Ubuntu Suomen keskustelualueet
Ubuntun käyttö => Asentaminen ja käyttöönotto => Aiheen aloitti: JoSt - 10.11.09 - klo:08.17
-
Voisiko joku kertoa minulle miten voin synkronoida minun Gmail kalenteria ja yhteystietoja kMailin kanssa. Löytyykö automaatti synkronointi? En haluaisi Exportata ja Importata Gmailini koko ajan.
T.
JoSt
-
Käytän itse gnomea, mutta bongasin tuon englanninkielisen ohjeen kyseiseen prosessiin KDE:lle.
Ainakin Ubuntun brainstormissa on ideaehdotus ollut jo jonkin tovin, että ehkä joskus tulevaisuudessa GMail-tilin voi lisätä click 'n' play tyyliin sähköpostiohjelmaan.
Kmail
Start Kmail
Go to “Settings,” then “Configure Kmail”
Click on accounts
Click “Add”
Select POP3 on the window that pops up and OK
On this window type in whatever you want your account to be called under “Account Name.” Then type your login, which is your entire email address, and your password. Next for the host type in “pop.gmail.com,” and change the port to 950. Change the rest of the settings to your liking.
Then on the top tab, arrow over to “Extras” For encryption select “Use ssl for secure mail download,” and for Authentication Method, select “Clear Text.”
Here’s how to configure gmail outbound in Kmail.
Go to settings, configure kmail
Go to accounts and sending
Go to add, on the box that pops up select smtp and OK
The host is smtp.gmail.com
The port is 465
Check the box that says server requires authentication
*Your login is your email address (with the @gmail.com at the end)
Type your password
Go to security and check the ssl box.
Click OK, then apply
Go to identities, click modify, and type in your email address.
-
Käytän itse gnomea, mutta bongasin tuon englanninkielisen ohjeen kyseiseen prosessiin KDE:lle.
Tuo ohje taitaa käsitellä vain gmail sähköpostitilin lisäämistä kmailiin, kysyjä käsittääkseni halusi synkata kalenteri- ja yhteystietoja.
@JoSt
Onko paketti 'akonadi-kde-resource-googledata' asennettu?
It provides an easy access to Google calendars events and contacts.
This package contains the Google calendar and contacts resource for Akonadi,
a Personal Information Management (PIM) storage service.
Tämän jälkeen lisätään akonadiin nuo google resurssit (ja täytetään tilitiedot) ja kytketään kontactissa nämä akonadiresurssit käyttöön.
Googlella varmaan löytyy rautalankaohjetta, jos sellaista tarvitset.
Käsittääkseni synkronoi kontactissa tehdyt muutokset automaattisesti googlen palveluun, en tosin tiedä, miten se imee googlen serverille tehdyt muutokset takaisin päin, eli tapahtuuko manuaalisesti jotain namiskaa näpäyttämällä vai ajastetusti.