Ubuntu Suomen keskustelualueet
Ubuntun käyttö => Ohjelmointi, palvelimet ja muu edistyneempi käyttö => Aiheen aloitti: larpa - 04.01.08 - klo:17.58
-
Onko mahdollista toteuttaa c++:lla seikkailupeli, joka pyörisi linux/win puolella? ;D
-
Onko mahdollista toteuttaa c++:lla seikkailupeli, joka pyörisi linux/win puolella? ;D
On.
-
Txt-seikkailut on mahdollista tehdä.
Lisäksi joillakin grafiikkakirjastoilla on molempiin samanlainen rajapinta. Taitaa olla SDL:lläkin.
Edit - Tosin tietenkin molempiin omat binäärit, mutta samat sorsat.
-
http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdl1
http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=sdl_gl_1 (open gl)
-
Toteutat pelin esimerkiksi SDL-grafiikkakirjastoa käyttäen, suoritat sitten käännöksen kummallakin järjestelmällä. Linuxissa voit kääntää pelin komentamalla (vaatii paketin build-essential asentamisen):
g++ -o valmis_peli lähdekoodi.cpp -lSDL
Windowsissa käännöksen voi tehdä vaikkapa käyttäen Dev-C++-ohjelmaa.
EDIT:
Onko mahdollista toteuttaa c++:lla seikkailupeli, joka pyörisi linux/win puolella? ;D
Linux ja Windows-versiot täytyy kääntää erikseen natiiveiksi ohjelmiksi.
-
Hyvä tapa tällasessa rojektissa, jossa GUI on tarkotus tehdä monelle eri plättikselle on suunnitella
ite peliengine niin hyvin, että se on täysin riippumaton mistään GUI:sta.
-
Hyvä tapa tällasessa rojektissa, jossa GUI on tarkotus tehdä monelle eri plättikselle on suunnitella
ite peliengine niin hyvin, että se on täysin riippumaton mistään GUI:sta.
tuo on kyllä hyvä tapa ihan minkälaisessa projektissa tahansa.