Kirjoittaja Aihe: Amilo L1300 Suspend to Ram Ubuntu Hardy (8.04)  (Luettu 1765 kertaa)

Bent

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 77
    • Profiili
Amilo L1300 Suspend to Ram Ubuntu Hardy (8.04)
« : 15.08.08 - klo:12.40 »
Heips,

Nyt kun sain wlanin toimimaan ndiswrapperilla ja XP.n ajureilla ajattelin jos kokeilisin jos vaikka suspend to rammin sais toimimaan. Lähtötilanne on se että suspendiin menee mukisematta tai ainakaan ruudulle ei tule erroria (voi olla että niitä menee jonnekkin logiin mutta en tiedä missä se olisi). Virtanapista herätys koneen tuulettimet hyrrää ja kiintolevyltä kuuluu ääntä mutta ruutu pysyy pimeänä. Ainoa vaihtoehto on sammuttaa virtanapista.

Eli mites tästä vois lähteä liikkeelle? En välttämättä tarvitse suoraa vastausta vaan olen kyllä henkisesti valmistautunut tappelemaan tämän toimimaan saamiseksi :).

Jos joku on joskus säätänyt näiden kanssa niin tipsut kelpaisi. Ilmeisesti joku on joskus vanhemmassa ubuntussa saanut toimimaankin joten eiköhän se ole edelleen mahdollista.

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=6829

Kiitokset jo etukäteen

« Viimeksi muokattu: 15.08.08 - klo:12.41 kirjoittanut Bent »

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Amilo L1300 Suspend to Ram Ubuntu Hardy (8.04)
« Vastaus #1 : 15.08.08 - klo:12.55 »
Olet varmaan jo tarkastanut Järjestelmä>>Asetukset>>Virransäästö valikot ja niiden asetusten toimivuuden?
Lainaus
En välttämättä tarvitse suoraa vastausta vaan olen kyllä henkisesti valmistautunut tappelemaan tämän toimimaan saamiseksi Smiley
Sinulla on ainakin oikea asenne linuxin suhteen  :D terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

Bent

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 77
    • Profiili
Vs: Amilo L1300 Suspend to Ram Ubuntu Hardy (8.04)
« Vastaus #2 : 15.08.08 - klo:16.01 »
Olet varmaan jo tarkastanut Järjestelmä>>Asetukset>>Virransäästö valikot ja niiden asetusten toimivuuden?
Lainaus
En välttämättä tarvitse suoraa vastausta vaan olen kyllä henkisesti valmistautunut tappelemaan tämän toimimaan saamiseksi Smiley
Sinulla on ainakin oikea asenne linuxin suhteen  :D terveisin Timo

Kyl mä niitä asetuksia olen kokeillut, sieltä olen laittanut mm. ettei kone mene suspendiin kun kannen laittaa kiinni ihan vain siksi koska ei herää sieltä enää :). Tarkoitus olisi ainakin bios päivittää ja kokeilla olisiko sillä jotain vaikutusta. Lisä ehdotuksia ?

Bent

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 77
    • Profiili
Vs: Amilo L1300 Suspend to Ram Ubuntu Hardy (8.04)
« Vastaus #3 : 15.08.08 - klo:16.11 »
No nyt en kyllä tajua, suspend toimii hienosti enkä mielestäni mitään ole tehnyt... Oiskohan jossain updatessa ollut jotain. En kyllä ymmärrä.

Mut hienoa kun toimii.