61
Pelit / Quake 3:n äänet eivät toimi
« : 29.10.07 - klo:19.52 »
Tuli tuossa pari päivää sitten asennettua koneelle legendaarinen Quake 3 Arena. Kyseessä siis natiivi Linux- versio. Peli toimii muuten loistavasti, mutta äänien kanssa on ongelmia.
Aluksi äänet eivät toimineet lainkaan. Sitten löysin tavan, millä sain ne toimiaan. Eli ennen kun käynnistää pelin, niin heittää komennot
Kyseessä on siis sama komento kuin Wikissä mainittu Wolfstein: Enemy Terrorityn äänienkorjaus (ET:hän käyttää Quake 3 pelimoottoria, joten siinä selitys). Kyseessä on jopa sama error, eli:
Äänet toimivat valikossa sitten hyvin, mutta kun menen peliin (yksin tai netissä) niin koko peli jäätyy ja kajareista alkaa kuulumaan vain epämääräistä jumputusta. Jos en tee ollenkaan tuota äänenkorjauskomentoa, niin äänet eivät luonnollisesti toimi, mutta itse peli toimii sulavasti.
Olisiko kellään mahdollista ratkaisua?
Aluksi äänet eivät toimineet lainkaan. Sitten löysin tavan, millä sain ne toimiaan. Eli ennen kun käynnistää pelin, niin heittää komennot
Koodia: [Valitse]
echo "quake3.x86 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss
echo "quake3.x86 0 0 disable" > /proc/asound/card0/pcm0c/oss
Kyseessä on siis sama komento kuin Wikissä mainittu Wolfstein: Enemy Terrorityn äänienkorjaus (ET:hän käyttää Quake 3 pelimoottoria, joten siinä selitys). Kyseessä on jopa sama error, eli:
Koodia: [Valitse]
/dev/dsp: Input/output error
Could not mmap /dev/dsp
Äänet toimivat valikossa sitten hyvin, mutta kun menen peliin (yksin tai netissä) niin koko peli jäätyy ja kajareista alkaa kuulumaan vain epämääräistä jumputusta. Jos en tee ollenkaan tuota äänenkorjauskomentoa, niin äänet eivät luonnollisesti toimi, mutta itse peli toimii sulavasti.
Olisiko kellään mahdollista ratkaisua?