Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JaniAlander

Sivuja: [1] 2 3 ... 166
1
Ubuntu tietokoneissa / Vs: Näytön pimeneminen
« : 10.06.26 - klo:06.25 »
Matessa on nyt en valitettavasti muista, mutta jossain kohtaa muuallakin toi näytön sammutus asetus, kannattaa kattoa näytönsäästäjät tms kohta.

2
Saiskohan ajurin komentoriviltä pakkoasennettua ja pakotettua käyttöön. Muistelisin joskus joutuneeni tekemään sen tempun, jollain vanhemmalle Ubuntulle. En kyllä muista että miten se tapahtui.

3
Yksittäistapaukset voi olla ok, mutta pääsääntöisesti ei mielellään näitä vanhoja heräteltäisi noin niinkuin yleisesti.

4
Voi sitä niinkin tehdä ja Windows voi jopa "toimia". Mutta sen toimivuuden jatkuvuudesta ei sitten ole mitään takeita.

5
Jos sitten sovitaan, ettei vuosia vanhoja ketjuja herätellä. t: Ylläpito

6
Saikos GPG:llä tehtyä kanssa puhtaasti salasanakryptatun paketin?

Ts. sitten pitää vaan se salasana toimittaa turvallisesti.

7
Multimedia ja grafiikka / Vs: audacious jumittaa
« : 31.05.26 - klo:19.50 »
Ja kyllä ohjelman saa kokonaan veks jos niin haluaa ei sen jälkeen pitäisi olla ongelmaa uudelleenasentamisessa. Komentoriviltä tämä ja jo lähtee:
Koodia: [Valitse]
sudo apt purge paketinnimi

8
Laitealue / Vs: Hiiri tuplaklikkaa itsestään
« : 31.05.26 - klo:17.47 »
Ainakin itsellä Logitechin hiiret kestää sen takuuajan ja sitten alkaa jonkin aikaa sen jälkeen mikrokytkimet pelleillä ja rulla jumahtaa....

9
Käske vastaanottajaa generoimaan gpg avain ja kryptaa sille....Toki tarvit nimenomaan hänen julkisen avaimen, mutta vaihtoehtoista kanavaa pitkin voi pyytää avaimen sormenjäljen...

10
Yleistä keskustelua / Vs: Telian asiakaspalvelun laatu
« : 25.05.26 - klo:19.56 »
Sillä lailla, mikä tarkoittanee että ongelmatilanteissa asiakas on sitten omillaan.

11
Yleistä keskustelua / Vs: Telian asiakaspalvelun laatu
« : 25.05.26 - klo:19.35 »
Telian asiakaspalvelusta en tiedä mutta 2020 väänsin Elisan kanssa, ongelma oli että yhteys tippui 2g tasolle aina iltapäivällä asuinalueellani, tuli sellaista normisönkötystä kun soitteli tukeen, mutta loppui sönkötys modeemin nollauksesta jne siihen, kun totesin, että että hei olen ihan kohtalaisen määrän verkkotekniikkaa AMK:ssa suorittanut, että älkää nyt viittikö sönköttää vaan yhdistäkää semmoiselle tyypille, joka teillä oikeasti tietää....Yhdistivät. No loppujen lopuksi selvisi, että kapasiteettiongelma oli alueella, ja no sanoi suoraan että kokeile kilpailijan palveluita, ei ole asiaan tulossa heti korjausta. Mistä pisteet rehellisyydestä. Vaikka varmaan työnantaja ei moisesta rehellisyydestä pitänytkään :D

13
Yleistä keskustelua / Vs: Tekoälyn uusi vaihe
« : 22.05.26 - klo:20.23 »
Ja Google ihan varmasti ei kerää tietoja eikä hyödynnä niitä sisäisesti, eikä myy kenellekään, ihan vissisti, varma on nii...

14
Yleistä keskustelua / Vs: Tekoälyn uusi vaihe
« : 22.05.26 - klo:19.31 »
Asioita ymmärtämättömät kampaviinerien nassuttajat häsläävät taas, kuinka yllättävää.

15
Päivitys näemmä korjasi muistivuodon.

16
Ja no nyt palailin takaisin, alkoi Ubuntun omat ongelmat tympiä, en pidä snap paketeista, ja en pidä siitä että sammuminen ei satunnaisesti onnistu, eikä logit kertoneet mitään järkevää syytä asialle.

Vahingosta viisastuneena otan nyt jatkossa bootenvironment varmuuskopiot.

17
Taas asennettu, tällä kertaa vahingosta viisastuneena, ts. boot environment varmuuskopio aina ison päivityksen kanssa. Uudessa versiossa pohjana on FreeBSD 15, ei coredumppeja näemmä ja muutenkin pelaa vakaammin. Joskin epäilen että Firefoxissa on joku muistivuoto koko ajan nappaa enemmän ja enemmän muistia.
 

18
F-Secure on mun kokemuksella ollut Windows 3.11 ajoista asti RIESA. Ääni Defenderin puolesta.

19
Itsellä on winkkarista onedrive synkkaus pois päältä ja sen kanssa ei ole tullut ongelmia ristiinkäytön suhteen, mutta tosiaan kannattaa tuo varoitus ottaa tosissaan mikäli käytössä on se onedrive synkkaus.

20
Ilmeisesti todellisuudessa toimii vain virallisella androidilla, ja ios:silla.

Toinen juttu, mietin sitä avointa koodia tuossa, ettei vaan itse suoritettava ohjelma ole digitaalisesti allekirjoitettu ts. omat käännökset saa unohtaa. Muutenhan tuosta olisi helppo tehdä nk. dummy versio. Ts. sellainen joka aina vastaa että "asia kunnossa".

Sivuja: [1] 2 3 ... 166