Ubuntu Suomen keskustelualueet

Ubuntun käyttö => Ohjelmointi, palvelimet ja muu edistyneempi käyttö => Aiheen aloitti: aarnek - 13.07.08 - klo:03.23

Otsikko: OpenGL-kirjaston linkittäminen lähdekoodiin!
Kirjoitti: aarnek - 13.07.08 - klo:03.23
Kuinka linkitän kääntämisen yhteydessä OpenGL-kirjaston lähdekoodiin, jotta kääntäjä löytää ne?
Otsikko: Vs: OpenGL-kirjaston linkittäminen lähdekoodiin!
Kirjoitti: HannuTapio - 13.07.08 - klo:14.10
Kuinka linkitän kääntämisen yhteydessä OpenGL-kirjaston lähdekoodiin, jotta kääntäjä löytää ne?
Hei!

Java vai c++ ??

Javan kanssa on olemassa ainakin Netbeans käyttöön valmis PLUGIN joka löytyy netbeans sivuistolta..
PlugIn kulkee JOGL nimellä, minä käytän JOGL ia projekteissani..

//----

kiitos,,
Otsikko: Vs: OpenGL-kirjaston linkittäminen lähdekoodiin!
Kirjoitti: aarnek - 13.07.08 - klo:15.33
En ohjelmoi Javalla, vaan käytän c++:a, joten löytyykö sulla siihen vastausta
Otsikko: Vs: OpenGL-kirjaston linkittäminen lähdekoodiin!
Kirjoitti: HannuTapio - 13.07.08 - klo:15.50
En ohjelmoi Javalla, vaan käytän c++:a, joten löytyykö sulla siihen vastausta

laita compile parametreihin -GL -GLU en muista mitenkä nuo isot kirjaimet vaikuttavat,
harrastan Java ohjelmointia, mutta, noin se muistaakseni kävi, ainakin Netbeans IDEn avulla..

//----

kiitos,,
Otsikko: Vs: OpenGL-kirjaston linkittäminen lähdekoodiin!
Kirjoitti: aarnek - 13.07.08 - klo:16.15
olen joissain oppaissa nähny compile-parametreina -lGL ,-lGlu ja lglut parametrit
Otsikko: Vs: OpenGL-kirjaston linkittäminen lähdekoodiin!
Kirjoitti: aarnek - 13.07.08 - klo:16.30
Ongelma ratkaistu parametrit olivat -lGL ja -lglut
 
Olin vain includessa käyttäny backslashiä slashin sijaan