Ubuntu Suomen keskustelualueet

Ubuntun käyttö => Pelit => Aiheen aloitti: moonstone - 09.04.09 - klo:21.16

Otsikko: XreaL - Paras avoin FPS engine?
Kirjoitti: moonstone - 09.04.09 - klo:21.16
Phoronix.com sivustolla oli esittely XreaL pelistä.
Kannattaa pitää silmällä...

http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=xreal_engine&num=1

Pelin kotisivut
http://www.xreal-project.net/wordpress/
Otsikko: Vs: XreaL - Paras avoin FPS engine?
Kirjoitti: Tomin - 09.04.09 - klo:22.08
No huh. Pitää kokeilla. :)
Otsikko: Vs: XreaL - Paras avoin FPS engine?
Kirjoitti: Exitium - 09.04.09 - klo:23.48
Jeesus.
Otsikko: Vs: XreaL - Paras avoin FPS engine?
Kirjoitti: Dost - 10.04.09 - klo:17.37
Voi kauhistus sentään! No miten tämä nyt Nexuizista eroaa? "Hei! Uudet aseet, kentät ja äänet!!! VAAAAAU!!!!"
Oikeasti minä ainakin kaipaan jotain Battlefieldin ja Flashpointin tyylistä peliä jossa on hyvä fysiikkamallinnus ja sairaan isot ja laajat kentät ja realistinen meininki! Onneksi XreaL on avoin ja toivon, että porukka innostuu väsäämään siitä toivomani pelin! Nopeatemppoisia FPS peleja putkimaisineen kenttineen on jo oikeasti liikaa!
Otsikko: Vs: XreaL - Paras avoin FPS engine?
Kirjoitti: Tomin - 10.04.09 - klo:18.55
Voi kauhistus sentään! No miten tämä nyt Nexuizista eroaa? "Hei! Uudet aseet, kentät ja äänet!!! VAAAAAU!!!!"
Oikeasti minä ainakin kaipaan jotain Battlefieldin ja Flashpointin tyylistä peliä jossa on hyvä fysiikkamallinnus ja sairaan isot ja laajat kentät ja realistinen meininki! Onneksi XreaL on avoin ja toivon, että porukka innostuu väsäämään siitä toivomani pelin! Nopeatemppoisia FPS peleja putkimaisineen kenttineen on jo oikeasti liikaa!

Totta kyllä tuokin. No jospa lisäisivät sitä realistisuutta siihen fysiikanmallinnukseenkin vähän (lue: tarpeeksi/reilusti/tai miten haluat ;)). Tuohan on myös/lähinnä/tjms. Engine, jonka päälle se peli rakennetaan, joten siihen voi tehdä vähän vaikka minkälaisen pelin. Olisi kyllä ihan kiva olla olemassa joku BF (tai Flashpoint?) tyylinen avoimenkoodin peli. :)
Otsikko: Vs: XreaL - Paras avoin FPS engine?
Kirjoitti: eGetin - 10.04.09 - klo:21.01
Jotenkin kuitenkin raskas? Koneellani pyörittää nätimmän näköisiä pelejä kyllä sulavasti mutta tuohon kun vetäisee samalle tasolle graffat niin hyytyy.
Otsikko: Vs: XreaL - Paras avoin FPS engine?
Kirjoitti: tommis - 10.04.09 - klo:21.22
Voi kauhistus sentään! No miten tämä nyt Nexuizista eroaa? "Hei! Uudet aseet, kentät ja äänet!!! VAAAAAU!!!!"
Oikeasti minä ainakin kaipaan jotain Battlefieldin ja Flashpointin tyylistä peliä jossa on hyvä fysiikkamallinnus ja sairaan isot ja laajat kentät ja realistinen meininki! Onneksi XreaL on avoin ja toivon, että porukka innostuu väsäämään siitä toivomani pelin! Nopeatemppoisia FPS peleja putkimaisineen kenttineen on jo oikeasti liikaa!

Totta kyllä tuokin. No jospa lisäisivät sitä realistisuutta siihen fysiikanmallinnukseenkin vähän (lue: tarpeeksi/reilusti/tai miten haluat ;)). Tuohan on myös/lähinnä/tjms. Engine, jonka päälle se peli rakennetaan, joten siihen voi tehdä vähän vaikka minkälaisen pelin. Olisi kyllä ihan kiva olla olemassa joku BF (tai Flashpoint?) tyylinen avoimenkoodin peli. :)

Kyllähän tuo eroaa aika paljon seinillä hyppiminen ja tuo "kunnollinen fysiikkamallinus" pisti silmään kannattaa kattoo linkkien sisältö. ;)
Otsikko: Vs: XreaL - Paras avoin FPS engine?
Kirjoitti: Tomin - 10.04.09 - klo:22.04
Voi kauhistus sentään! No miten tämä nyt Nexuizista eroaa? "Hei! Uudet aseet, kentät ja äänet!!! VAAAAAU!!!!"
Oikeasti minä ainakin kaipaan jotain Battlefieldin ja Flashpointin tyylistä peliä jossa on hyvä fysiikkamallinnus ja sairaan isot ja laajat kentät ja realistinen meininki! Onneksi XreaL on avoin ja toivon, että porukka innostuu väsäämään siitä toivomani pelin! Nopeatemppoisia FPS peleja putkimaisineen kenttineen on jo oikeasti liikaa!

Totta kyllä tuokin. No jospa lisäisivät sitä realistisuutta siihen fysiikanmallinnukseenkin vähän (lue: tarpeeksi/reilusti/tai miten haluat ;)). Tuohan on myös/lähinnä/tjms. Engine, jonka päälle se peli rakennetaan, joten siihen voi tehdä vähän vaikka minkälaisen pelin. Olisi kyllä ihan kiva olla olemassa joku BF (tai Flashpoint?) tyylinen avoimenkoodin peli. :)

Kyllähän tuo eroaa aika paljon seinillä hyppiminen ja tuo "kunnollinen fysiikkamallinus" pisti silmään kannattaa kattoo linkkien sisältö. ;)

Juu. Voisihan niitä vähän tarkemminkin ehkä lukea... ::)
Otsikko: Vs: XreaL - Paras avoin FPS engine?
Kirjoitti: Dost - 11.04.09 - klo:15.17
Mulle riitti kun katsoin videota tuubista  ;D No, ei muuta kun oikea porukka peliä tekemään!
Otsikko: Vs: XreaL - Paras avoin FPS engine?
Kirjoitti: asuspoju - 12.04.09 - klo:19.02
Jotenkin kuitenkin raskas? Koneellani pyörittää nätimmän näköisiä pelejä kyllä sulavasti mutta tuohon kun vetäisee samalle tasolle graffat niin hyytyy.
Joo mulki crysis menee high asetuksilla ilman antiallya pelattavasti. Jos nexuizista laittaa kaikki höysteet päälle niin fps:t on jotain 40 kun on paikallaan. sit jos ampuu vaikka rocketilla niin tipahtaa heti 4:ään. Siitä vedän johtopäätöksen että nexuizin pelimoottori on raskas.
Otsikko: Vs: XreaL - Paras avoin FPS engine?
Kirjoitti: moonstone - 13.04.09 - klo:11.47
Siitä vedän johtopäätöksen että nexuizin pelimoottori on raskas.

Onhan se raskas, omasta mielestäni liian raskas. Tuossa XreaL projektissa on tarkoitus nykyaikaistaa tuota IOQuake3 moottoria, poistamalla pullonkauloja (http://www.xreal-project.net/wordpress/?p=266) mitä liittyy nykyajan näytönohjaimiin.
Otsikko: Vs: XreaL - Paras avoin FPS engine?
Kirjoitti: eGetin - 13.04.09 - klo:21.28
Tai siis prossuihin. Prossut olivat pullonkaulana kun näyttikset menivät kaukana ja jaksoivat hienosti.