Kirjoittaja Aihe: Buffalon verkkolevy ei toimi, kun Ubuntu (12.10) on yksin kotiverkossa.(Ratkaist  (Luettu 2105 kertaa)

varajussi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Buffalo LinkStation Live (LS-CH500L-EU) toimii Ubuntussa (12.10) hyvin, kun kotiverkossa on käynnissä jokin Windows kone (vanha 98:kin riittää) tiedostot ja Buffalon USB-portissa oleva tulostin toimii, mutta miten Buffalon saisi toimimaan, kun käynnissä on pelkästään Ubuntu ?

Pääsen kyllä Ubuntussa selaimella (192.168.1.101/share) asetuksiin silloin, kun käyntiä osittava sininen valo vielä palaa käynnistyksen jälkeen, kun se sammuu niin PINGikään ei mene läpi. Se sammuu itsekseen silloinkin vaikka olen selaimella siinä kiinni pidempään. Windows koneen ollessa verkossa niin valo palaa kokoajan. Buffalon asetuksista olen ruksanut sieltä myös FTP:n

Buffalon verkkolevystä Ubuntussa on paljon juttuja netissä ja näilläkin sivuilla, mutta näitä verkkolevyjä on montaa tyyppiä ja niilläkin joilla se toimii, niin ei kerrota, onko verkossa myös Windows koneita käynnissä. Enkä näillä verkosta löytyneillä ohjeilla ole vielä saanut Ubuntu koneella edes levyn valoa jatkuvasti palamaan.

Puuttuuko minulta jokin ohjelma vai mitä verkko astuksiin pitäisi lisätä?
« Viimeksi muokattu: 27.12.12 - klo:20.19 kirjoittanut varajussi »

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Itsellä on vastaava 1T malli. Käytän sitä niin että se on aina päällä (tosin linuxi serverikin on) eli se virtakytkin on muistaakseni siinä keskiasennossa. Sitten olen lisännyt että tuon jaot mountataan automaattisesti bootissa lisäämällä
/etc/fstab

#NASsikka
//buffalo/share /mnt/buffalo cifs credentials=/root/smb_credentials,uid=petria,gid=petria,rsize=130048,wsize=130048 0 0

tiedostossa /root/smb_credentials on:
username = admin
password = password

Eli nuo vakio tunnus/salasana combot. Jotta tuo toimii pitää olla asennettuna paketti: cifs-utils




varajussi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Noilla ohjeilla toimii jopa Buffalon jakama tulostin, kiitos _Pete_.

Tosin Buffalo ja siinä olevat tiedosto kansiot löytyvät todella hitaasti, no se saattaa johtua toisesta nyt ilmenneestä ongelmasta, mutta se on uusi juttu ja kuuluu toisen otsikon alle.