Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - apusahis

Sivuja: [1]
1
Hei vaan hei,

Aloitetaan pohjatiedolla:
Läppärilläni oli windows 11 ja yritin saada asennettua siihen Windows 7:n. No yritin pientä "kikkaa", että asennan Ubuntun koneelle niin saan formatoitua koko kiintolevyn. No asensin Ubuntun valitsemalla tyhjennä kiintolevy kokonaan. No yllärinä tuli, että mikään boottaava usb tikku ei boottaa enää. x) Poistin securebootinkin käytöstä biosista, mutta ei ollut mitään vaikutusta. Sitten kokeilin grubin kautta googlen tarjoamilla ohjeilla bootata usb-tikulta, mutta eheii... joku chainloader +1 kohtaan kosahtaa koko homma.

Kysymykseen:
Miten mie saisin Rufuksella tehdyn tikun boottaamaan, niinkuin ennen? Windows 7 on tässä nyt valitettavasti pääosissa johtuen autosovelluksista joita en ole onnistuneesti saanut toimimaan muilla järjestelmillä.

Ihan superia jos joku joka paininut samankaltaisen haasteen kanssa viitsi vinkata "uutta kikkaa".

2
Elikkäs tuossa aikaisemmin kyselin tuosta apachen asentamisesta ja sehän rupesi toimimaan. Samalla asensin sen opensshserver jutun. Mutta asiahan on nyt niin kun windows:ssa käynnistän filezilla:n ja ja laitan tämän koneen ip:n, käyttäjäntunnuksen ja salasanan. Niin mie kyllä pääsen katsomaan tämän koneen tiedostoja ja kansioita, mutten pysty siirtämään/kopioimaan tällä koneelle tiedostoja windows koneelta. Että meinaan vaan sitä, että varmaan jotenniin jotkut oikeus jutut laittaa päälle/asettaa, että voidaan käyttää moista kansiota?

- janne

3
Hei!

Olen uusi täällä (kuten otsikosta kokeeneemmatkin huomaa) Eli terve vaan kaikille tasapuolisesti  :D. Eli itse ongelmaan; asensin tuossa vanhemmalle koneelleni tuon kyseisen 10.04 LTS ubuntun siinä toivossa, että saisin siihen asennettua Apachen -wikiohjeiden mukaan. Mutta homma tökkäsikin jo ensimmäiseen sudo kohtaan, jonka laitoin päätteeseen. Kun ei noissa ohjeissa ollut mainintaa, että pitääkö lisätä tuohon "resurssi" listaan joitain osotteita vai ei?  ???

Lainaus
janne@janne-desktop:~$ sudo aptitude install apache2 php5 apache2.2-common libapache2-mod-auth-mysql php5-mysql mysql-server
Luetaan pakettiluetteloita... Valmis
Muodostetaan riippuvuussuhteiden puu      
Luetaan tilatiedot... Valmis        
Luen tilatietoja            
Alustan pakettien tiloja... Valmis
En löytänyt pakettia, jonka nimi tai kuvaus sisältäisi merkkijonon "apache2".
En löytänyt pakettia, jonka nimi tai kuvaus sisältäisi merkkijonon "php5".
En löytänyt pakettia, jonka nimi tai kuvaus sisältäisi merkkijonon "apache2.2-common".
En löytänyt pakettia, jonka nimi tai kuvaus sisältäisi merkkijonon "libapache2-mod-auth-mysql".
En löytänyt pakettia, jonka nimi tai kuvaus sisältäisi merkkijonon "php5-mysql".
En löytänyt pakettia, jonka nimi tai kuvaus sisältäisi merkkijonon "mysql-server".
En löytänyt pakettia, jonka nimi tai kuvaus sisältäisi merkkijonon "apache2".
En löytänyt pakettia, jonka nimi tai kuvaus sisältäisi merkkijonon "php5".
En löytänyt pakettia, jonka nimi tai kuvaus sisältäisi merkkijonon "apache2.2-common".
En löytänyt pakettia, jonka nimi tai kuvaus sisältäisi merkkijonon "libapache2-mod-auth-mysql".
En löytänyt pakettia, jonka nimi tai kuvaus sisältäisi merkkijonon "php5-mysql".
En löytänyt pakettia, jonka nimi tai kuvaus sisältäisi merkkijonon "mysql-server".
Mitään paketteja ei asenneta, päivitetä tai poisteta.
0 päivitettävää pakettia, 0 uutta asennusta, 0 poistettavaa ja 0 päivittämätöntä.
Tarvitsee noutaa 0B arkistoista. Levytilaa kuluu 0B purkamisen jälkeen.
Luetaan pakettiluetteloita... Valmis
Muodostetaan riippuvuussuhteiden puu      
Luetaan tilatiedot... Valmis        
Luen tilatietoja            
Alustan pakettien tiloja... Valmis

Tuossa yläpuolella on suora kopio mitä pääte antaa viestiksi. Hakuakin koitin katsella, muttei näillä silmillä sattunut kohdalleen, missä olisi moinen ongelma ollut. Pahoittelen jos tämä tuli väärällä osastolle!

Kiitos etukäteen vastauksista!  :)

-janne

Sivuja: [1]