Ubuntu Suomen keskustelualueet
Muut alueet => Yleistä keskustelua => Aiheen aloitti: aho - 12.08.08 - klo:05.47
-
Khronos Releases OpenGL 3.0 Specifications to Support Latest Generations of Programmable Graphics Hardware (http://www.khronos.org/news/press/releases/khronos_releases_opengl_30_specifications_to_support_latest_generations_of/)
Keskustelupalstalla tuntuu olevan yleisesti aika pettynyt tunnelma: keskustelupalsta (http://www.opengl.org/discussion_boards/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=243193&fpart=1)
Olisi mielenkiintoista tietää John Carmackin ja muiden peliohjelmoijien mielipiteet. Toivottavasti OpenGL ei ole niin vanhanaikainen ja huonossa jamassa kuin keskustelupalsta antaa ymmärtää ...
-
Aika pettyneiltähän tuolla ollaan. Ilmeisesti CAD-tyypit ovat jyränneet enemmän kuin reaaliaika-tyypit ....
Mutta vaikka API olisi huono, niin kyllä sillä silti hienoa jälkeä saa aikaan. On vaan vähän työläämpää :)
-
Juu, no eipä tuo OpenGL kyllä mihinkään häviä.
Harmi silti, koska toivoisin että Linuxille joku kaunis päivä alkaa ilmestymään myös natiiveja pelejä. Jos tuo uusi speksi on heikko esitys pelintekijöiden kannalta, niin eipä se ainakaan eduksi ole. Linuxilla pelaamisen heikko tila on kyllä varmasti yksi aihe, joka saa monet karttamaan Linuxia.
-
Lisää uutisia:
http://www.theregister.co.uk/2008/08/13/opengl_firestorm/
-
Tämä valaisee mielestäni hyvin taustoja päätösten takana. Eli tärkeää oli yhteensopivuus taaksepäin, uusien GPU-ominaisuuksien mukaanottaminen sekä liputus-systeemi poistuville toiminnoille.
http://fireuser.com/blog/opengl_30_a_big_step_in_the_right_direction/
Summasummaarun: ihan kelpo sitten kuitenkin :)