Kirjoittaja Aihe: Ylikuumeneminen  (Luettu 1626 kertaa)

cumppari

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Ylikuumeneminen
« : 30.07.08 - klo:11.08 »
Terve!

Koneena on 2v vanha Fujitsun amilo läppäri, prossu amd sempron, uusin ubuntu käyttiksenä ja xp varalta vielä.

Ongelmana olis semmone että aina välillä tuuletin alkaa huutamaan tosi lujaa ja sitten virta katkeaa.. Xp on rinnalla, ja sillä ei tule moisia ongelmia muutenkun jos pelaa jotain älyttömän raskasta peliä, ja silloinkin tosi harvoin. BusyBox jää päälle aina välillä ja sen kanssa saa tapella..

Oiskohan tähän mitään mukavia ratkaisuehdotuksia? ohjelmistoa, rautaa?

Ux64

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 586
    • Profiili
Vs: Ylikuumeneminen
« Vastaus #1 : 31.07.08 - klo:09.33 »
Onhan varmaa ettei esim prossujäähdyttimen rivat ole täynnä rasvaista pölyä tms? Toi on ihan normaalia ja tuota näkee päivittäin.

"Kone rikki", kun johtuu vain ja ainoastaan siitä että siivous on täysin laiminlyöty. Parhaiten tuosta voi mätkäistä naishenkilöitä joilla on olevinaan siisti asunto. Sitten pöytäkoneessa on kuitenkin 2 kiloa rasvaisia pölypalleroita ja yksi kokonainen villakoira.

Yleensä jopa niiden nörttien koneet on puhtaampia, joilla on likaset kalsarit keittiön pöydällä ja parit homeiset pizzat olohuoneen nurkassa jossain vaatteiden ja tyhjien kaljapullojen seassa. Ja koko kämpässä on kunnon röökitervat kaikilla mahdollisilla pinnoilla.

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Vs: Ylikuumeneminen
« Vastaus #2 : 31.07.08 - klo:09.45 »
Katotko sattumalta pitkän aikaa joitain flash-juttuja netistä, kun rupeaa kuumenemaan paikat ja tulee tenkkapoo? Mulla ainakin sempron-prossu reagoi kaikkiin flash-sydeemeihin ja tuuletin alkaa huutamaan -> Conkysta näkee että lämmöt nousee.

Mut tää läppis on pidetty suhteellisen puhtaana, myös sisältä! Mulla oli about vuosi sitten musa-läppärini kanssa sammumis-ongelma (isäntäkin sammui välillä), ja olin ihan "lirissä" kun piti saada levy tehtyä ja kone ei kestäny isoja kuormia ollenkaan. Sit vähän tiedustelin ja kyselin että missä vois olla vika? Tomerana otin imurin käteen ja imuroin jokaisen reiän mitä koneessa oli. Sen jälkeen ei oo sammunu kuumuuteen, ja isäntäkin on pysyny enemmän kuosissa.
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb