten julkaisun yhteydessä laajentaa tämä portaali tyydyttämään myös peruskäyttäjien tarpeet. Lähinnä tässä vaiheessa lähtisin miettimään git access-ratkaisuja ja toimivaa foorumia ja feature listiä, mitä kehittäjät voivat yhdessä laajentaa.

52
Aina voit teettää itse haalarimerkin, tilata sitä tietyn määrän ja sitten vaikka myydä kavereille kun itselle tuskin kymmenille tarvetta. Onnistuu helposti esim. http://merkillinen.fi jossa siis perus minimimäärä tilaukselle on 50 merkkiä. Tullu käytettyä tuota palvelua useampaan otteeseen itse ja kavereiden kanssa (bilemerkkejä ja pienempiä porukkamerkkejä) ja suosittelen.

Terveisin Aalto-yliopiston teekkari :P

PS. Tux-pingviiniä löytyy kyllä aika runsaasti valmiina haalarimerkkinä, varmasti tulet törmäämään semmoiseen opiskeluaikanasi ja mahdollisesti pääset vaihtamalla semmoisen omistajaksi. Omissanikin haalareissani komeilee Tux

53
Hyvä ajatus vain mustavalkoisesti mietittynä pohtimatta lainkaan sen jälkiseurauksia sekä muita vaikutuksia yhteiskuntaan, josta johtuen siis ei ole siis hyvä idea - edes "tietyin ehdoin", sillä nämä ehdot ovat niin rajoittavia tekijöitä että ne eivät ole realistisia millään tasolla.

Terveisin diplomi-insinööriksi opiskeleva.

54
Mutta joo. Oikein kun aletaan kelloa katsomaan, niin tietokoneelle ei ole koskaan oikeaa päivitysaikaa :D

Nimenomaan tämä on jutun pointti. Uusia ja parempia osia tulee oikeastaan melkein joka kuukausi, joten jatkuva päivittäminen olisi vain naurettavaa kuten myös ainainen "parempien odottaminen" - jos odottaa liikaa niin nurkan takana on jo uusi sukupolvi. Idea olisi kuitenkin siinä, että voisin päivittää osan komponenteista nyt etteivät ne kuitenkaan olisi turhaa romurautaa edes vuoden kuluttua. Varmasti ne ovat silloin jäljessä silloisista standardeista, mutta toivoisin kuitenkin niissä riittävän TARPEEKSI puhtia.

Saamani informaation perusteella olen näillä näkymin vaihtamassa emolevyn kanssa muistit sekä prosessorin: 8GB DDR-III (pitää katella hinnan perusteella nopeuksia) ja joku i5 tai i7 prosessori. Uuden kovalevyn hankin varmasti, mutta vielä pohdin sitä hankinko tuota SSD:tä vielä kylkiäisenä vai vasta intin jälkeen. Muut osat jäävät samaksi, esimerkiksi näytönohjain. Uuden huomattavasti paremman muistin hankkiminen luultavasti piristää konetta oikein mukavasti.

55
Olen nyt hieman laiska, joten kopioin aikaisemmin kirjoittamani tekstin suoraan eräältä toiselta foorumilta. :D Tarkoitus olisi kuitenkin päivittää nykyistä pöytäkonettani, joka tulee siis suurelta osin pelikäyttöön, eli sen alla pyörii pääasiassa Windows, mutta myös virtualisoitu Linux (siitä enemmän varsinaisessa viestissä). Linux ei ole hostina juuri tuon pelikysymyksen takia.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Nykyisessä pöytäkoneessa alkaa olla sen verran vanhaa rautaa, että osa näistä on alkanut jo reistailemaan ja osa vaan ei enää pysy nykystandardien mukana. Joten edessä on luonnollisesti tietokoneen päivittäminen, ensisijaisesti pelikäyttöön mutta myös muuhun tehoja vaativaan aktiviteettiin. Haluaisin kuitenkin saada hieman mielipiteitä joihinkin asioihin, sillä pieni epävarmuus kalvaa mieltäni. Esitän tämän kysymyksen muuallakin, josta johtuen tämän foorumin anti ei jää ainoaksi.

Ensimmäinen ja tärkein kysymys koskee lähinnä sitä, että mitä osia minun kannattaisi päivittää NYT. Lähden nimittäin ensi tammikuussa Suomen suurimpaan kurkkusalaattilarppiseikkailuun (eli intti kutsuu), josta johtuen nyt osia ostamalla saan niistä hupia vain tämän kesän ja syksyn verran. Inttiaikana kun pöytäkoneen käyttä minimalisoituu, ja pelkään että saan intin jälkeen halvemmalla uutta ja parempaa. Käytännössä siis haluaisin tietää, että mille osille ei ole odotettavissa suuria muutoksia tämän ajanjakson välillä, jotka voin siis hyvällä mielellä ostaa jo nyt.

Nykyinen kokoonpano:
* Intel Core 2 Quad Q9450 @ 2,66GHz - Onko tarvetta päivittää?
* nVidia GeForce 285 GTX - 1,5v vanha, toimii uusienkin pelien kanssa, mutta ei täydellä väännöllä, kannattaako päivittää?
* 4 GB DDR-II 800Mhz - Pakko päivittää, liian vähän ja liian hidasta, kannattaako ostaa uusi emolevy ja investoida DDR-III kampoihin?
* Kaksi monta vuotta vanhaa ja loppuunkulunutta kovalevyä - Heti ensimmäinen investointikohde, tarkoitus hankkia laadukas SSD-asema (käyttöjärjestelmä + ohjelmat) ja rinnalle uusi nopea kovalevy, että olisi enemmän tallennustilaa. Kannattaako SSD:hen investoida nyt?

Emolevy vaihto tulee ajankohtaiseksi vain jos joku ylemmistä vaatii sitä.

Tämän lisäksi olen ajatellut toisen näytön ja uuden näppäimistön hankkimista, mutta niissä en tarvitse apua. Käyttötarkoituksista vielä sen verran, että koneen olisi hyvä pyörittää uusimpia pelejä kovilla grafiikoilla eikä päivitystarvetta olisi ainakaan vähään aikaan. Haluaisin päivitellä konetta nyt syksyllä esim. BF3:a ja RAGEa varten, mutta kuitenkin niin, että intin jälkeen pystyn pelaamaan yhä uudehkoja pelejä. Pelaamisen lisäksi tarkoitus olisi virtualisoida jotakin Linux-käyttöjärjestelmää työnteon/opiskelun takia joko VMwarella, VirtualBoxilla tai Parallels Workstationilla. Tässä kuvaan astuu tämä toinen näyttö, eli toisessa näytössä näkyisi Windows-työpöytä ja toisessa Linux. Host-käyttöjärjestelmänä tulee olemaan siis Windows 7 tai Windows 8, kunhan se ilmestyy. Virtualisointiratkaisun takia tuo muistikysymys on erittäin olennainen, eli kannattaako minun hommata jopa yli 8 gigaa muistia, ja mitä laatua? Lisäksi jos jollakulla on kokemuksia virtualisointiratkaisuista (aka mikä edellämainituista olisi paras), niin otan mieluusti ohjeita vastaan.

Kaipaisin erityisesti asiantuntevia mielipiteitä, niin hinta-laatusuhteen etc. takia. :D

56
Pelit / Vs: Angry Birds toimii
« : 12.06.11 - klo:10.45 »
Totahan voi pelat tietojeni mukaan Google Chrome selaimella osoitteessa: chrome.angrybrids.com
...kaksi aikaisempaa viestiä käsittelevät juuri tätä. Voisitko lukea aikaisemmatkin viestit, ennen kuin teet uuden viestit, ettet toista samaa asiaa?

57
Yleistä keskustelua / Vs: Asukselta Ubuntu Eee PCitä
« : 04.06.11 - klo:22.39 »
Xandros oli muinoin suuri pettymys ja aivan hirvittävä kokonaisuus ettei ihmekkään ettei se lyönnyt läpi. Ubuntu olisi pitänyt olla niissä läppäreissä alusta alkaen.

58
Pelit / Vs: GameTree Linux - Cedegan seuraaja
« : 03.06.11 - klo:11.38 »
Suurin ongelmahan tässä on varmaan se, että miten saadaan pelitalot käyttämään tätä, varsinkaan kun Linuxin käyttäjiä ei vielä hirveästi ole. Vaikka eihän se varmasti iso homma olisikaan.

EDIT: Olin yhteydessä muutamaan isoon pelitaloon (mm. EA) ja lupasivat välittää tiedon eteenpäin, ja ainakin EA:n asiakaspalvelija sanoi olleensa hyvin kiinnostunut tekniikan käyttöönotosta. Saa nähdä, milloin saamme konkreettisia esimerkkejä.

Suurin syy miksi Linuxpelejä ei tehdä on juuri se, että se vaadittu porttaustyö ei välttämättä maksa vaivaa Linuxpelaajien vähyydestä johtuen. Aito porttaus nimittäin vaatii jonkun verran resursseja. Monet pelitalot ovat sanoneetkin, että he alkavat heti tehdä Linuxpelejä kun osoittautuu sen olevan kunnolla rahallisesti kannattavaa. Esimerkiksi id Software on sanonut, että heidän Linuxporttauksensa ovat pääasiassa tehty heidän oman innostuksensa puolesta, ja pääasiassa vapaa-ajalla ja varsinainen rahallinen voitto saadaan muilta alustoilta. Ainoastaan pienemmät firmat ovat sanoneet, että Linuxversioiden julkaiseminen on ollut kannattavaa - esimerkiksi S2 Games sanoi näin Heroes of Newerthin kannalta, että Mac ja Linux-versiot olivat rahallisesti menestyksiä.

Tämä tekniikka puolestaan voisi houkutella nimenomaisesti suuria pelitaloja tuomaan pelejään Linuxille, sillä se ei vaadi paljoa resursseja. Jos Transgamingin politiikka noudattaisi tapaa "Tällä hinnalla saatte Mac-version ja tällä hieman kalliimmalla Mac JA Linuxversion", niin monet pelitalot varmasti panostaisivat näihin molempiin "porttauksiin", koska se on vain pikkasen enemän rahaa ja pelistä riippuen se voi tulla myös Linuxkäyttäjiltä monenkertaisena takaisin. Pelin tekijän kannalta se olisi siis vain hieman suurempi rahallinen panostus, mutta varsinainen työ yhtä suuri laitetaanko Transgaming vääntämään Ciderillä vain Mac-versio vai sekä-että. Ehkä pari sopimuspaperia enemmän, mutta se siinä. Loppupeleissä se riippuu kuitenkin täysin linuxkäyttäjistä, että onko tämä kannattavaa bisnestä.

59
Pelit / Vs: Franklin - A Birthday Surprise -pelin asennus
« : 24.05.11 - klo:22.11 »
Onko näytönohjaimen ajurit asennettu ja toimiiko 3D-kiihdytys? Nimittäin nuo errorit viittaavat siihen, että tuossa asiassa on jotain mätää.

60
Huh huh. :/ Se olisi sitten Unityn hylkääminen edessä. Piste. Kiitos kuitenkin vastauksesta!

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 51