Ubuntu Suomen keskustelualueet

Ubuntun käyttö => Ohjelmointi, palvelimet ja muu edistyneempi käyttö => Aiheen aloitti: k00pa - 09.05.08 - klo:19.48

Otsikko: Spacehack - oma "mmorpg" projekti
Kirjoitti: k00pa - 09.05.08 - klo:19.48
Eli olen jo jonkun aikaa suunitellut ja rakennellut "mmorpg" php:een ja mysql:läm avulla. Nyt projekti on edennyt niin pitkälle että ensimmäinen beta versio on ulkona.

Pelin nimi on ei enä sovi aiheeseen koska suunittelin aluksi spacehack nimellä avaruustaistelu simulaatiota noin vuosi sitten, mutta kuten huomata saattaa, peli moottorin päälle on kehitetty jotain aivan muuta. Eli nimi ideota esille!

Tarvitsisin graafikon koska en haluasi pölliä ikoneita finaali versiossa (nykyiset on wow wikistä) Tarvitsisin myös (iso ehkä) tavara/vihollisen kehittäjiä. Tavarat saattavat olla tulevaisuudessa pelkästään pelaajien tekemiä. Myös yksi javascriptin taitaja tarvittaisiin.

Mitä enemmän palautetta, sen parempi! Kaikki bugi, ominaisuus ehdotukset, kirotus virheet sun muut systeemit ovat tervetulleita.

www.pelikoira.net/spacehack
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti
Kirjoitti: Petri Kari - 09.05.08 - klo:20.01
Yks pieni bugi löyty heti aluks:

Koodia: [Valitse]
Forbidden
You don't have permission to access /spacehack on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
::)
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti
Kirjoitti: k00pa - 10.05.08 - klo:13.15
Mitenköhän sait tuon ongelman... Itselläni ei ole ollut minkään laisia ongelmia.
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti
Kirjoitti: Petri Kari - 10.05.08 - klo:13.22
Mulla ainakin tulee, ihan kun klikkaan tuota viestissäsi olevaa linkkiä.
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti
Kirjoitti: mgronber - 10.05.08 - klo:15.51
Minulla toimii oikein.
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti
Kirjoitti: Petri Kari - 10.05.08 - klo:18.38
Onpas omituista, en pääse myöskään pelikoira.net osoitteeseen, samaa herjaa. Ikinä en ole moisilla sivuilla käynyt, mutta ilmeisesti minua ei sinne myöskään haluta  :D
Millään muulla sivulla en ole vastaavaan törmännyt. Selaimena tuikitavallinen FFb5.
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti
Kirjoitti: Tommi S. - 10.05.08 - klo:19.16
Minulla tulee myös 403 Forbidden.
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti
Kirjoitti: k00pa - 10.05.08 - klo:19.38
Eikai teillä sattunut olemaan ip osoite joka on tyyliä 91.154.x.x Olin jostain syystä pistänyt estot niistä osoitteista... Mutta nyt pääsette pelaamaan.
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti
Kirjoitti: Petri Kari - 10.05.08 - klo:20.34
Noniin, nyt pääsi  :)
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti
Kirjoitti: k00pa - 10.05.08 - klo:21.05
Hyvä, mitä pidätte? Parannus ehdotuksia tulemaan.
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti
Kirjoitti: beh - 10.05.08 - klo:21.38
Kokeilin... nimimerkiksi taisi sattua bontu.

Tuossa ei taida vielä pystyä tekemään mitään. Areenalla kliksuttelin muiden nimiä, mutta eipä siitä mitään kiinnostavaa tapahtunut. Tuli vain imoitus siitä että tapoit toisen tai sitten häviöstä. Kaupasta ei voinut ostaa mitään, kun rahaa ei ollut eikä sitä myöskään saanut mistään.

Lisää sisältöä pitäisi olla. Ja toiminnallisuutta. Pelaajien välinen chatti (jonkinlainen ilmoitustaulu) johon voisi jättää viestejä olisi mukava. Kauppa oli aika sekava, sen voisi järjestää ja jaotella ryhmiin.

Mikä on pelin tavoite?

Kirjoitusvirheitä oli, mutta ei ne varsinaisesti haitanneet.

Muuten onko peli pre-alpha, alpha vai beta vaiheessa  ;) (vrt. ketjun 1. viesti ja pelin etusivu)

--

Tuli ihan mieleen vanha kunnon "mmorpg" nimeltä Legend of the Red Dragon, jota voi kai nykyäänkin pelata netissä tosin eri nimisenä (taisi olla L o t green d).


Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti
Kirjoitti: mgronber - 10.05.08 - klo:21.45
Kauppa oli aika sekava, sen voisi järjestää ja jaotella ryhmiin.

Lisäksi tavarat saisivat olla hinnan mukaan järjestyksessä.

Lainaus
Tuli ihan mieleen vanha kunnon "mmorpg" nimeltä Legend of the Red Dragon, jota voi kai nykyäänkin pelata netissä tosin eri nimisenä (taisi olla L o t green d).

Tämä minullekin tuli heti mieleen :)
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti
Kirjoitti: Tomin - 10.05.08 - klo:21.57
Kokeilin minäkin (tomppeli) ja ei mennyt hyvin (=hävisin aina) vaan eipä siinä mitään... :'( ;)
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti
Kirjoitti: Exitium - 10.05.08 - klo:23.02
Höhöö, tappani tuossa k00paa pari kertaa, voittanut joka kerta. Muahaha. :D

Onkos täällä jossakin XP (=experience)?

Edit: Noh, nyt hävisin. :( Mutta huomasin tuossa, että en saa voitosta yhtään rajaa. Jotenkas korjaappas tuo.
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti
Kirjoitti: k00pa - 11.05.08 - klo:10.18
#PÄIVITYS

*rahaa saa kaikista tapoista
*pari bugia tapettu
*top tappajat/pelaaja_tappajat etusivulle (bugi pk taulussa, ei mene oikeaan järjestykseen aina korjataan pian)
*ei voi tappaa miljoonaa kertaa putkeen pitää käydä välillä sairaalassa (listassa vain elävät pelaajat)(botit ei häviä)


kirjoitus virheet ovat tiedossa ja korjaan ne vasta finaali versioon. Kaupan toiminnallisuus tullaan parantamaan. XP järjestelmää ei ole koska itse mielsin sen tarpeettomaksi (?)
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti #PÄIVITETTY#
Kirjoitti: Tomin - 11.05.08 - klo:10.36
Tuossa on yksi hölmö juttu. Taposta saa niin vähän rahaa, että jos sitä ei käytä heti niin menetät sen kaiken kun kuolet, koska joudut käymään sairaalassa. Hieman hölmöä, koska tavaroiden hankkiminen on niin hankalaa... :(
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti #PÄIVITETTY#
Kirjoitti: k00pa - 11.05.08 - klo:10.38
Tuossa on yksi hölmö juttu. Taposta saa niin vähän rahaa, että jos sitä ei käytä heti niin menetät sen kaiken kun kuolet, koska joudut käymään sairaalassa. Hieman hölmöä, koska tavaroiden hankkiminen on niin hankalaa... :(

Ongelma korjattu, sairaalan hinta on nyt vain 100
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti #PÄIVITETTY#
Kirjoitti: beh - 11.05.08 - klo:12.22
Tänään tuo toimi hieman paremmin.

Rahaa näytti olevan yli 5 k joten ostin oikein steel swordin. Harmi vaan kun sillä ei saanut yhtään osumaa, mikä johtui kai siitä, että speed tippui -20, kun ilman miekkaa se oli 5. Pronssimiekalla sain yhden osuman, mutta senkin taistelun hävisin. Taitaa kaivata jonkinlaista tasapainottamista.

Niin ja asetta taitaa pystyä korjaamaan rajattomasti.


edit. ->
Tässä ote minun logistani:

11/05/08 : 10:33:53: tomppeli attacks, but you survive and loot 189.5
11/05/08 : 09:38:38: tomppeli attacks, you die and lose 816
11/05/08 : 09:39:45: tomppeli attacks, but you survive and receive exp and loot 2689.5
11/05/08 : 10:29:12: k00pa attacks, but you survive and loot 501619.5

Mihin tuo loot viittaa? Minulla kai pitäisi olla nyt hirmuinen määrä rahaa, mutta eipä ole.

Onko niin, että puolustaja saa jonkinlaisen edun? Luulisin sinulla k00pa olevan varsin hyvät varusteet, mutta silti hävisit minulle. Samoin tomppeli hävisi minulle 2 kertaa 3:sta, mutta kun kokeilin itse kurittaa häntä hävisin joka kerta, vaikka yritin aika useasti.
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti #PÄIVITETTY#
Kirjoitti: k00pa - 11.05.08 - klo:15.08
Speedin perus arvoa on nyt nostettu, jotta tasapainoa olisi enemmän. Nuo logien tiedot ovat ihan päin kuusta, mutta ne on nyt korjattu.

Ja kyllä, asetta pystyy korjaamaan loputtomasti, en näe tästä juurikaan haittaa.

Ja itseasissa minulla ei ole hyviä tavaroita k00palla, tosin minulla on toinen "salainen" ukko jolla on keskiverrot tavarat.


*lisätty statsit alue
*lisätty chatti
*logien merkinnät korjattu
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti #PÄIVITETTY#
Kirjoitti: beh - 11.05.08 - klo:19.26
Tällainen tuli

Arena

You make critical hit! (68) (82 left)
You block [bot]God of all warriors's attack!
You make critical hit! (74) (8 left)
You block [bot]God of all warriors's attack!
You make critical hit! (74) (-66 left)
[bot]God of all warriors make critical hit! (60)
You lose!

Your ?? boots is damaged! (124HP left)
Your ?? sword is damaged! (144HP left)
Your ?? is damaged! (104HP left)

Se ei saanut yhtään osumaa ja silti hävisin?!

?? = salaiset aseeni ;)


esit. Tai siis osuuhan se sitten kun sen pitäisi olla jo kuollut.
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti #PÄIVITETTY#
Kirjoitti: k00pa - 11.05.08 - klo:19.59
Tällainen tuli

Arena

You make critical hit! (68) (82 left)
You block [bot]God of all warriors's attack!
You make critical hit! (74) (8 left)
You block [bot]God of all warriors's attack!
You make critical hit! (74) (-66 left)
[bot]God of all warriors make critical hit! (60)
You lose!

Your ?? boots is damaged! (124HP left)
Your ?? sword is damaged! (144HP left)
Your ?? is damaged! (104HP left)

Se ei saanut yhtään osumaa ja silti hävisin?!

?? = salaiset aseeni ;)


esit. Tai siis osuuhan se sitten kun sen pitäisi olla jo kuollut.

Pistetään (pitkään) korjattavien listaan.

Ei taida ihan joka kerralla tulla tommoisia...
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti #PÄIVITETTY#
Kirjoitti: Sotamato - 11.05.08 - klo:21.09
Täähän on ihan mahdoton peli. Vaikka ostaa koko aloitusrahalla tavaroita, niin en silti ikinä voita ketään. Aina tasapeli.
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti #PÄIVITETTY#
Kirjoitti: Tomin - 11.05.08 - klo:21.15
Tjaa... minä aloitin ostamalla Light Daggerin ja hakkasin [BOT] Warrioria että sain parempia tavaroita. Tosin en tiedä onko alkuun pääseminen nyt vaikeampaa kuin silloin...
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti #PÄIVITETTY#
Kirjoitti: Tommi S. - 11.05.08 - klo:21.35
Täähän on ihan mahdoton peli. Vaikka ostaa koko aloitusrahalla tavaroita, niin en silti ikinä voita ketään. Aina tasapeli.

Osta ensin Light Boots, ne antaa lisää nopeutta. Nyrkkisääntönä se että jos nopeus on miinuksella niin et voita yhtään taistelua. Sitten osta joku kypärä ja joku tikari. Bronze Helmet on aluksi hyvä ja halpa, ja sitten Iron Helmet. Titanium Helmetiä ei kannata ostaa, koska se on huonompi kuin Iron Helmet, mutta kalliimpi.

Tavaroilla on paino, ja paino vähentää nopeutta, eli jotta voit käyttää jotain miekkaa tai kypärää, niin täytyy olla ensin saappaat jotka antaa nopeutta. Enemmän varusteita ei aina ole parempi, koska enemmän varusteita päällä vähentää nopeutta, eli jos nyt tulee tasapeli niin saatat voittaa jos vaikka vaihdat miekan halvempaan.

Joka tapauksessa, osta sellaiset varusteet joilla pystyt tappamaan sen Warrior-botin. Siltä saa noin 500 rahaa aina kun sen tappaa. Mutta huomaa että taistelussa tavaroiden osumapisteet kuluvat, eli aina kun tavaroiden HP menee vaikka alle 20 niin korjaa niitä. Sitten vain näpyttelet, eli tapat sitä Warrioria, ja aina välillä korjaat tavaroita, ja keräät pikkuhiljaa rahaa. Kannattaa etsiä sellainen yhdistelmä jolla saa mahdollisimman halvoilla varusteilla tapettua sen Warriorin, koska siten tavaroiden korjaaminen on halvempaa, eli rahaa jää enemmän säästöön. Eli ei esimerkiksi välttämättä kannata pitää Golden Bootseja jos Light Bootsitkin riittää tappamiseen, koska Golden Bootsien korjaamiseen uppoaa kaikki rahat, eikä yhtään jää säästöön.

Sitten kun olet kerännyt rahaa niin koita löytää varusteyhdistelmä jolla saa tapettua Fearless Warriorin, siltä saa enemmän rahaa, ja sitten kun olet kerännyt lisää rahaa niin seuraavaksi Warrior Leader, ja sitten King of All Warriors.

God of Speed on mahdoton tappaa, tai itse en ainakaan ole onnistunut.
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti #PÄIVITETTY#
Kirjoitti: Toni Alenius - 11.05.08 - klo:22.00
Golden -kamat itsellä käytössä, hyviä ja kevyitä, ne vain kuluu niin perunan nopeesti.

käyttöliittymässä olisi hiomista, mutta koukuttava peli yhtä kaikki.
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti #PÄIVITETTY#
Kirjoitti: k00pa - 12.05.08 - klo:08.42
Se God of speed on mahdotonta tappaa nykyisillä tavaroilla. Osaisiko joku javascriptiä/löytää scriptin jolla voisi valmiin tekstin paljastumaan yksirivi kerrallaan? Esim. tämä tulisi esille yksi rivi kerrallaan esim sekunnin välein.

Koodia: [Valitse]
<div class="tappelu">
You make critical hit! (52) (48 left)
You block [bot]Warrior Leader's attack!
You make critical hit! (52) (-4 left)
You block [bot]Warrior Leader's attack!
You win!
</div>
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti || ##Tavara-järjestelmän päivitys
Kirjoitti: k00pa - 15.05.08 - klo:19.06
Eli koko tavara järjestelmä on nyt päivitetty, botit ja kaikki edelliset tavarat on nyt nollattu. Uudistuksena botit ovat tasapainotetumpia ja jokainen voi tehdä peliin tavaroita.

Jos pystyt tekemään "hyvän", se muuttuu vakituis aseeksi ja siitä tulee kopioita kauppaan. Saat myös pienen rahabonuksen.

Ja kyllä, tavaran tekemisen rahan menon arvionti pitää tehdä ihan itse.

(suunnitelmissa: massataistelut(vaikka 100 pelaajaa kerralla),klaanit ja tehtävät)
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti || ##Tavara-järjestelmän päivitys
Kirjoitti: Toni Alenius - 15.05.08 - klo:19.55
bugi löydetty: kilpeä ei voi käyttää lainkaan, tulee viesti "don't try to double wield!" vaikka mitään ei olisi käytössäkään.
edit: tässä kilven speksit, josko niissä olisi jotain?

ps. tuossa kuvassa on muuten myös uusin tuotos, katsotaan onko se hyvä ;-D

[ylläpito on poistanut liitteen]
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti || ##Tavara-järjestelmän päivitys
Kirjoitti: Jakke77 - 15.05.08 - klo:20.05
juups njaa
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti || ##Tavara-järjestelmän päivitys
Kirjoitti: Toni Alenius - 15.05.08 - klo:20.10
??? koko ajan tulee ilmotus "yhteys palvelimeen alutettiin kesken latauksen", näkyisi koskevan hela pelikoira.net:iä
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti || ##Tavara-järjestelmän päivitys
Kirjoitti: Toni Alenius - 16.05.08 - klo:15.05
lisätty kauppaan pesismaila ja leipäveitsi  ;D
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti || ##Tavara-järjestelmän päivitys
Kirjoitti: Toni Alenius - 16.05.08 - klo:15.14
bugiraportti: negatiiviset arvot missä tahansa vähentävät tavaroita tehdessä hintaa, ja kikkailemalla saa valmistushinnan jopa negatiiviseksi. (eli esim. laittamalla painon korkeaksi voi saada hyvänkin aseen, ja siitä saa vielä rahaakin.)
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti || ##Tavara-järjestelmän päivitys
Kirjoitti: Toni Alenius - 16.05.08 - klo:17.18
huhhuh, alkaa muistuttaa tuholaistorjuntaa ydinaseilla tämä, ehdotan että peli resetoidaan uudestaan, lisäksi jonkinlainen laskuri joka tulostaa näytölle hinta-arviota sitä mukaa kun esinettä tehdessä annetaan arvoja.
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti || ##Tavara-järjestelmän päivitys
Kirjoitti: k00pa - 17.05.08 - klo:14.28
Aseiden hinnat on nostettu ja rahan teko on estetty Myös suurin osa tavaroista on liitetty vakituiseksi osaksi peliä, eli omia tavaroita ei enää tavitse myydä että ne tulisivat peliin.

Valitettavasti en ole löydänyt syytä ongelmaan joka estää miekan ja kilven saman aikaisen käytön.

Kiitos kaikesta palautteesta, niiden avulla pystyn kehittämään peliä eteepäin.


Huom! Tarvitsisin uuden nimen koska spacehack on jo otettu. Myös ominaisuus ideota tulemaan.
http://spacehack.rebelmind.com/en/main
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti || ##Tavara-järjestelmän päivitys
Kirjoitti: k00pa - 17.05.08 - klo:17.42
Futuronin mahtavat palvelimet tuntuvat olevan joka ilta alhaalla... Eli jos palvelin ei vastaa/lataa tosi hitaasti(eikä pelikoira.net) futuroni on mennyt tukkoon.
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti || ##Tavara-järjestelmän päivitys
Kirjoitti: Tommi S. - 17.05.08 - klo:19.23
Esineiden vahingoittuminen saisi olla jossain suhteessa taisteluun. Esim. niin että jokainen isku jonka vihollinen tekee vahingoittaa yhtä esinettä, eli jos vihollinen kuolee ensimmäisestä iskusta niin yksikään esine ei vahingoitu, mutta jos taistelu kestää useamman iskun ajan niin useampi esine vahingoittuu.

Nyt on älytöntä että heikompia vastustajia ei kannata tappaa varusteet päällä, koska niiden vahingoittuminen maksaa rahaa.
Otsikko: Vs: Spacehack - oma "mmorpg" projekti || ##Tavara-järjestelmän päivitys
Kirjoitti: k00pa - 18.05.08 - klo:12.34
Esineiden vahingoittuminen saisi olla jossain suhteessa taisteluun. Esim. niin että jokainen isku jonka vihollinen tekee vahingoittaa yhtä esinettä, eli jos vihollinen kuolee ensimmäisestä iskusta niin yksikään esine ei vahingoitu, mutta jos taistelu kestää useamman iskun ajan niin useampi esine vahingoittuu.

Nyt on älytöntä että heikompia vastustajia ei kannata tappaa varusteet päällä, koska niiden vahingoittuminen maksaa rahaa.

Tämän kaltainen parannus on tulossa.