Ubuntu Suomen keskustelualueet

Ubuntun käyttö => Ubuntu tietokoneissa => Aiheen aloitti: Owdy - 23.10.05 - klo:22.16

Otsikko: Benchmark
Kirjoitti: Owdy - 23.10.05 - klo:22.16
Onko ubuntussa tai linuksissa ylipäätään mitään näytönohjaimen testaus ohjelmaa?
Otsikko: Re: Benchmark
Kirjoitti: LittleLion - 23.10.05 - klo:22.48
Onko ubuntussa tai linuksissa ylipäätään mitään näytönohjaimen testaus ohjelmaa
Mitään 3dmarkin kaltaista en itse ainakaan tiedä. Riippuu vähän mihin tarkoitukseen tarvitset, mutta 3D-kiihdytyksen?
toimivuutta testataan yleensä glxgears ohjelmalla. Ja jos käytössä on ATI:n kortti ja ajurit pitäisi koneelta löytyä myös
fgl_glxgears ohjelma.
Otsikko: Re: Benchmark
Kirjoitti: janne - 23.10.05 - klo:22.50
toimivuutta testataan yleensä glxgears ohjelmalla. Ja jos käytössä on ATI:n kortti ja ajurit pitäisi koneelta löytyä myös
fgl_glxgears ohjelma.

juu, mutta glxgears ei anna varsinaisesti vertailukelposta lukemaa. ehkä nollain quake3:n demolla saa jonkun timedemon ajettua, ehkä doom3:llakin, en ole koskaan tarvinnut.
Otsikko: Re: Benchmark
Kirjoitti: Owdy - 23.10.05 - klo:23.25
Eihän toi glxgears anna kuin animaation kolmesta rattaasta?
Otsikko: Re: Benchmark
Kirjoitti: janne - 23.10.05 - klo:23.35
Eihän toi glxgears anna kuin animaation kolmesta rattaasta?

ei annakaan, mutta niiden pyörimisestä on mahdollista päätellä onko käytössä softa vai rautakiihdytys.

mitään raudan suorituskykyä mittaavaa demoa ei tosiaan taida olla, mutta noaiden pelien mukana tulevat timedemot kyllä mittaavat jossain määrin koneen suorituskykyä.
Otsikko: Re: Benchmark
Kirjoitti: Owdy - 23.10.05 - klo:23.43
Miten se siitä pyörimisestä päätellään? :)
Otsikko: Re: Benchmark
Kirjoitti: LittleLion - 24.10.05 - klo:01.12
Miten se siitä pyörimisestä päätellään? :)
Konsolista käynnistettynä tuon pitäsi antaa FPS-arvoja, josta sen voi periaatteessa päätellä, mutta
en nyt kyllä saanut niitä tulemaan.

Voithan myös kokeilla tämä: http://www.ultimatebootcd.com
Eli tuon on buutti-cd, jolla konetta voi testailla enemmältikin.
Otsikko: Re: Benchmark
Kirjoitti: JPK1990 - 25.10.05 - klo:16.54
voiskos sitte cedegalla pyörittää onion softwaren Benchmark 2005 ilmaisversiota
Otsikko: Re: Benchmark
Kirjoitti: JPK1990 - 25.10.05 - klo:16.58
mistä ne fps arvot pitäisi nähdä? mulla ei tule minnekkään fps lukemaa?
Otsikko: Re: Benchmark
Kirjoitti: janne - 25.10.05 - klo:17.08
Konsolista käynnistettynä tuon pitäsi antaa FPS-arvoja, josta sen voi periaatteessa päätellä, mutta
en nyt kyllä saanut niitä tulemaan.

kokeilin juuri ubntukoneella jossa ei ole vielä rautakiihdytystä ja glxgears ei tosiaan näytä ainakaan näin printtaavan niitä arvoja. tosin jos rattaat nykii, niin kiihdytys ei ole päällä ja jos ne puolestaan pyörivät niin lujaa, että rattaiden hampaita on hankalaa seurata, on kiihdytys kunnossa.

tulosteen pitäisi olla jotain tämän kaltaista:
Koodia: [Valitse]
$ glxgears
8536 frames in 5.0 seconds = 1707.200 FPS
12408 frames in 5.0 seconds = 2481.600 FPS
12716 frames in 5.0 seconds = 2543.200 FPS
12890 frames in 5.0 seconds = 2578.000 FPS
12859 frames in 5.0 seconds = 2571.800 FPS
13294 frames in 5.0 seconds = 2658.800 FPS
Otsikko: Re: Benchmark
Kirjoitti: JPK1990 - 25.10.05 - klo:19.28
mulla ne pyörii oikein verkkaisesti ja töksäävät vahän vaikka direct rendering on päällä?
Otsikko: Re: Benchmark
Kirjoitti: JPK1990 - 25.10.05 - klo:20.34
glxinfo printaa nuin hienon tulosteen ja sdfsdnipgna!!
Koodia: [Valitse]
name of display: :0.0
display: :0  screen: 0
direct rendering: Yes
server glx vendor string: NVIDIA Corporation
server glx version string: 1.3
server glx extensions:
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIX_fbconfig,
    GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGI_swap_control,
    GLX_ARB_multisample, GLX_NV_float_buffer
client glx vendor string: NVIDIA Corporation
client glx version string: 1.3
client glx extensions:
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info,
    GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context, GLX_SGI_video_sync,
    GLX_NV_swap_group, GLX_NV_video_out, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer,
    GLX_SGI_swap_control, GLX_NV_float_buffer, GLX_ARB_fbconfig_float
GLX version: 1.3
GLX extensions:
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIX_fbconfig,
    GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGI_swap_control,
    GLX_ARB_multisample, GLX_NV_float_buffer, GLX_ARB_get_proc_address
OpenGL vendor string: NVIDIA Corporation
OpenGL renderer string: GeForce FX 5700/AGP/SSE/3DNOW!
OpenGL version string: 2.0.0 NVIDIA 76.67
OpenGL extensions:
    GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_fragment_program,
    GL_ARB_fragment_program_shadow, GL_ARB_fragment_shader,
    GL_ARB_half_float_pixel, GL_ARB_imaging, GL_ARB_multisample,
    GL_ARB_multitexture, GL_ARB_occlusion_query, GL_ARB_point_parameters,
    GL_ARB_point_sprite, GL_ARB_shadow, GL_ARB_shader_objects,
    GL_ARB_shading_language_100, GL_ARB_texture_border_clamp,
    GL_ARB_texture_compression, GL_ARB_texture_cube_map,
    GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine,
    GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat,
    GL_ARB_texture_rectangle, GL_ARB_transpose_matrix,
    GL_ARB_vertex_buffer_object, GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_vertex_shader,
    GL_ARB_window_pos, GL_S3_s3tc, GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_abgr,
    GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_func_separate,
    GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_compiled_vertex_array,
    GL_EXT_Cg_shader, GL_EXT_depth_bounds_test, GL_EXT_draw_range_elements,
    GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_framebuffer_object, GL_EXT_multi_draw_arrays,
    GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_paletted_texture, GL_EXT_pixel_buffer_object,
    GL_EXT_point_parameters, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color,
    GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs,
    GL_EXT_shared_texture_palette, GL_EXT_stencil_two_side,
    GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_texture3D, GL_EXT_texture_compression_s3tc,
    GL_EXT_texture_cube_map, GL_EXT_texture_edge_clamp,
    GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3,
    GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_lod,
    GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_vertex_array,
    GL_HP_occlusion_test, GL_IBM_rasterpos_clip,
    GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_KTX_buffer_region, GL_NV_blend_square,
    GL_NV_copy_depth_to_color, GL_NV_depth_clamp, GL_NV_fence,
    GL_NV_float_buffer, GL_NV_fog_distance, GL_NV_fragment_program,
    GL_NV_fragment_program_option, GL_NV_half_float, GL_NV_light_max_exponent,
    GL_NV_multisample_filter_hint, GL_NV_occlusion_query,
    GL_NV_packed_depth_stencil, GL_NV_pixel_data_range, GL_NV_point_sprite,
    GL_NV_primitive_restart, GL_NV_register_combiners,
    GL_NV_register_combiners2, GL_NV_texgen_reflection,
    GL_NV_texture_compression_vtc, GL_NV_texture_env_combine4,
    GL_NV_texture_expand_normal, GL_NV_texture_rectangle,
    GL_NV_texture_shader, GL_NV_texture_shader2, GL_NV_texture_shader3,
    GL_NV_vertex_array_range, GL_NV_vertex_array_range2, GL_NV_vertex_program,
    GL_NV_vertex_program1_1, GL_NV_vertex_program2,
    GL_NV_vertex_program2_option, GL_SGIS_generate_mipmap,
    GL_SGIS_texture_lod, GL_SGIX_depth_texture, GL_SGIX_shadow,
    GL_SUN_slice_accum
glu version: 1.3
glu extensions:
    GLU_EXT_nurbs_tessellator, GLU_EXT_object_space_tess

   visual  x  bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer  ms  cav
 id dep cl sp sz l  ci b ro  r  g  b  a bf th cl  r  g  b  a ns b eat
----------------------------------------------------------------------
0x21 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
0x22 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
0x23 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
0x24 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
0x25 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
0x26 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
0x27 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
0x28 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
0x29 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
0x2a 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
0x2b 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
0x2c 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
0x2d 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
0x2e 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
0x2f 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
0x30 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
0x31 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
0x32 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 24  0 16 16 16 16  2 1 Ncon
0x33 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 24  0 16 16 16 16  2 1 Ncon
0x34 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 24  0 16 16 16 16  4 1 Ncon
0x35 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 24  0 16 16 16 16  4 1 Ncon
0x36 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 24  0 16 16 16 16  2 1 Ncon
0x37 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 24  0 16 16 16 16  2 1 Ncon
0x38 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 24  0 16 16 16 16  4 1 Ncon
0x39 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 24  0 16 16 16 16  4 1 Ncon
0x3a 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 24  8 16 16 16 16  2 1 Ncon
0x3b 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 24  8 16 16 16 16  2 1 Ncon
0x3c 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 24  8 16 16 16 16  4 1 Ncon
0x3d 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 24  8 16 16 16 16  4 1 Ncon
0x3e 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 24  8 16 16 16 16  2 1 Ncon
0x3f 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 24  8 16 16 16 16  2 1 Ncon
0x40 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 24  8 16 16 16 16  4 1 Ncon
0x41 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 24  8 16 16 16 16  4 1 Ncon
0x42 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 16  0 16 16 16 16  2 1 Ncon
0x43 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 16  0 16 16 16 16  2 1 Ncon
0x44 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 16  0 16 16 16 16  4 1 Ncon
0x45 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 16  0 16 16 16 16  4 1 Ncon
0x46 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 16  0 16 16 16 16  2 1 Ncon
0x47 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 16  0 16 16 16 16  2 1 Ncon
0x48 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 16  0 16 16 16 16  4 1 Ncon
0x49 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 16  0 16 16 16 16  4 1 Ncon
0x4a 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
0x4b 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
0x4c 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 24  8 16 16 16 16  0 0 None
0x4d 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
0x4e 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
0x4f 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
0x50 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 24  0 16 16 16 16  0 0 None
0x51 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
0x52 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
0x53 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
0x54 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 16  0 16 16 16 16  0 0 None
0x55 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
0x56 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
0x57 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
0x58 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4  0  0 16 16 16 16  0 0 None
0x59 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 24  0 16 16 16 16  2 1 Ncon
0x5a 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 24  0 16 16 16 16  2 1 Ncon
0x5b 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 24  0 16 16 16 16  4 1 Ncon
0x5c 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 24  0 16 16 16 16  4 1 Ncon
0x5d 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 24  0 16 16 16 16  2 1 Ncon
0x5e 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 24  0 16 16 16 16  2 1 Ncon
0x5f 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 24  0 16 16 16 16  4 1 Ncon
0x60 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 24  0 16 16 16 16  4 1 Ncon
0x61 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 24  8 16 16 16 16  2 1 Ncon
0x62 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 24  8 16 16 16 16  2 1 Ncon
0x63 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 24  8 16 16 16 16  4 1 Ncon
0x64 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 24  8 16 16 16 16  4 1 Ncon
0x65 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 24  8 16 16 16 16  2 1 Ncon
0x66 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 24  8 16 16 16 16  2 1 Ncon
0x67 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 24  8 16 16 16 16  4 1 Ncon
0x68 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 24  8 16 16 16 16  4 1 Ncon
0x69 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 16  0 16 16 16 16  2 1 Ncon
0x6a 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 16  0 16 16 16 16  2 1 Ncon
0x6b 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  0  4 16  0 16 16 16 16  4 1 Ncon
0x6c 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  4 16  0 16 16 16 16  4 1 Ncon
0x6d 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 16  0 16 16 16 16  2 1 Ncon
0x6e 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 16  0 16 16 16 16  2 1 Ncon
0x6f 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  0  4 16  0 16 16 16 16  4 1 Ncon
0x70 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  4 16  0 16 16 16 16  4 1 Ncon
Otsikko: Re: Benchmark
Kirjoitti: JPK1990 - 26.10.05 - klo:21.07
korjaan yhteen kohtaa että eihän se ollut onion software vaan futuremark  :)
Otsikko: Re: Benchmark
Kirjoitti: Juhhe1 - 10.01.06 - klo:23.50
Löytyykö mitään benchmark ohjelmaa prosun/systeemin testaamiseen?? eli ei 3d benchmarkkeja...
Otsikko: Re: Benchmark
Kirjoitti: _Pete_ - 11.01.06 - klo:10.35
Löytyykö mitään benchmark ohjelmaa prosun/systeemin testaamiseen?? eli ei 3d benchmarkkeja...


Imuroi kernelin sorsat, mittaa aika kauaanko kestää paketin purku. Sen jälkeen mittaat ajan, joka kuluu ubuntu vakio kernel-konffikilla kääntöön.

Otsikko: Re: Benchmark
Kirjoitti: janne - 11.01.06 - klo:11.32
Imuroi kernelin sorsat, mittaa aika kauaanko kestää paketin purku.

paketin purkuun kuluva aika on aika paljon riippuvainen käytetystä tiedostojärjestelmästä.

Sen jälkeen mittaat ajan, joka kuluu ubuntu vakio kernel-konffikilla kääntöön.

mutta kääntäminen kyllä vähemmän.
Otsikko: Re: Benchmark
Kirjoitti: juyli - 11.01.06 - klo:13.19
Löytyykö mitään benchmark ohjelmaa prosun/systeemin testaamiseen?? eli ei 3d benchmarkkeja...

Prosessorin bogomips:it näet konetta käynnistettäessä. Tuon saa esiin esim. hyödyllisellä dmesg -komennolla.
http://www.linuxfi.org/kasitteet/?huoneentaulu=bogomips&revision=1
http://www.linuxgazette.com/issue59/nazario.html
Otsikko: Re: Benchmark
Kirjoitti: janne - 11.01.06 - klo:13.46
Prosessorin bogomips:it näet konetta käynnistettäessä. Tuon saa esiin esim. hyödyllisellä dmesg -komennolla.

bogomipsit eivät vaan ole vertailukelpoisia eri koneiden välillä, joten niiden katsominen on hitusen harhaanjohtavaa.
Otsikko: Re: Benchmark
Kirjoitti: Juhhe1 - 11.01.06 - klo:17.17
Löytyykö mitään benchmark ohjelmaa prosun/systeemin testaamiseen?? eli ei 3d benchmarkkeja...

Prosessorin bogomips:it näet konetta käynnistettäessä. Tuon saa esiin esim. hyödyllisellä dmesg -komennolla.
http://www.linuxfi.org/kasitteet/?huoneentaulu=bogomips&revision=1
http://www.linuxgazette.com/issue59/nazario.html


Bogomipsit on tuttuja kyllä, mutta hain nyt jotain pientä ohjelmaa jollaisia wintoussille on pilvin pimein jolla saisin helposti verrattua vanhaa ja nykyistä emoa/prossua toisiinsa.

Imuroi kernelin sorsat, mittaa aika kauaanko kestää paketin purku.

paketin purkuun kuluva aika on aika paljon riippuvainen käytetystä tiedostojärjestelmästä.

Sen jälkeen mittaat ajan, joka kuluu ubuntu vakio kernel-konffikilla kääntöön.

mutta kääntäminen kyllä vähemmän.

Kernelin kääntöä itsekkin ajattelin, mutta kuinka paljon siinä vaikuttaa asetukset että mitä otetaan mukaan ja esim kuinka erilaisia eri korttien moduulien kääntö on (siis jos toisen verkkokortin ajurit kääntyy paljon nopeammin kuin toisen ym). Vai kääntääkö se kaikki samat kamat jos kääntelen sen ubuntun vakio konffilla?

Toinen mikä tuli mieleen niin on lamella tai muulla vastaavalla saman tiedoston pakkaaminen.
Otsikko: Re: Benchmark
Kirjoitti: janne - 11.01.06 - klo:17.22
Kernelin kääntöä itsekkin ajattelin, mutta kuinka paljon siinä vaikuttaa asetukset että mitä otetaan mukaan ja esim kuinka erilaisia eri korttien moduulien kääntö on (siis jos toisen verkkokortin ajurit kääntyy paljon nopeammin kuin toisen ym). Vai kääntääkö se kaikki samat kamat jos kääntelen sen ubuntun vakio konffilla?

jos konffi on sama, niin käännettävää on täsmälleen saman verran. ajan ottamiseen kannattanee käyttää vaikka timeä.

Toinen mikä tuli mieleen niin on lamella tai muulla vastaavalla saman tiedoston pakkaaminen.

se voisi olla myös hyvä keino.
Otsikko: Re: Benchmark
Kirjoitti: Juhhe1 - 11.01.06 - klo:18.04
Kernelin kääntöä itsekkin ajattelin, mutta kuinka paljon siinä vaikuttaa asetukset että mitä otetaan mukaan ja esim kuinka erilaisia eri korttien moduulien kääntö on (siis jos toisen verkkokortin ajurit kääntyy paljon nopeammin kuin toisen ym). Vai kääntääkö se kaikki samat kamat jos kääntelen sen ubuntun vakio konffilla?

jos konffi on sama, niin käännettävää on täsmälleen saman verran. ajan ottamiseen kannattanee käyttää vaikka timeä.

Toinen mikä tuli mieleen niin on lamella tai muulla vastaavalla saman tiedoston pakkaaminen.

se voisi olla myös hyvä keino.

Pitää kokeilla kunhan saan ton vanhan emon/prosun värkättyä torniin kiinni. Olisi se tietenkin kiva jos ois löytynyt joku ohjelma et vois vertailla muiden tuloksiin. Tietenkin jos tekee tänne threadin missä olis ajat kernelin käännöstä.
Otsikko: Re: Benchmark
Kirjoitti: Juhhe1 - 17.01.06 - klo:23.04
Kernelin kääntöä itsekkin ajattelin, mutta kuinka paljon siinä vaikuttaa asetukset että mitä otetaan mukaan ja esim kuinka erilaisia eri korttien moduulien kääntö on (siis jos toisen verkkokortin ajurit kääntyy paljon nopeammin kuin toisen ym). Vai kääntääkö se kaikki samat kamat jos kääntelen sen ubuntun vakio konffilla?

jos konffi on sama, niin käännettävää on täsmälleen saman verran. ajan ottamiseen kannattanee käyttää vaikka timeä.

Toinen mikä tuli mieleen niin on lamella tai muulla vastaavalla saman tiedoston pakkaaminen.

se voisi olla myös hyvä keino.

En ole vieläkään saanut aikaiseksi kasata tuosta vanhasta emosta ja prosusta konetta, mutta tuli mieleen että miten tuo kernelin kääntö kannattaa ajaa? Eli kopioin tietenkin config tiedoston ja käännän sen suoraan make:lla ilman mitään muutoksia konffiin (make menuconfig:ia ei siis tarvita?)
Missä tilassa tuo kannattaisi ajaa ettei ole turhia resurssi syöppöjä pyörimässä taustalla? Recovery-modessa kenties? vai lopettamalla X ja ajamalla se konsolilta?