Ubuntu Suomen keskustelualueet
Muut alueet => Yleistä keskustelua => Aiheen aloitti: matsukan - 02.07.15 - klo:10.55
-
http://blogs.unity3d.com/2015/07/01/the-state-of-unity-on-linux/
What We Expect it Will Do
Run on 64-bit Linux (just like with our player, the ‘official’ support will be for Ubuntu due to its market share, and just like with our player, it should run on most modern Linux distributions); the earliest version of Ubuntu supported will be 12.04 (which is what our build/test farm is running).
Export to all of the same platforms as the Mac OS X editor (except for iOS; maybe someday we’ll enable exporting to iOS the same way we do from the Windows editor, but not initially)
Import all asset types not dependent on non-portable 3rd-party middleware
Support global illumination, occlusion culling, and all other systems reliant on portable 3rd-party middleware
Tämä tarkoittaa myös sitä että Ubuntu lujittaa omaa asemaansa Desktop puolen the Distro:na. Samalla Linux:sta tulee first class citizen myös peli kehityksessä ja Windows ja Microsoftin määräävä hallinta valuu tyhjiin. Viimeistään tässä vaiheessa pelejä voidaan tehdä ilman missään pelin kehityksen vaiheessa tarvitaan Windowsin taikka OS x:ää. (Tosin tämä ei ole varmaan totta kaikissa tapauksissa).
-
No tämä on jo jotain. 3D-tulostimista olen jotain lukenut, muttaettä editorikin!
Sellainen pitää nähdä - kuinkahan isoja kappaleita noilla esivedoksilla voinee editoida :)
-
No tämä on jo jotain. 3D-tulostimista olen jotain lukenut, muttaettä editorikin!
Sellainen pitää nähdä - kuinkahan isoja kappaleita noilla esivedoksilla voinee editoida :)
Unity on pelimoottori. Se ei varsinaisesti sovellu tarkkaan mallintamiseen.