3
« : 15.06.24 - klo:07.47 »
Gemini kertoo seuraavaa;
On useita syitä, miksi OneDrive-tiedostot voivat näyttää erilaisilta eri laitteilla:
Synkronointiasetukset:
Varmista, että molemmat laitteet synkronoivat samat OneDrive-kansiot. Voit tarkistaa tämän OneDrive-asetuksista verkossa tai sovelluksessa.
Tarkista, onko "Tallenna uusia tiedostoja OneDriveen" -asetus käytössä molemmilla laitteilla. Tämän asetuksen ollessa käytössä kaikki uudet tiedostot tallennetaan automaattisesti OneDriveen ja ne ovat saatavilla kaikilla laitteilla.
Varmista, että synkronointi on ajan tasalla molemmilla laitteilla. Voit pakottaa synkronoinnin manuaalisesti napsauttamalla OneDrive-kuvaketta tehtäväpalkissa ja valitsemalla "Synkronoi kaikki kansiot".
Tiedostojen tila:
Jotkut tiedostot voivat olla "vain verkossa" -tilassa, mikä tarkoittaa, että ne tallennetaan OneDriveen, mutta ne ladataan laitteellesi vain, kun avaat ne. Tämä voi säästää tallennustilaa, mutta se tarkoittaa myös, että tiedostot eivät ole käytettävissä offline-tilassa.
Varmista, että tiedostot, joita yrität käyttää, eivät ole vain verkossa -tilassa. Voit tarkistaa tämän tiedoston OneDrive-kuvakkeen vieressä olevasta tilasta.
Verkko-ongelmat:
Synkronointiongelmia voi esiintyä, jos internet-yhteytesi on hidas tai epävakaa.
Varmista, että molemmilla laitteilla on vahva internet-yhteys.
Tietokoneongelmat:
Synkronointiongelmia voi esiintyä, jos jompaankumpaan laitteeseen vaikuttaa virus tai haittaohjelma.
Varmista, että molemmat laitteet ovat ajan tasalla kaikilla käyttöjärjestelmän päivityksillä ja että ne on skannattu virusten ja haittaohjelmien varalta.
Muut syyt:
On mahdollista, että olet vahingossa siirtänyt, nimennyt uudelleen tai poistanut tiedostoja yhdellä laitteella ja unohtanut ne.
Tarkista OneDriven roskakori verkossa varmistaaksesi, että tiedostoja ei ole poistettu vahingossa.
Jos olet kokeillut kaikkia näitä vianmääritysvaiheita ja sinulla on silti ongelmia, voit ottaa yhteyttä Microsoftin tukeen saadaksesi lisäapua.
Muita huomioitavia asioita:
OneDrive-tiedostojen synkronointi voi kestää jonkin aikaa, varsinkin jos sinulla on suuri määrä tiedostoja tai jos internet-yhteytesi on hidas.
Jos käytät OneDrivea mobiililaitteella, synkronointi voi tapahtua vain Wi-Fi-yhteyden kautta tietojen säästämiseksi.
Voit muuttaa OneDrive-synkronointiasetuksia varmistaaksesi, että tiedostosi synkronoidaan haluamallasi tavalla.
Toivottavasti tämä auttaa!