Kirjoittaja Aihe: Ati Radeon 9700 ajurit Feistyyn  (Luettu 4158 kertaa)

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Ati Radeon 9700 ajurit Feistyyn
« : 12.05.07 - klo:08.48 »
Eli ajureitten asennukseen tarttis neuvoja, meinaan on asennettu fglrx-ajurit kaikki mitä sillä hakusanalla sain. Mutta nyt sitten xorg.confiin laitoin "ati":n paikalle fglrx mutta muuta en osaa enää säätää. Mitä nyt pitäisi tehdä?
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

moonstone

  • Vieras
Vs: Ati Radeon 9700 ajurit Feistyyn
« Vastaus #1 : 12.05.07 - klo:20.11 »
Varmaan pääset helpommalla kun poistat fglrx ajurin ja laitat driver kohtaan "ati":n tilalle "radeon"

Radeon x800 sarjaan asti ei kannata käyttää surkeaa fglrx ajuria, kun avoin radeon ajuri toimii mallikkaasti.

*Joni*

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Ati Radeon 9700 ajurit Feistyyn
« Vastaus #2 : 18.05.07 - klo:16.59 »
Mulla on ati x700pro näyttis ja se ei nyt toimi ihan kunnolla..ja mulla lukee tossa ajurikohdas  fglrx tai sit ati..en nyt muista..muuttuuko asia mitenkää jos laitan siihe radeon?

*Joni*

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Ati Radeon 9700 ajurit Feistyyn
« Vastaus #3 : 18.05.07 - klo:17.13 »
tai jos joku ihan "kädestä pitäen" kertoo asian mitä täytyy tehdä...resoluutiota ei saa 1024x768 korkeemmaksi ja työpöydän tehosteet ei toimi "komposiitti laajennus ei käytettävissä"...olen taistellut itse asian kanssa huonolla menestyksellä..jos joku pystyis auttamaa???

Bender

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Vs: Ati Radeon 9700 ajurit Feistyyn
« Vastaus #4 : 18.05.07 - klo:22.20 »
tai jos joku ihan "kädestä pitäen" kertoo asian mitä täytyy tehdä...resoluutiota ei saa 1024x768 korkeemmaksi ja työpöydän tehosteet ei toimi "komposiitti laajennus ei käytettävissä"...olen taistellut itse asian kanssa huonolla menestyksellä..jos joku pystyis auttamaa???

Minulla on Radeon 9700 ohjain mobility-versiona ja paras lopputulos on tullut vapailla ajureilla. Eli: Järjestelmä-Ylläpito- Rajoitettujen ajureiden hallinta-ikkunan ei pitäisi näyttää mitään olevan käytössä. Jos on, niin samasta kohtaa ne myös lähtevät pois. Vapailla ajureilla ne työpöytäkiihdytyksetkin toimivat. Muistaakseni piti vielä loitsuta tuo
Koodia: [Valitse]
sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver -xorg ja valita sieltä korkeammat resoluutiot manuaalisesti.
« Viimeksi muokattu: 18.05.07 - klo:22.22 kirjoittanut Bender »

*Joni*

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Ati Radeon 9700 ajurit Feistyyn
« Vastaus #5 : 19.05.07 - klo:10.30 »
Kävin ottamassa sen rajoitettujen ajureiden hallinnan pois päältä...nyt ku pistin päätteeseen ton sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver -xorg  nii tulee tämmöstä settii:

Unknown option: x
Unknown option: o
Unknown option: r
Unknown option: g
Käyttö: dpkg-reconfigure [VALITSIMET] paketit
  -a,  --all                    Uudelleenkonfiguroi kaikki paketit.
  -u,  --unseen-only            Näytä vain kysymykset, joita ei ole
                                vielä näytetty.
       --default-priority       Käytä oletusprioriteettia matalan sijaan.
       --force                  Pakota rikkinäisten pakettien
                                uudelleenkonfigurointi.
  -f,  --frontend               Määritä käytettävä debconf-edusta.
  -p,  --priority               Määritä näytettävien kysymysten
                                minimiprioriteetti.
       --terse                  Ota lyhytsanainen tila käyttöön.


pjotr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 625
    • Profiili
Vs: Ati Radeon 9700 ajurit Feistyyn
« Vastaus #6 : 19.05.07 - klo:10.42 »
...nyt ku pistin päätteeseen ton sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver -xorg  nii tulee tämmöstä settii:

Unknown option: x
Unknown option: o
Unknown option: r
Unknown option: g

Välilyönti pois.
www.tehotuotanto.net

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the Universe is that none of it has tried to contact us.

*Joni*

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Ati Radeon 9700 ajurit Feistyyn
« Vastaus #7 : 19.05.07 - klo:11.29 »
Kiitoksia..nyt pääsen sinne valitsemaan niitä resoluutioita mutta "xserver-xorg postinst warning: overwriting possibly-customised configuration
   file; backup in /etc/X11/xorg.conf.20070519112919" sitten tulee tommosta ku yritän päästä siihe ok kohtaan


pjotr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 625
    • Profiili
Vs: Ati Radeon 9700 ajurit Feistyyn
« Vastaus #8 : 19.05.07 - klo:11.56 »
Siinä vain varoitetaan, että edellinen xorg.conf ylikirjoitetaan ja siitä tehdään varmuuskopio nimellä xorg.conf.2007051911291.

Kyllä siitä pitäisi eteenpäin päästä.
www.tehotuotanto.net

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the Universe is that none of it has tried to contact us.

*Joni*

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Ati Radeon 9700 ajurit Feistyyn
« Vastaus #9 : 19.05.07 - klo:12.32 »
OK..no mä en kuitenkaa pääse siitä eteenpäin..ja sitten aina kun menee tohon valikkoo mistä pystyy säätää noita resojuttuja..nii ääkköset ja hiiri lakkaa toimimasta...oon kyllä nyt saanu ne kuntoo, mut ihmetyttää vaan et miten se on mahdollista ku en ole tehny mitää muutosta hiireen ja näppäimistöö

teetee

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 130
    • Profiili
Vs: Ati Radeon 9700 ajurit Feistyyn
« Vastaus #10 : 21.05.07 - klo:22.44 »
Varmaan pääset helpommalla kun poistat fglrx ajurin ja laitat driver kohtaan "ati":n tilalle "radeon"

Radeon x800 sarjaan asti ei kannata käyttää surkeaa fglrx ajuria, kun avoin radeon ajuri toimii mallikkaasti.

Eli minun x550:lla ei kannata käyttää fglrx:n ajureita? Ei sen puoleen, en saa niitä millään toimimaankaan... toimivat joskus aiemmin, mutta taistellessani videotoistoa toimintaan, loppui fglrx:n toiminta. Kaikki on asennettu, mutta Mesa vain on käytössä.
Koodia: [Valitse]
tt@kone:~$ glxinfo | grep -i direct
Xlib:  extension "XFree86-DRI" missing on display ":0.0".
direct rendering: No
OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect

tt@kone:~$ fglrxinfo
Xlib:  extension "XFree86-DRI" missing on display ":0.0".
display: :0.0  screen: 0
OpenGL vendor string: Mesa project: www.mesa3d.org
OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect
OpenGL version string: 1.4 (1.5 Mesa 6.5.2)

Nyt olen saanut tuonne Järjestelmä-Ylläpito- Rajoitettujen ajureiden hallintaan näkyviin jopa, että minulla olisi Ati-näytönohjaimien kiihdytetty ajuri (tämä ei ole näkynyt aiemmin, vaikka fglrx on ollut asennettuna - mutta ei toiminnassa), mutta tilana on ei käytössä.

Että olisi "ihan jees" saada tuo 3D kiihdytys toimintaan, niin voisi välillä rentoutua vaikkapa ET:n maailmassa.
« Viimeksi muokattu: 21.05.07 - klo:22.46 kirjoittanut teetee »

teetee

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 130
    • Profiili
Vs: Ati Radeon 9700 ajurit Feistyyn
« Vastaus #11 : 22.05.07 - klo:14.54 »
Tänään oli vaihtunut Mesa Atiin. Eilen koetin sitä tehdä, mutta ei onnistunut. Ja toki konetta restartoin välillä ja myös ctrl+alt+delliä painelin (muistaakseni oikeissa paikoissa).
Koodia: [Valitse]
tt@kone:~$ glxinfo | grep -i direct
direct rendering: Yes
tt@kone:~$ fglrxinfo
display: :0.0  screen: 0
OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.
OpenGL renderer string: RADEON X600/X550 Series
OpenGL version string: 2.0.6458 (8.36.5)

Outoa, mutta silti niin ihanaa, tai jotain.