Ubuntu Suomen keskustelualueet
Muut alueet => Yleistä keskustelua => Aiheen aloitti: Sorkkarauta - 17.01.07 - klo:13.51
-
Siirryin nykyisen työnantajani palvelukseen kesällä. Oikeastaan kaiken olen tehnyt täällä Open Officella, joka on herättänytkin mielenkiintoa, joka on nyt sittemmin realisoitunut tietohallinnon tuettujen softien listalle. Ensimmäiset asennukset tehdään lähiaikoina 10-20 työasemalle. Firmassa on noin tuhat henkilöä, joskaan en usko että ihan heti lähdetään laajamittaisesti asentaamaan. Mutta säästöä tuli heti muuan tuhat euroa tälläkin keinolla. Pitäisikö alkaa pitämään asiasta blogia :)
-
Hieno juttu :) Tuo blogin pitäminen voisi olla ihan varteenotettava vaihtoehto, saisimme mekin kuulla kuinka se OpenOffice etenee työpaikallasi ja millaista palautetta siitä saadaan :)
-
aika hassua että tollaisessa määrässä saadaan jo säästöä......
Ainakin kuvittelisin että kaikki tuon kokoluokan firmat käyttävät volume lisenssejä. Jolloin kustannusten kannalta on ihan sama asennetaanko office 980 vai 1000 koneeseen. Tai voipi olla että työasemia on huomattavasti vähemmän? Tai sitten tehty todella pöljä diili.....
-
aika hassua että tollaisessa määrässä saadaan jo säästöä......
Ainakin kuvittelisin että kaikki tuon kokoluokan firmat käyttävät volume lisenssejä. Jolloin kustannusten kannalta on ihan sama asennetaanko office 980 vai 1000 koneeseen. Tai voipi olla että työasemia on huomattavasti vähemmän? Tai sitten tehty todella pöljä diili.....
Ei se niin yksinkertaista ole portfolioyhtiössä. Johonkin valtion virastoon ajattelumalli kyllä sopii.
-
Ja keskitettyä ylläpitoa ei ole? Veikkaampa että tuossa kokoluokassa isommat säästöt saataisiin keskitetyllä ylläpidolla ja ohjelmistohankinnalla. Ja ajattelen tätä siltä kantilta että kaikkien koneissa korvattaisiin office openofficella ja lisäksi hankittaisiin winkkari lisenssit yksi kerrallaan. Mutta joo tämä ei nyt varsinaiseen asiaan enään liittynyt.
-
Pitäisikö alkaa pitämään asiasta blogia :)
Kenties voisit blogittaa tästä Ubuntu-blogissamme?