Kirjoittaja Aihe: HTPC (siirretty väärästä säikeestä)  (Luettu 1882 kertaa)

jysky62

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
HTPC (siirretty väärästä säikeestä)
« : 25.02.06 - klo:23.39 »
1. Kerro käyttämäsi Ubuntun versio, esim. 5.04 (hoary) tai 5.10 (breezy), sekä tyyppi (PC, 64-bit PC tai Mac).

2. Jos kysymyksesi koskee laitevikaa/ongelmaa, liitä kysymykseesi mukaan lspci- ja dmesg-käskyjen tulostamat rivit, jotka koskevat laitettasi. Sekä laitteen TARKKA merkki ja malli.

3. Jos löydät samaa ongelmaa käsittelevän sivun esim. googlella, mutta et ymmärrä sitä, kannattaa linkki siihenkin lisätä.

4. Verkko-ongelmissa ifconfig:n tuloste ja cat /etc/resolv.conf:n tuloste. Onko kiinteä IP vai käytätkö DHCP:ta? Yhteystyyppi LAN, ADSL, modeemi, ISDN, WLAN tms.? WLANin kyseessä ollessa myös iwconfig:n tuloste.

5. Jos yrität asentaa jotain Windows-peliä/ohjelmaa jonkun emulaattorin tai Windows-implementoinnin (Wine) avulla, kannattaa mainita mikä peli/ohjelma on kyseessä ja millä sitä yrität asentaa (Wine, WineX/Cedega, Xen, VMWare...).

Muutenkin kannattaa mainita mitä vain asiasta tiedät.

[kiitos LittleLion ideasta tähän viestiin]
plop... oon ihan urpo täälä... mutta voisiko minua neuvoa joku koodinikkari ja kertoa mitä pitää otta huomioon, jos kyseisen käyttöjärjestelmän ottaa käyttöön HTPC:ssä ja onko se yleensä mahdollista? Millaisia laitesuosituksia olis., tai no mulla olis tällasia vermeitä: Epox EP-8KMM5i, Barton 2500, NVidia GF5700...pro tai jotain... Muistina 1GBit sopivaa emolle. Winukka XP on aika raskas käyttis mutta onko tää ubuntu yhtään keposempi? Siis en tarttee mitään älytöntä käyttistä omaan HTPC projektiini, siis kaikki ylim. sössö pois. Täytys vielä saada digitv kortti toimimaan ja avot, olisin tyytyväinen?

Jerzy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Re: HTPC (siirretty väärästä säikeestä)
« Vastaus #1 : 28.02.06 - klo:17.41 »
...kannattasko tarkistuttaa sitä lääkityksen määrää? Oli ehkä sekavin lukemani kysymys missään saitilla ikinä...
Olen ehkä väärä ihminen vastaamaan yhtään mihinkään kun en todellakaan ole mainitsemasi "koodinikkari", mutta minulla on kyllä rakenteilla htpc Ubuntu 5.10:n päälle. Itellä on 1.3G Duron prosessori, Airstar 2 DVB-T- kortti, 512Mt muistia ja 160Gb:n kovo. Frontendinä MythTV. Ei mikään aivan mahdoton urakka varsinkin jos saat tuota ulosantiasi hieman selkeytettyä ja saat apua esim. täältä tai vaikkapa dvdplaza:n HTPC puolelta...