Kirjoittaja Aihe: Tiedostokäsittelyt jumittaa netin ja ohjelmat  (Luettu 1847 kertaa)

artur

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 23
    • Profiili
Tiedostokäsittelyt jumittaa netin ja ohjelmat
« : 28.07.10 - klo:12.00 »
Voiko joku valaista että missä mahtaa olla vika kun kopioin tai poltan tiedostoja niin koko Ubuntu jumittaa. Ohjelmat kestää kauan käynnistyä ja netti toimii niin että Googlen etusivun lataus kestää 25 sekuntia.

Heti kun poltto tai tiedostojen kopiointi on loppu kaikki palaa ennalleen.

Kunnollinen tullimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 180
    • Profiili
Vs: Tiedostokäsittelyt jumittaa netin ja ohjelmat
« Vastaus #1 : 28.07.10 - klo:20.44 »
Toiminto varmaankin kuluttaa resursseja sen verran paljon, että RAM ei riitä. Katso seuraavalla kerralla järjestelmän valvonnasta, järjestelmä -> ylläpito -> järjestelmän valvonta, että kuinka paljon resursseista on käytössä.

artur

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 23
    • Profiili
Vs: Tiedostokäsittelyt jumittaa netin ja ohjelmat
« Vastaus #2 : 28.07.10 - klo:21.19 »
Toiminto varmaankin kuluttaa resursseja sen verran paljon, että RAM ei riitä. Katso seuraavalla kerralla järjestelmän valvonnasta, järjestelmä -> ylläpito -> järjestelmän valvonta, että kuinka paljon resursseista on käytössä.

Ok, tsekataan, mutta meinaatko ettei 2Gb muistia riitä tuollaiseen operaatioon?

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Tiedostokäsittelyt jumittaa netin ja ohjelmat
« Vastaus #3 : 28.07.10 - klo:23.14 »
Veikkaan ennemmin, että levyn IO tukkeutuu. Ionice-komennolla pystyy käsittääkseni jotenkin komentamaan sitä, miten aggressiivisesti mikin ohjelma saa levyä käyttää.

Turbineair

  • Vieras
Vs: Tiedostokäsittelyt jumittaa netin ja ohjelmat
« Vastaus #4 : 28.07.10 - klo:23.23 »
Olisikohan "vika" malttamattomuudessa  ;D
Oman "taikauskoni" mukaan: Mitä tärkeämpiä siirtoja/polttoja teen, sitä vähemmän teen mitään muuta koneella samanaikaisesti.
Muistiin lukemiset yms. tapahtuvat yleensä kovolta/lle, joten kaikki muu toiminta hidastuu ja lisää "pikku" virheiden mahdollisuuksia tiedostonsiirron yhteydessä.
Valtti on siis Vartin Maltti! Itse ongelma taitaa olla noissa "komponenttijutuissa".

Komppaan siis Tha-Fox'ia näemmä...

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Tiedostokäsittelyt jumittaa netin ja ohjelmat
« Vastaus #5 : 29.07.10 - klo:16.31 »
Varmaan 2 GB riittää kaikkeen mahdolliseen.

Minkähänlainen levy on kyseessä ... onko tavallista huonompi vanha vai uusi levy?

Jotenkin olen ollut huomaavinani, että ihka uudet ns. Green SATA-levyt ovat aivan surkeita samanaikaisessa työskentelyssä - ainakin Ubuntu 9.04:sssä. Voisiko olla, että niitä tehdään tosi halvoiksi ja kirjoituspäiden lukumäärässä säästetään liikaa ... yritin katsella netistä ja eivät ilmoita missään päiden lukumäärää, mikä sinänsä on jo epäilyttävää, eivätkö kehtaa?

artur

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 23
    • Profiili
Vs: Tiedostokäsittelyt jumittaa netin ja ohjelmat
« Vastaus #6 : 29.07.10 - klo:19.42 »
Varmaan 2 GB riittää kaikkeen mahdolliseen.

Minkähänlainen levy on kyseessä ... onko tavallista huonompi vanha vai uusi levy?

Jotenkin olen ollut huomaavinani, että ihka uudet ns. Green SATA-levyt ovat aivan surkeita samanaikaisessa työskentelyssä - ainakin Ubuntu 9.04:sssä. Voisiko olla, että niitä tehdään tosi halvoiksi ja kirjoituspäiden lukumäärässä säästetään liikaa ... yritin katsella netistä ja eivät ilmoita missään päiden lukumäärää, mikä sinänsä on jo epäilyttävää, eivätkö kehtaa?

En usko kärsimättömyyden olevan keissi, sillä esim Vistassa kokeilin 500 tiedoston kopioimista kansiosta toiseen kuten Ubunvtussakin ja samaa oiretta ei ollut. Sama kovalevy kyseessä. Ja olen ennenkin kopioinut tiedostoja ja surffaillut netissä samaan aikaan eikä ole ollut ongelmia.

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Tiedostokäsittelyt jumittaa netin ja ohjelmat
« Vastaus #7 : 29.07.10 - klo:20.08 »
Varmaan 2 GB riittää kaikkeen mahdolliseen.

Minkähänlainen levy on kyseessä ... onko tavallista huonompi vanha vai uusi levy?

Jotenkin olen ollut huomaavinani, että ihka uudet ns. Green SATA-levyt ovat aivan surkeita samanaikaisessa työskentelyssä - ainakin Ubuntu 9.04:sssä. Voisiko olla, että niitä tehdään tosi halvoiksi ja kirjoituspäiden lukumäärässä säästetään liikaa ... yritin katsella netistä ja eivät ilmoita missään päiden lukumäärää, mikä sinänsä on jo epäilyttävää, eivätkö kehtaa?

En usko kärsimättömyyden olevan keissi, sillä esim Vistassa kokeilin 500 tiedoston kopioimista kansiosta toiseen kuten Ubunvtussakin ja samaa oiretta ei ollut. Sama kovalevy kyseessä. Ja olen ennenkin kopioinut tiedostoja ja surffaillut netissä samaan aikaan eikä ole ollut ongelmia.

Minä en sitä ehdottanutkaan mutta kysyin mikä kovalevy on kyseessä ...