Ubuntu Suomen keskustelualueet
Ubuntun käyttö => Ubuntu tietokoneissa => Aiheen aloitti: arma - 03.07.06 - klo:15.33
-
Hei...
Kuinka saan Quake 3:n consolen linuxissa?
-
Aika hankalasti... altGr + ^~" nappi(siinä enterin vieressä).
-
Aika hankalasti... altGr + ^~" nappi(siinä enterin vieressä).
tack voitko sanoo komennon mil saa terminaalist reunat pois?
gnome terminaali
-
Itselläni on tämmöinen pikkuinen skripti, joka käynnistää AQ2:n.
#! /bin/bash
#killall artsd
export SDL_AUDIODRIVER=alsa
pushd /home/tpr/games/quake2/
xmodmap -e "keycode 49 = asciitilde"
quake="./quake2"
"$quake" "+set game action" "$@"
exit $?
xmodmap -e "keycode 49 = asciicircum"
popd
Eli nuo xmodmappaukset hoitavat tuon terminaalin toimimaan kuten se toimii Windowsissakin, eli pykälämerkistä aukeaa ja sulkeutuu.
-
enemy territoryyn kun saisi vielä moisen scriptin :)
-
eiks ET perustu quakeen jollain tavalla. Tietääkseni ETssä toimii samat komennot ku quake3...toimiiko AQ2 komennot quake3 ?
-
Samalla tavalla konsolin saa toimimaan kuin Quake2:n ja Quake3:n kanssa, eli vaikkapa tuota aiemmin mainitsemaani skriptiä pikkuisen muokkaamalla. Noh, laitampas tänne vielä oman et-käynnistysskriptinikin:
#!/bin/bash
pushd /home/tpr/games/et/
export __GL_FSAA_MODE=6
export __GL_LOG_MAX_ANISO=2
xmodmap -e "keycode 49 = asciitilde"
game="./et.x86"
"$game" "$@"
exit $?
xmodmap -e "keycode 49 = asciicircum"
popd
Ja kyllä, EnemyTerritory käyttää juurikin Q3:n pelimoottoria hyväkseen.