Kirjoittaja Aihe: Vasta tajusin: Evince osaa tekstin valinnan pdf:stä!!  (Luettu 2752 kertaa)

Bender

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Ihan perusjuttu jonka kaikki varmasti tietävät, mutta tajusin juuri tekeväni tekstikentän valinnan pdf-dokumentista ja kykeneväni kopioimaan sen uuteen tekstitiedostoon tai riveittäin taulukon soluihin! Eipä onnistu tämä Windowsin Acrobat Readerilla!

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Vasta tajusin: Evince osaa tekstin valinnan pdf:stä!!
« Vastaus #1 : 21.09.06 - klo:18.42 »
Eikä siis onnistu Linuxinkaan Acrobat Readerilla.  ;D
alias vililikku

Bender

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Re: Vasta tajusin: Evince osaa tekstin valinnan pdf:stä!!
« Vastaus #2 : 21.09.06 - klo:18.58 »
Maksullisen Acrobatin ominaisuushan tuo taitaa olla. Piti riemastuksissani heti kertoa kaikille kun aika usein tässä havahtuu kesken tekemisen huomaamaan ettei tällaistakaan ihan noin vain muissa ympäristöissä tehtäisikään.

Mikko Leho

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Re: Vasta tajusin: Evince osaa tekstin valinnan pdf:stä!!
« Vastaus #3 : 21.09.06 - klo:19.37 »
Oletkos poltellut jotain sopimatonta vai olenko minä tehnyt niin, kun en ymmärrä mitä ihmeellistä tekstin kopioimisessa PDF-tiedostosta on. Ohje Acrobat Readerille: http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/pdf.html#copy

Bender

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Re: Vasta tajusin: Evince osaa tekstin valinnan pdf:stä!!
« Vastaus #4 : 21.09.06 - klo:21.23 »
Oletkos poltellut jotain sopimatonta
Näin ajattelin asian olevankin tässä eräänä päivänä kun yritin töissä samaa operaatiota XP:llä olevalla readerilla. Olin aivan varma, että olin joskus nähnyt tuon linkissä mainitun työkalun, jolla tekstin kopiointi onnistuu. Reader 7:ssä sitä ei ole. Moneen kertaan katsoin.

Tai sitten se oli piilossa jonkun muun toiminnon takana. Eipä olisi eka kerta kun en näe eteeni.
« Viimeksi muokattu: 21.09.06 - klo:21.26 kirjoittanut Bender »

Mikko Leho

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Re: Vasta tajusin: Evince osaa tekstin valinnan pdf:stä!!
« Vastaus #5 : 22.09.06 - klo:13.34 »
Näin ajattelin asian olevankin tässä eräänä päivänä kun yritin töissä samaa operaatiota XP:llä olevalla readerilla. Olin aivan varma, että olin joskus nähnyt tuon linkissä mainitun työkalun, jolla tekstin kopiointi onnistuu. Reader 7:ssä sitä ei ole. Moneen kertaan katsoin.

Sinulla on mitä todennäköisimmin piilossa se työkalurivi, jossa kyseinen painike piileskelee. Valitse Windowsin Adobe Readerista "Näytä" -> "Työkalurivit" ja katso että sinulla on valinta kohdassa "Perus". Nyt työkalurivissä pitäisi näkyä tekstinvalintanappi.

Bender

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Re: Vasta tajusin: Evince osaa tekstin valinnan pdf:stä!!
« Vastaus #6 : 22.09.06 - klo:15.12 »

Lainaus
Sinulla on mitä todennäköisimmin piilossa se työkalurivi, jossa kyseinen painike piileskelee.
Lainaus
Kyllä, näinhän se tietysti oli nyt kun nyt töissä pääsin asiaa taas XP-koneella kokeilemaan. Edellisestä kerrasta oli jo niin paljon aikaa, etten muistanut noita piilossa olevia nappeja. Osoittautui vieläpä että tein sen edellisen yrityksen skannauksella tehdyllä pdf:llä, jolla tuo työkalu ei toimi, eikä toimi Evincessäkään. Siihen kai tarvittaisiin jotakin tekstintunnistusohjelmaa.
Kiitokset neuvosta!