Kirjoittaja Aihe: Windows ohjelmia vastaavat  (Luettu 12199 kertaa)

LittleLion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1232
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Re: Windows ohjelmia vastaavat
« Vastaus #20 : 24.11.05 - klo:13.25 »
Kuka osaisi kertoa, että miten pystyy siirtämään Topfield 5100-digipoksilta tavaraa Linuxissa? Windowsissa on valmistajan ohjelma, mutta ei Linux versiota.
Keskustelua aiheesta: http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?p=542607

JPK1990

  • Vieras
Re: Windows ohjelmia vastaavat
« Vastaus #21 : 24.11.05 - klo:16.20 »
littleleon mistä sait 2.1:en binäärit? itelläni 2.042 aika grafka nääs.

LittleLion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1232
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Re: Windows ohjelmia vastaavat
« Vastaus #22 : 24.11.05 - klo:16.30 »
littleleon mistä sait 2.1:en binäärit? itelläni 2.042 aika grafka nääs.
Tuolla foorumillahan siihen oli linkki: http://rapidshare.de/files/7068397/avidemux_2.1_svn-2_i386.deb.html

JPK1990

  • Vieras
Re: Windows ohjelmia vastaavat
« Vastaus #23 : 24.11.05 - klo:17.20 »
Hyvä homma!! kiitti! nyt varmaan rupee toimii.

Ebbis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Re: Windows ohjelmia vastaavat
« Vastaus #24 : 27.11.05 - klo:18.26 »
Täältähän saa vastauksia kuin apteekin hyllyltä! Alkaa loppumaan tuon Windowsin käyttö ihan vallan kun pääsee sisään tähän Ubuntuun. Mutta vielä haen sellaista ohjelmaa, jolla pystyisi tekemään helposti kansia omille DVD-levyille, eli tyyliin Nero cover Xpress. Onkos kellään kokemuksia vaihtoehdoista?

LittleLion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1232
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Re: Windows ohjelmia vastaavat
« Vastaus #25 : 27.11.05 - klo:19.24 »
Täältähän saa vastauksia kuin apteekin hyllyltä! Alkaa loppumaan tuon Windowsin käyttö ihan vallan kun pääsee sisään tähän Ubuntuun. Mutta vielä haen sellaista ohjelmaa, jolla pystyisi tekemään helposti kansia omille DVD-levyille, eli tyyliin Nero cover Xpress. Onkos kellään kokemuksia vaihtoehdoista?
Äkkiseltään löysin sellaisen, kuin kover ja löytyyhän noita google tietää ;D

ufc

  • Vieras
Re: Windows ohjelmia vastaavat
« Vastaus #26 : 27.11.05 - klo:19.28 »
Täältähän saa vastauksia kuin apteekin hyllyltä! Alkaa loppumaan tuon Windowsin käyttö ihan vallan kun pääsee sisään tähän Ubuntuun. Mutta vielä haen sellaista ohjelmaa, jolla pystyisi tekemään helposti kansia omille DVD-levyille, eli tyyliin Nero cover Xpress. Onkos kellään kokemuksia vaihtoehdoista?

Miten olis nero for linux? :D En tiiä löytyykö tuosta linux versiosta Xpress hommelia. Jaa.. en aikanaan itse löytänyt noin äkkiseltään :D
« Viimeksi muokattu: 27.11.05 - klo:19.32 kirjoittanut ufc »

Ebbis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Re: Windows ohjelmia vastaavat
« Vastaus #27 : 27.11.05 - klo:20.07 »
Kover ei ainakaan nopean vilkaisun jälkeen pysty tekemään DVD:n kansia, vain CD-kansia...

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Windows ohjelmia vastaavat
« Vastaus #28 : 27.11.05 - klo:21.01 »
Mutta vielä haen sellaista ohjelmaa, jolla pystyisi tekemään helposti kansia omille DVD-levyille, eli tyyliin Nero cover Xpress. Onkos kellään kokemuksia vaihtoehdoista?

riippuu vähän millaisia kansia haluaa tehdä. komentorivillä (ubuntun vakiorepoista) löytyy ainakin työkalut cdlabelgen ja disc-cover. itse käytin joskus cdlabelgenin front-endiä gtklabel, mutta sitä ei näytä löytyvän ubuntusta, eikä se näytä ihan helpolla kääntyväkään. cdlabelgeniä taitaa käyttää myös gcombust, mutta se on GTK+-1.x -softa :( kde-puolella löytyy ainakin kcdlabel, mutta sitä en ole itse käyttänyt.

on myös olemassa softa joka on tarkoitettu lähinnä tarrojen/käyntikorttien/ym. tekemiseen ja siitä taitaa vakion löytyä myös templatet cd-koteloille ja omia templateja on myös erittäin helppo tehdä. tämä softa löytyy nimellä glabels, mutta koska se ei ole erikoistunut nimenomaan cd:n kansiin, saattaa siitä puuttua jotain automaattisia juttuja joita erikoistuneista softista löytyy.
Janne

iiwari

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
CDex
« Vastaus #29 : 15.12.05 - klo:03.38 »
Olisiko Cdex -ohjelmalle vastinetta vai saisiko sen toimimaan Ubuntulla? Itse pidin Cdex:stä, kelpo rippausohjelma, hieman naarmujen vaikutustakin korjaili, lisäksi muitakin mukavia ominaisuuksia löytyy.

Vinyylejäkin on n.200 kpl, saisikohan niitä koneelle suht nopsasti ja helposti? Ne ovat 70-luvulta, joten CD-vastineita ei viitsisi lähteä metsästämään.

moonstone

  • Vieras
Re: Windows ohjelmia vastaavat
« Vastaus #30 : 15.12.05 - klo:09.26 »
iiwari,

Goobox taikka Grip. Etsi sieltä "lisää ohjelmia" paikasta, taikka synaptic-pakettienhallinnalla.

uggeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 351
    • Profiili
Re: Windows ohjelmia vastaavat
« Vastaus #31 : 21.12.05 - klo:20.04 »
CDDA Paranoia ois vielä yksi ohjelma rippaukseen ja ymmärtääkseni oli se naarmujen korjailukin mukana. Itse en ole testannut tätä kuitenkaan / tutkinut onko noissa jo mainituissa naarmukorjailuja.


Onkos kukaan kokeillut k9copy ohjelmaa natiivina linuxin DVDDecrypter + DVDShrink korvaajana? Itselleni tuntuisi soveltuvan korvaamaan molemmat ohjelmat, kun osaa tehdä ISO-imagen levystä, sekä tarvittaessa mahduttaa DVD9 levyn DVD5:lle. Itse vaan en voi nyt testailla, kun ubuntussani ei ole levytilaa moiseen, ajattelin silti kysyä mielipiteitä täältä ohjelmasta, että tietää sitten kun aikanaan asentaa systeemit uusiksi. Eli jos on kokemusta tuosta softasta, valitsisitko sen, vai päätyisitkö ajamaan Winellä DVDDecrypteriä sekä DVDShrinkiä, vai valitsisitko kenties jonkun muun ohjelman?
Linux: Be root
Windows: Reboot

JPK1990

  • Vieras
Re: Windows ohjelmia vastaavat
« Vastaus #32 : 01.04.06 - klo:15.01 »
2.1 on repolassa!!! nyt hurrataan!

hesee

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Re: Windows ohjelmia vastaavat
« Vastaus #33 : 12.04.06 - klo:20.14 »
Poltto- ja rippausohjelmista ketjussa kyselty. Itse olen hyväksi havainnut sound juicerin rippaukseen ja gnomebakerin polttoon.