Ubuntu Suomen keskustelualueet

Muut alueet => Yleistä keskustelua => Aiheen aloitti: Snufkin - 06.05.26 - klo:11.45

Otsikko: Chromen pakkotekoäly
Kirjoitti: Snufkin - 06.05.26 - klo:11.45
Tuli tällainen juttu vastaan, to whom it may consern.

Chrome lataa kaikille tietokoneille automaattisesti 4 gigatavun tekoälytiedoston, kysymättä lupaa

https://dawn.fi/uutiset/2026/05/05/chrome-lataa-automaattisesti-4-gb-tekoalytiedoston
Otsikko: Vs: Chromen pakkotekoäly
Kirjoitti: qwertyy - 06.05.26 - klo:16.09
Ensin kuulostaa pahalta, mutta jossain määrin ymmärrettävää, ettei kaikkea kierrätetä netin kautta. Sehän oli aivan jäätävä määrä dataa (ja energiaa) mitä jo käytetään tekoälyhakuihin. Onneksi itsellä ei taida olla kuin yksi kone jota tuo koskee.
Otsikko: Vs: Chromen pakkotekoäly
Kirjoitti: retu - 07.05.26 - klo:11.24
Siis chrome, ei chromium, jos ymmärsin oikein (toivottavasti).
Otsikko: Vs: Chromen pakkotekoäly
Kirjoitti: qwertyy - 07.05.26 - klo:19.52
Siis chrome, ei chromium, jos ymmärsin oikein (toivottavasti).
Jep, Chromiumiin tuota ei tule.