Ubuntu Suomen keskustelualueet

Ubuntun käyttö => Ohjelmointi, palvelimet ja muu edistyneempi käyttö => Aiheen aloitti: larpa - 04.01.08 - klo:17.58

Otsikko: C++ ohjelmointi linuxille ja windowssille yhtäaikaisesti?
Kirjoitti: larpa - 04.01.08 - klo:17.58
Onko mahdollista toteuttaa c++:lla seikkailupeli, joka pyörisi linux/win puolella?  ;D
Otsikko: Vs: C++ ohjelmointi linuxille ja windowssille yhtäaikaisesti?
Kirjoitti: mgronber - 04.01.08 - klo:18.03
Onko mahdollista toteuttaa c++:lla seikkailupeli, joka pyörisi linux/win puolella?  ;D

On.
Otsikko: Vs: C++ ohjelmointi linuxille ja windowssille yhtäaikaisesti?
Kirjoitti: peran - 04.01.08 - klo:18.08
Txt-seikkailut on mahdollista tehdä.

Lisäksi joillakin grafiikkakirjastoilla on molempiin samanlainen rajapinta. Taitaa olla SDL:lläkin.

Edit - Tosin tietenkin molempiin omat binäärit, mutta samat sorsat.
Otsikko: Vs: C++ ohjelmointi linuxille ja windowssille yhtäaikaisesti?
Kirjoitti: immoT - 04.01.08 - klo:18.18
http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdl1
http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdl_gl_1 (open gl)
Otsikko: Vs: C++ ohjelmointi linuxille ja windowssille yhtäaikaisesti?
Kirjoitti: olasirtep - 04.01.08 - klo:19.52
Toteutat pelin esimerkiksi SDL-grafiikkakirjastoa käyttäen, suoritat sitten käännöksen kummallakin järjestelmällä. Linuxissa voit kääntää pelin komentamalla (vaatii paketin build-essential asentamisen):
Koodia: [Valitse]
g++ -o valmis_peli lähdekoodi.cpp -lSDL
Windowsissa käännöksen voi tehdä vaikkapa käyttäen Dev-C++-ohjelmaa.

EDIT:
Lainaus
Onko mahdollista toteuttaa c++:lla seikkailupeli, joka pyörisi linux/win puolella?   ;D
Linux ja Windows-versiot täytyy kääntää erikseen natiiveiksi ohjelmiksi.
Otsikko: Vs: C++ ohjelmointi linuxille ja windowssille yhtäaikaisesti?
Kirjoitti: _Pete_ - 04.01.08 - klo:20.23
Hyvä tapa tällasessa rojektissa, jossa GUI on tarkotus tehdä monelle eri plättikselle on suunnitella
ite peliengine niin hyvin, että se on täysin riippumaton mistään GUI:sta.

Otsikko: Vs: C++ ohjelmointi linuxille ja windowssille yhtäaikaisesti?
Kirjoitti: janne - 05.01.08 - klo:01.42
Hyvä tapa tällasessa rojektissa, jossa GUI on tarkotus tehdä monelle eri plättikselle on suunnitella
ite peliengine niin hyvin, että se on täysin riippumaton mistään GUI:sta.

tuo on kyllä hyvä tapa ihan minkälaisessa projektissa tahansa.