Ubuntun kehittäminen ja yhteisö > Oppaiden kehittäminen

Xubuntu-desktop (Xfce4.2.2)

<< < (2/11) > >>

Ankka:

--- Lainaus käyttäjältä: _Pete_ - 28.10.05 - klo:10.16 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Ankka - 28.10.05 - klo:10.12 ---
--- Lainaus käyttäjältä: LittleLion - 27.10.05 - klo:23.16 ---Kun ajat ton komennon:
sudo apt-get install xubuntu-desktop

pitäisi sen ilmesty ainakin bootin jälkeen siihen valikkoon.

--- Lainaus päättyy ---
Miksi se on niin helppoa? Emmä tommosii tajuu. Luulisi olevan vaikeempaa. Ihan liian loogista mulle, kun noin yksinkertaisesti toimii. Windows tuottaa pahaa, kun siihen tottuu... :D

--- Lainaus päättyy ---

Tosin ei tarvitse bootata konetta. Riittää että käynnistää X:n uudestaan. Kummastuttaa tämä "boottaa joka paikassa" viljely. :)



--- Lainaus päättyy ---
No kun se boottaa joka paikassa - juttu tulee siitä ku windowssissa aina tarvi semmosen. Pitää muistaa. Mikäs komento muuten reboottaa X:n? startx?

_Pete_:

--- Lainaus käyttäjältä: Ankka - 28.10.05 - klo:10.22 ---
--- Lainaus käyttäjältä: _Pete_ - 28.10.05 - klo:10.16 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Ankka - 28.10.05 - klo:10.12 ---
--- Lainaus käyttäjältä: LittleLion - 27.10.05 - klo:23.16 ---Kun ajat ton komennon:
sudo apt-get install xubuntu-desktop

pitäisi sen ilmesty ainakin bootin jälkeen siihen valikkoon.

--- Lainaus päättyy ---
Miksi se on niin helppoa? Emmä tommosii tajuu. Luulisi olevan vaikeempaa. Ihan liian loogista mulle, kun noin yksinkertaisesti toimii. Windows tuottaa pahaa, kun siihen tottuu... :D

--- Lainaus päättyy ---

Tosin ei tarvitse bootata konetta. Riittää että käynnistää X:n uudestaan. Kummastuttaa tämä "boottaa joka paikassa" viljely. :)



--- Lainaus päättyy ---
No kun se boottaa joka paikassa - juttu tulee siitä ku windowssissa aina tarvi semmosen. Pitää muistaa. Mikäs komento muuten reboottaa X:n? startx?


--- Lainaus päättyy ---

Loggaa ensin ulos desktopilta, sen jälkeen login ruudussa painaa ctrl-alt-backspace.

Virallisempi tapa voisi olla:

ctrl-alt-f1

kirjautuu sisään ja:

sudo /etc/init.d/gdm restart

Ankka:

--- Lainaus käyttäjältä: _Pete_ - 28.10.05 - klo:10.26 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Ankka - 28.10.05 - klo:10.22 ---
--- Lainaus käyttäjältä: _Pete_ - 28.10.05 - klo:10.16 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Ankka - 28.10.05 - klo:10.12 ---
--- Lainaus käyttäjältä: LittleLion - 27.10.05 - klo:23.16 ---Kun ajat ton komennon:
sudo apt-get install xubuntu-desktop

pitäisi sen ilmesty ainakin bootin jälkeen siihen valikkoon.

--- Lainaus päättyy ---
Miksi se on niin helppoa? Emmä tommosii tajuu. Luulisi olevan vaikeempaa. Ihan liian loogista mulle, kun noin yksinkertaisesti toimii. Windows tuottaa pahaa, kun siihen tottuu... :D

--- Lainaus päättyy ---

Tosin ei tarvitse bootata konetta. Riittää että käynnistää X:n uudestaan. Kummastuttaa tämä "boottaa joka paikassa" viljely. :)



--- Lainaus päättyy ---
No kun se boottaa joka paikassa - juttu tulee siitä ku windowssissa aina tarvi semmosen. Pitää muistaa. Mikäs komento muuten reboottaa X:n? startx?


--- Lainaus päättyy ---

Loggaa ensin ulos desktopilta, sen jälkeen login ruudussa painaa ctrl-alt-backspace.

Virallisempi tapa voisi olla:

ctrl-alt-f1

kirjautuu sisään ja:

sudo /etc/init.d/gdm restart



--- Lainaus päättyy ---
Hehe... virallisempi tapa... noita mä en oo koskaan käsittäny et mahd. vaikeesti pitää tehdä, jos yhdellä näppäinnyhdistelmällä saa saman... :D

_Pete_:

--- Lainaus käyttäjältä: Ankka - 28.10.05 - klo:10.28 ---[]Hehe... virallisempi tapa... noita mä en oo koskaan käsittäny et mahd. vaikeesti pitää tehdä, jos yhdellä näppäinnyhdistelmällä saa saman... :D

--- Lainaus päättyy ---

Jos tuota vertaisi koneen uudelleen käynnistämiseen niin voisi verrata painaako koneen resetnappia vai tekeekö hallitun restartin ...

LittleLion:

--- Lainaus ---No kun se boottaa joka paikassa - juttu tulee siitä ku windowssissa aina tarvi semmosen. Pitää muistaa. Mikäs komento muuten reboottaa X:n? startx?
--- Lainaus päättyy ---
Itse asissa edes XP:tä ei tarvitse buutata aina kun asentaa jonkun softa vaikka ohjelmat sitä pyyttää. 90% ohjelmien asennuksesta toimii ilman.
Mutta ero on siinä, että XP pitää buutata wintoosan päivittämisen jälkeen aina ja linuxi vain jos päivität kerneliä.


--- Lainaus käyttäjältä: _Pete_ - 28.10.05 - klo:10.38 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Ankka - 28.10.05 - klo:10.28 ---[]Hehe... virallisempi tapa... noita mä en oo koskaan käsittäny et mahd. vaikeesti pitää tehdä, jos yhdellä näppäinnyhdistelmällä saa saman... :D

--- Lainaus päättyy ---
Jos tuota vertaisi koneen uudelleen käynnistämiseen niin voisi verrata painaako koneen resetnappia vai tekeekö hallitun restartin ...
--- Lainaus päättyy ---
No ei nyt ihan mutta tuon /etc/init.d/gdm restart ajaa palvelun hallitusti alas ja sitten takaisin ylös. Kun taas tuon näppäin yhdistelmä tappaa X:n kill komennolla eli
sillä voi käynnistää uudestaan myös kaatuneen X-serverin.

Miksi gdm:n valikossa ei ole vaihtoehtoa, että "Käynnistä X-serveri uudelleen" kdm:ssä sellainen muistaakseni on.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta