Ubuntu Suomen keskustelualueet
Ubuntun käyttö => Ubuntu tietokoneissa => Aiheen aloitti: Orvokki - 05.01.13 - klo:10.37
-
Törmäsin outoon ongelmaan. Tein e-laskun Danske bankin verkkopalvelusivulla Chromiumilla, tilaaja sai laskuni hienosti perille. Tästä innostuneena tein heti perään toisen laskun, mikä ei sitten mennytkään minnekään. Sivu sanoo vain, että 'odota, tietoja haetaan' ja sen jälkeen, että 'Hakemaasi tietoa ei ole tällä hetkellä saatavissa'. Yritin tehdä saman Firefoxilla, mutta tulos on edelleen sama. Veljeni kokeili tehdä Windowssilla ja lasku onnistui. Päivin Javan http://linux.fi/wiki/Java_Ubuntussa -sivuilta ohjeiden mukaisesti. Poistin historiatiedot selaimesta ja evästeet ja ties vaikka mitä yritin, poistin jopa Adblockin käytöstä, kun ajattelin, josko se aiheuttaisi moista. Miksi tämä onnistui kerran, muttei toista? Mitä en osannut ottaa huomioon?
Olen todella kiitollinen, jos joku osaisi neuvoa asiassa! Myös kaikki muutkin huomiot, paitsi pankin vaihtaminen, otan mielelläni tietooni!
-
Mitä pankki vastasi ongelmaan?
-
Miksi tämä onnistui kerran, muttei toista? Mitä en osannut ottaa huomioon?
Ihan tyypillistä oikeastaan, että joskus toimii, joskus ei. Tämäkin foorumi on pullollaan keskustelua Sampo/DanskeBankin toimimattomuudesta Linuxilla/Ubuntulla.
En tiedä, mikä java sinulla on koneellasi, mutta paras mahdollisuus saada ko. pankin verkkopankki toimimaan on Oracle Java. Se asentuu terminaalissa komennoilla
ensin
sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java
sitten
sudo apt-get update && sudo apt-get install oracle-java7-installer
Jos tuon jälkeen on vielä koneella Icedtea- ja/tai OpenJdk -alkuisia paketteja, niin ne voisi poistaa. Terminaalissa voit tarkistaa, mitä javaa koneesi käyttää, komennolla java -version
Mitään takeita ei kuitenkaan ole, että toimii tuonkaan jälkeen. Tai jos toimii nyt, niin kukaan ei tiedä, toimiiko ensi kerralla. Niin se vain on tämän pankin kanssa.
Ikuisuusongelmalta vaikuttaa tämä, ja itse vaihtaisin pankkia, ellen olisi jo tehnyt sitä. :) Pankkien sivut pitää olla sellaisia, että ne toimivat pomminvarmasti kaikilla alustoilla ilman vaivalloisia virityksiä.
-
Pankkien sivut pitää olla sellaisia, että ne toimivat pomminvarmasti kaikilla alustoilla ilman vaivalloisia virityksiä.
Tuosta syystä kannattaa (Linux)käyttäjien olla aina yhteydessä ns. palveluntuottajaan että saamme äänemme kuuluville.
Muistakin kuin pankeista...
-
Kiitos neuvosta, kokeilen tätä nyt sitten. Pankista tosiaan vastasivat, että ongelma on Linuxin kanssa eikä heiltä löydy tukea sille. Kuten jo sanoin, pankin vaihto ei tule kyseeseenkään, mistään en saa yhtä hyvää palvelupakettia, joten jos sivut nyt ei toimi, kannaltani helpoimmaksi ja halvimmaksi ratkaisuksi tulee sitten hankkia toinen läppäri, jossa on ihan vain laskujen tekoa varten Windows. Ihmettelen vain, että jos näitä ongelmia on kerta, ettei niihin ole löydetty vielä kunnollista ratkaisua.
Lisään vielä, että verkkopankki toimiikin vallan moitteettomasti muuten, vain tuo laskutusosio on pielessä.
-
Pankkien sivut pitää olla sellaisia, että ne toimivat pomminvarmasti kaikilla alustoilla ilman vaivalloisia virityksiä.
Tuosta syystä kannattaa (Linux)käyttäjien olla aina yhteydessä ns. palveluntuottajaan että saamme äänemme kuuluville.
Muistakin kuin pankeista...
Laitoin Danske Bankille viestiä aiheesta myös, koska olen huomannut, etten ole ongelmani kanssa aivan yksin. Ratkaisin ongelman kuitenkin tällä erää siten, että hoidan laskutuksen suoraan Itellan kautta, mikäli se nyt sattuisi sitten toimimaan.
-
Voisiko tuon otsikon vaihtaa pelkäksi e-laskuongelmaksi, kun
näyttää niitä alkavan ilmetä muuallakin ???.
Toista tätä koskevaa ketjua en löytänyt.