Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Dost

Sivuja: [1] 2 3 ... 36
1
Pelit / ARMA 3 Linux-versio!
« : 18.03.19 - klo:13.43 »
Morjens ubuntu-nörtit pitkästä aikaa :) Joo, ei ole aprillipäivä vielä, vaan huomasin tänään, että Linuxin Steamissa on Install nappi joskus ostamani ARMA3-pelin valikossa  :o

Noh, ei muuta kuin sitä painamaan ja lataamaan öpaut 30G tavaraa :) Tulos näkyy screenshoteissa:

http://i63.tinypic.com/dgsz2d.png
http://i64.tinypic.com/oo788.png
http://i68.tinypic.com/2mpzl1c.png


Lainaus
"We have outsourced the development of (experimental) client ports of Arma 3 to Linux and Mac. These are available (beta) as a complementary service to anyone who owns Arma 3 for Windows. It is not guaranteed these ports will ever graduate from their experimental betas. We will be evaluating the popularity of the betas and any issues they may reveal."
https://dev.arma3.com/ports


2
Pelit / Vs: Insurgency - realistinen FPS-shootteri
« : 23.12.16 - klo:18.56 »
Voisin kohta kokeilla pelata Windows-versiota winellä...

Winellä dynaamiset varjot toimivat, mutta visuaalinen epäkohta on lamput, jotka näkyvät ja vilkkuvat kaiken muun läpi niin, että pelaaminen ei ole kivaa. Epäkohta katoaa kun ottaa pois "multicore rendering" grafiikka-asetuksissa, mutta kuvanopeus tippuu jonkin verran. Ja siitäkin huolimatta peli tuntuu raskaammalta winellä kuin natiivina. Ja vaikka kuinka minimaaliset grafiikka-asetukset laittaa, yhtä raskaasti pyörii ainakin silmillä katsottuna.

3
Pelit / Vs: Insurgency - realistinen FPS-shootteri
« : 20.12.16 - klo:16.29 »
Tulipa ostettua kun halpa on.

Tosiaan vertical sync on pakko olla päällä, tai muuten "pää ei kestä" kuvan nykimistä ja repeämistä. Viivettä hiireen liikkeeseen se kyllä tuo huomattavasti!

Linux-versiossa ei ole ollenkaan näitä dynaamisia varjoja, joita kuvista ja videoista näkee. Netti on asiasta melko hilja. Näin ollen Windows-pelaajat ovat erityisasemassa mitä tulee pelaajien huomaamiseen nurkan takaa ja hienoon grafiikkaan.

Tiimin käskyttäminen ei toimi Linux-versiossa; hiiren liikkeellä ei voi valita käskyä. Tästä jo vanhasta bugista on vähän juttua netissä, eikä sitä ole vielä korjattu. Asetuksista voi valita erilaisen tavan valita käskyt, mutta hankalampi omaan makuuni.

Voisin kohta kokeilla pelata Windows-versiota winellä...

4
Ei se kyllä täys Chromella Ubuntussa GTX950:sellä ja suljetuilla ajureilla repeillyt, jahka oli kunnolla latautunut.

Tuo antoi idean testailla muillakin selaimilla kuin Firefoxilla. Kyllä, ainakin Chromella ja Chromiumilla kaikki on ok. Ongelma siis ilmenee kun katselee Youtubea Firefoxilla Ubuntu 16.04:ssa. En ole huomannut tätä ongelmaa ennen päivitystä tähän uuteen Ubuntun LTS-versioon.

Harmi, koska FF on lempiselain :( Itseasiassa huomasin kun testasin muita selaimia, että FF:ssa esintyy "tearing"-repeily jo ihan itsessään kun esim. skrollaa sivua alas ja ylös. Näissä muissa selaimissa skrollailu on sulavaa.

5
Sama juttu. GTX 780. Kaikki muu grafiikka Ubuntu 16.04:ssa on synkassa, mutta Youtube-videot repeilevät moneen osaan. Haulla löytyy vaikka mitä ongelman korjausehdotuksia Ubuntulle, mutta kaikki ovat vanhoille, tai erilaisille tearing-ongelmille ja kaikille muille työpöydille kuin Unitylle ja Gnomelle.

Tässä on hyvä testivideo:
https://www.youtube.com/watch?v=cuXsupMuik4

Kenellä tuo testivideo menee fullscreenissa smoottisti ja repeilemättä? Kiinnostaisi vähän tietää, että onko tuo ongelma kuinka yleinen. Meteliä internetissä tästä asiasta kun ei ole...

Edit:
Käytössä oleva ajuriversio 361.42

6
Pelit / Insurgency - realistinen FPS-shootteri
« : 26.07.16 - klo:14.42 »
http://store.steampowered.com/app/222880/

Onkohan moni jo tutustunut Linux-versioon? Miten hyvin toimii? En ole vielä itse ostanut, mutta harkitsen.

Epäilyttää ainakin yksi asia:  peli pyörii siis Source-enginellä. Sen ongelma linuxilla on ainakin HL2:ssa ja CS:S:ssa se, että kun pelin grafiikka-asetuksissa kytkee ruutusynkkauksen (lukitsee esim. 60 frames per second) päälle, niin syntyy viive hiiren liikkeessä. Onkohan tuo korjattu tuossa Insurgencyssa?

7
Jos ymmärsin oikein, niin ongelmasi on, että nauhoitetut videot pyörivät liian nopeasti.

Tuohon ongelmaan minäkin törmäsin. Recordmydesktopin asetuksissa ota pois täppä "Encode on the fly" -kohdasta. Tuo tarkoittaa, että nauhoitus rakentuu videotiedostoksi vasta nauhoituksen pysähdyttyä. Eli ei kovin pitkiä pelisessioita kannata nauhoitella kerrallaan. Nauhoituksesta tulee normaali. Toinen vaihtoehto, joka tulee mieleen on käyttää jotain video-editoria säätäämään nopeuden sopivaksi, mutta se onkin jo "purkkaviritelmä".

Itseänikin kiinnostaa, että miksi tuo nauhoitusohjelma nauhoittaa tällä tavalla kun "Encode on the fly" on päällä. Se jotenkin liittyy kuvanopeuteen, jota on määritetty asetuksissa. Jos nauhoittaa samalla ääntä, niin ääni on sitten epäsynkässä videon kanssa, eli äänellä on aina normaali nopeus.

8
Yleistä keskustelua / Vs: Mistä hyökätään ja minne
« : 29.12.14 - klo:19.06 »
Firefox alkaa nykimään pahasti kun se sivu on auki minun tehokoneella. Ja oikeastaan koko kone.

9
Pelit / Vs: Lentosimulaattori
« : 30.09.14 - klo:15.52 »
Itse pelailen Logitech Extreme 3d Pro ohjaimella. Toimii hyvin. Ne näppäimistön yläpuolella olevat numeronäppäimet eivät ole sellaista perusohjausta varten. En osaa sanoa miksi PS3-ohjain ei toimi. Näkyykö siellä Axis-asetuksissa vihreitä palkkeja (roll, pitch, yaw)? Tapahtuuko niissä liikettä kun pyörittelet tatteja, tai muita näppäimiä?

10
Pelit / Vs: Lentosimulaattori
« : 30.09.14 - klo:07.24 »
Minulla tuo asennus lähti rullaamaan pelkästään tuplaklikkaamalla purettua X-Plane 10 Demo Installer Linux kuvaketta. Jos ei lähde, niin katso ominaisuuksista, että tiedoston suoritus ohjelmana on sallittu.

Tämä siis Linux Mint 17 64Bit

Toisessa koneessa, jossa on 64-bittinen Lubuntu (14.04), asennus sinänsä onnistui. Mutta demo ei lähdekään käyntiin:
Koodia: [Valitse]
X-Plane 10 Demo/X-Plane-x86_64: error while loading shared libraries: libudev.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory

Löytyisiköhän tähän neuvoa? Voinee olettaa, ettei täysi, maksullinenkaan versio toimi ilman tätä libudeviä?


Asenna se libudev, mikä löytyy pakettienhallinnasta ja sen jälkeen linkitä se päätteessä näin:

Koodia: [Valitse]
cd /lib/x86_64-linux-gnu/ && sudo ln -sf libudev.so.1 libudev.so.0

11
Laitealue / Vs: Langaton Näppis ja Hiiri
« : 10.06.14 - klo:22.31 »
Minunkin Xubuntussa (14.04) näppis välillä ei toimi bootin jälkeen, vaikka se on langallinen. En mitään bugiraporttia löytänyt. Pistän oman ongelmani kaadetun teekuppini syyksi, mutta ehkä ongelma onkin softapuolella...

12
Ubuntu tietokoneissa / Vs: Network Manager ikoni hukassa
« : 01.06.14 - klo:09.42 »
On varmaan XFCE:n ongelma, jos päivittelee versiosta toiseen.

Itse jouduin asentamaan indikaattorin omaan Xubuntuun:

1. sudo apt-get install xfce4-indicator-plugin
2. Kirjauduin ulos ja uudestaan sisään (en tiedä onko pakko)
3. Lisäsin paneeliin indicator plugin (mikä lie nimi on sitten suomenkielisessa?)
4. Nyt näkyy se network manager ikoni, mutta myös paljon ylimääräistä krääsää. Täytyy säätää turhat pois asetuksissa. (asetukset tulevat voimaan kun kirjautuu uudestaan sisään, tai restartaa paneelit)

Onpa hölmö idea koko "indicator plugin"...

13
Juu, en voi olla kanssanne eri mieltä.

CUDA-laskennalle on kivempaakin tekemistä. Esim. Blenderin semi-realtime cycles-renderöinti.

14
Juu, ei tuota tavallisilla koneilla kannata tehdä. Vaikka valjastaisi kaikki liikenevät tehot koneesta niin miinukselle menee: tehojen kasvaessa sähkölasku suurenee ja oma käyttö pienenee eli eipä juuri kannata.

Joillakin sähkömaksu kuuluu kiinteästi asuntovuokraan :)

... Luulen, että jäisin voitolle hyvällä alkubudjetilla, mutta oikeasti ei ole vaivan arvoista.

15
Minusta ei ole mitään järkeä tuollaisessa.

Tätä juuri tarkoitin, kivaa ja viehättävää se voi jonkin aikaa olla mutta ihan järjetöntä jos rahaa ajattelee.

Sori jos pilasin hyvä harrastuksen  8)

Et saa 8)

Äkkiä laskin, että jos olisi öpaut 40 x GPU, niin voisin jopa elää tällä.

16
Oletko laskenut kauanko koneesi louhii että saat 10€ tienattua?

Ja millainen kone?
Olisi meinaan yksi Rapsberry Pi joutilaana moiseen askareeseen.
Saisiko tuon kympin yössä?

Rautana on 1 x Nvidia GTX 780. Muulla raudalla tässä yhteydessä ei ole merkitystä.

Itseasiassa ymmärrän vasta nyt, että juuri bitcoinia en saa louhittua tällä cudaminerilla, enkä muitakaan coineja, joiden louhinta perustuu sha256d agoritmiin.

README.txt:
Lainaus
We're not supporting Quark, ProtoShares (Momentum) or any other
highly specialized "CPU-only" coin. And certainly no BitCoin:
This train has left the station quite some time ago!
...
...
This application is currently supporting
1) scrypt mining with N=1024 (LiteCoin and many, many clones)
2) scrypt-jane mining (Yacoin and several clones)
3) scrypt mining with larger N (VertCoin)
4) NEW: MaxCoin mining (SHA-3 i.e. Keccak256)

Multipoolissa sain toimimaan vain tuon scrypt algoritmin. Se on sellainen pooli, jossa voi louhia samanaikaisesti erilaisia coineja bitcoinin lisäksi. Ilman ylikellottamista GTX 780:lla ja scrypt-algoritmilla pääsee 450 - 550 khash/s. Jos ylikellottaa, niin kehittäjän mukaan jopa lähelle 900khash/s.

Oletetaan karkeasti, että oikean viritelmäni löytämiseksi olen tähän asti louhinut ehkä n. 1/2 - 1 h. ajan ja kokonaisarvo bitcoineissa näyttää olevan 0.00010013 siis 0.03€. Minusta ei ole mitään järkeä tuollaisessa. Ja vielä kun näyttiksen ikä lyhenee vauhdilla, jos lämmöt on >70C. Erilaisten coinien euroiksi vaihtaminenkaan ei ole suoraviivaista.

Heh :D jekku, vitsailit sen Rasperyn kanssa? Huipputehokas CPU vetää vain jotain kymppejä khash/s.


17
Eli näin tästäkin selvisin:

Koodia: [Valitse]
make clean
./autogen.sh
./configure --with-cuda=/usr/local/cuda-5.5
make

Ainakin binääri ilmestyi :)

Edit: muutin otsikkoa yleisemmäksi

18
Tein siis linkin "sudo ln -s /usr/local/cuda-5.5/bin/nvcc /sbin/nvcc"

mutta nyt pysähtyy tähän:

Koodia: [Valitse]
nvcc -g -O2 -Xptxas "-abi=no -v" -arch=compute_10 --maxrregcount=64 --ptxas-options=-v -I./compat/jansson -o salsa_kernel.o -c salsa_kernel.cu
In file included from <command-line>:0:0:
/usr/include/stdc-predef.h:39:1: fatal error: cuda_runtime.h: No such file or directory
 #endif
 ^
compilation terminated.
make[2]: *** [salsa_kernel.o] Error 1
make[2]: Leaving directory `/home/avsu/Downloads/cm/CudaMiner-2014-02-28'
make[1]: *** [all-recursive] Error 1
make[1]: Leaving directory `/home/avsu/Downloads/cm/CudaMiner-2014-02-28'
make: *** [all] Error 2

Edit:  cuda_runtime.h taitaa olla siellä: /usr/local/cuda-5.5/include/cuda_runtime.h
mutta mitä tekisin, jotta se löytäisi sen?

19
ja nvcc minulla näyttää olevan /usr -kohdassa


Koodia: [Valitse]
avsu@avsupc:~/Downloads/cm/CudaMiner-2014-02-28$ locate nvcc
/usr/local/cuda-5.5/bin/nvcc
/usr/local/cuda-5.5/bin/nvcc.profile
/usr/local/cuda-5.5/doc/html/cuda-compiler-driver-nvcc
/usr/local/cuda-5.5/doc/html/cuda-compiler-driver-nvcc/graphics
/usr/local/cuda-5.5/doc/html/cuda-compiler-driver-nvcc/index.html
/usr/local/cuda-5.5/doc/html/cuda-compiler-driver-nvcc/graphics/cuda-compilation-from-cu-to-cu-cpp-ii.png
/usr/local/cuda-5.5/doc/html/cuda-compiler-driver-nvcc/graphics/just-in-time-compilation.png
/usr/local/cuda-5.5/doc/html/cuda-compiler-driver-nvcc/graphics/nvcc-options-for-separate-compilation.png
/usr/local/cuda-5.5/doc/html/cuda-compiler-driver-nvcc/graphics/virtual-architecture-feature-list.png
/usr/local/cuda-5.5/doc/html/cuda-compiler-driver-nvcc/graphics/virtual-architectures.png
avsu@avsupc:~/Downloads/cm/CudaMiner-2014-02-28$

20
Kääntämishommissa tarvitset myös kirjastojen headerit, jotka ovat -dev-paketeissa. Asenna siis libssl-dev.

Jep! Kiitti!

Nyt pysähtyy tähän:

Koodia: [Valitse]
/bin/bash: nvcc: command not found
make[2]: *** [salsa_kernel.o] Error 127
make[2]: Leaving directory `/home/avsu/Downloads/cm/CudaMiner-2014-02-28'
make[1]: *** [all-recursive] Error 1
make[1]: Leaving directory `/home/avsu/Downloads/cm/CudaMiner-2014-02-28'
make: *** [all] Error 2

Sivuja: [1] 2 3 ... 36