Kirjoittaja Aihe: Firefox ei anna maksaa VR:n junalippuja  (Luettu 1788 kertaa)

Samanta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 101
    • Profiili
Firefox ei anna maksaa VR:n junalippuja
« : 08.07.23 - klo:15.48 »
Tämä Firefox ongelma on ollut minulla jo jonkin aikaa Ubuntu 22.04 LTS ja 23.04 koneissa, eli FF ei toteuta VR sivun (https://www.vr.fi) alkulehdellä olevaa 'Kirjaudu sisään' paniketta ja ei anna maksaa valittua junalippua kortilla eikä pankkisiirrolla. Voin valita haluamani junalipun, mutta en voi maksaa sitä, jolloin ostoprosessi keskeytyy. Muut pankkipalvelut ja -kirjautumiset toimivat FF:lla oikein. Mielestäni minulla on ollut FF:ssa  samat (tai lähes samat) asetukset jo monta vuotta ja aiemmin tätä ongelmaa VR:n lippujen kanssa ei ollut. Nyt 23.4:ssä on FF 105.0 ja sama ongelma jatkuu.

Minusta tämä ei ole Ubuntun ongelma, koska en voi maksaa VR lippuja myös FF:n kautta esim Fedora38 koneella, vaan törmään sielläkin samaan em. ongelmaan.

Edit1: Noin tunti edellisestä kokeilin vielä uudestaan Ubuntu 22.04:n FF 114:lla ja Ubuntu 23.04:n FF 115:lla VR:n lippujen ostoa (samoilla FF:n asetuksilla kuin tunti sitten). Tulos: Nyt molemmissa se välillä antoi ostaa ja välillä ei antanut ostaa. Outoa ...








« Viimeksi muokattu: 08.07.23 - klo:17.43 kirjoittanut Samanta »

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2963
    • Profiili
Vs: Firefox ei anna maksaa VR:n junalippuja
« Vastaus #1 : 08.07.23 - klo:19.02 »
En osaa arvat, mikä on ongelmana, mutta mistähän pankista yrität maksaa?

OP:lla toimii ihan hyvin täällä.

ilkant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1275
  • Kubuntu
    • Profiili
Vs: Firefox ei anna maksaa VR:n junalippuja
« Vastaus #2 : 08.07.23 - klo:23.56 »
Antaako mitään virheilmoitusta? Vika voi olla myös VR:n palvelimella.

Samanta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 101
    • Profiili
Vs: Firefox ei anna maksaa VR:n junalippuja
« Vastaus #3 : 09.07.23 - klo:11.19 »
@ilkant Kiitos vinkistä. Sieltä ei tule mitään virheilmoitusta. Vika voi olla olla VR:n palvelimella. Mutta VR:n palautekanavaan https://www.vr.fi/palaute?kirjaudu-sisaan ei pääse sisään, koska sen täppä ''Kirjaudu sisään' ei avaudu.   

@kamara Tämä vika on näemmä satunnainen, kun sinulla toimii OK. Minulla se ei päästä maksamaan valittuja matkalippuja ollenkaan, eli ei avaa maksukorttisivua eikä pankkiyhteysivua.

Äsken 9.7.23 klo 11.10 en taaskaan päässyt FF:lla ostamaan lippua, mutta Chromiumilla ostos onnistui ongelmitta.


epiphone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1074
    • Profiili
Vs: Firefox ei anna maksaa VR:n junalippuja
« Vastaus #4 : 09.07.23 - klo:18.23 »
@ilkant Kiitos vinkistä. Sieltä ei tule mitään virheilmoitusta. Vika voi olla olla VR:n palvelimella. Mutta VR:n palautekanavaan https://www.vr.fi/palaute?kirjaudu-sisaan ei pääse sisään, koska sen täppä ''Kirjaudu sisään' ei avaudu.   

@kamara Tämä vika on näemmä satunnainen, kun sinulla toimii OK. Minulla se ei päästä maksamaan valittuja matkalippuja ollenkaan, eli ei avaa maksukorttisivua eikä pankkiyhteysivua.

Äsken 9.7.23 klo 11.10 en taaskaan päässyt FF:lla ostamaan lippua, mutta Chromiumilla ostos onnistui ongelmitta.

Ratkaisuehdotuksena annan: käytä Chromiumia VR:n sivuilla.
Kahvi on väkevin juomani

Samanta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 101
    • Profiili
Vs: Firefox ei anna maksaa VR:n junalippuja
« Vastaus #5 : 11.07.23 - klo:11.28 »
@epiphone Kiitos ratkaisuehdotuksesta !

Yritin ostoa taas FF:lla (Ubuntu 23.04 + FF 115.0.1) - ei onnistunut, mutta Chromiumilla onnistui. En tiedä miten saisin tämän asian FF:n tietoon. Saisiko joku minua paremmin FF:ia osaava vietyä tätä asiaa FF:n tietoon ja hoitoon ?   






juyli

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1200
    • Profiili
Vs: Firefox ei anna maksaa VR:n junalippuja
« Vastaus #6 : 12.07.23 - klo:00.47 »
Yritin ostoa taas FF:lla (Ubuntu 23.04 + FF 115.0.1) - ei onnistunut, mutta Chromiumilla onnistui. En tiedä miten saisin tämän asian FF:n tietoon.
"Ongelma" lienee sivuston tiukoista asetuksista tai selaimesi asetuksista.
Ehkä löydät ratkaisun  selaimesi komentoriviltä: about:preferences

Samanta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 101
    • Profiili
Vs: Firefox ei anna maksaa VR:n junalippuja [Ratkaistu]
« Vastaus #7 : 15.07.23 - klo:15.06 »
@juyli  Kiitos vinkistä ! Kokeilin erilaisia FF:n Asetukset -> Tietosuoja ja turvallisuus- välilehti -> Seurannan suojauksen ja Evästeiden poikkeaman tekemistä vr.fi sivuston osalta (joita muutoksia en ole tehnyt ikinä aiemmin, kun vielä tätä ''ongelmaa'' ei minun eri FF:eissa ollut), mutta se ei auttanut. Merkitsen tämän kysymyksen ratkaistuksi käyttämällä Chromiumia myös tätä tarkoitusta varten.