Kirjoittaja Aihe: [Ratkaistu] Päivitykset ei toimi? Sudo pelaa...  (Luettu 1373 kertaa)

oh1xe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 363
    • Profiili
Kovalevy kilahti :'( , toinen tilallle ja uudelleen asennus.
Vaan päivitykset, pakettienhallinta ei toimi ja Ubuntun sovellusvalikoimastakaan ei saa mitään asennettua.
Päätteellä taas "sudo ap-get install gimp" Gimppi tärähti koneelle.

-tarkoittaakos tämä nyt sitä, että minut on ylennetty nyt Linux maailmaan, jossa Päätteellä tehdään ne hommat missä grafikkasta loppuu pixelit ??  ;)

-jotain pikku vinkkiä kuitenkin vielä kaipaisin, että saisin Sovellusvalikoiman ja Päivitykset Graaffisena pelaamaan...

(kun kirjoittelin jotain sudoa päätteelle ja luulin että päivittää paketteja, mutta päivittikin 11.04 version jonka jälkeen kone paalasi ja taas asensin Ubuntu 10.10 uudelleen...)

- ja haittaakos jotakin toi Zetori avatar?
« Viimeksi muokattu: 16.05.11 - klo:10.09 kirjoittanut oh1xe »

Storck

  • Vieras
Vs: Päivitykset ja pakettienhallinta ei toimi? Sudo pelaa...
« Vastaus #1 : 16.05.11 - klo:09.48 »
Miten: paketinhallinta ei toimi? Sovellusvalikoimasta et saa asennettua?

Nitä ne herjaa tai mitä siellä tapahtuu kun yrität?
Mitä kun komennat päätteessä
Koodia: [Valitse]
sudo synaptictai
Koodia: [Valitse]
sudo software-center?

gedit. tuosta avattarestahan on paljon ollut jossain vaiheessa juttua  ;)  (itse olen kaikki avattaret ja allekirjoitukset piilottanut joten minua ei haittaa)
« Viimeksi muokattu: 16.05.11 - klo:09.50 kirjoittanut Storck »

oh1xe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 363
    • Profiili
Vs: Päivitykset ja pakettienhallinta ei toimi? Sudo pelaa...
« Vastaus #2 : 16.05.11 - klo:10.08 »
Miten: paketinhallinta ei toimi? Sovellusvalikoimasta et saa asennettua?

Nitä ne herjaa tai mitä siellä tapahtuu kun yrität?
Mitä kun komennat päätteessä
Koodia: [Valitse]
sudo synaptictai
Koodia: [Valitse]
sudo software-center?

gedit. tuosta avattarestahan on paljon ollut jossain vaiheessa juttua  ;)  (itse olen kaikki avattaret ja allekirjoitukset piilottanut joten minua ei haittaa)

-asennukset käynntistyy, ei vaan tule bitin bittiä, vaikka kuinka odottelisi.


"sudo software-center" käynnistyy Sovellusvalikoima ja lisäksi päätteelle kolahtaa tällainen teksti:

2011-05-16 09:56:54,292 - softwarecenter.backend.scagent - WARNING - error in query_info 'Toiminto ei ole tuettu'
2011-05-16 09:56:54,293 - softwarecenter.fixme - WARNING - logs to the root logger: '('/usr/share/software-center/softwarecenter/db/update.py', 367, '_error_cb')'
2011-05-16 09:56:54,293 - root - WARNING - error: Toiminto ei ole tuettu
2011-05-16 09:56:54,517 - softwarecenter.app - INFO - software-center-agent finished with status 1


-jaa jaa.. Laitoin itselleni lisää rukseja käyttäjän oikeuksiin, niin alkoi pelaamaan.
Kiitos vinkistä !!


Storck

  • Vieras
Vs: [Ratkaistu] Päivitykset ei toimi? Sudo pelaa...
« Vastaus #3 : 16.05.11 - klo:10.10 »
Nuo herjat kuuluukin tulla.

Eli homma toimii vai? (toimii)
« Viimeksi muokattu: 16.05.11 - klo:10.13 kirjoittanut Storck »