Kirjoittaja Aihe: gOS asennus?  (Luettu 1974 kertaa)

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
gOS asennus?
« : 13.08.08 - klo:08.19 »
Joillakin fdrumeilla oli asennettu Gos työpöytä ubuntuun. Itse en saanut noita respoja toimimaan aina tuli 302 not found kun yritin hakea avainta: wget http://www.thinkgos.com/files/gos_repo_key.asc ..... Olisiko jollakin jotain tietoa Gosin asennuksesta ubuntuun. Mister google ei minua ainakaan ole vielä auttanut.

Storck

  • Vieras
Vs: gOS asennus?
« Vastaus #1 : 13.08.08 - klo:08.48 »
En ole asentanut gosia Ubuntuun vaan asensin koko systeemin (ei muista nimeä, oisko ollu just GOS). Joo oli se...  :D
Kuitenkin: asennus Ubuntumaisen helppo ja systeemi pelitti. Siinä oli kuitenkin minun silmille ja mielelle liikaa Googlea eli KAIKKI mitä Google "omistaa". Oli koneessa pari tuntia ja riitti minulle.

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: gOS asennus?
« Vastaus #2 : 10.01.09 - klo:11.10 »
Jos joku haluaa testata uusinta gOS versiota, se onnistuu tikultakin.

Ubuntun usb-creatorilla tehty tikku ei toiminut, sillä lataus jäi kahdessa koneessa vaiheeseen "Loading Linux kernel . . . "
Sen sijaan UNetbootinilla tehty usb buuttasi ilman ongelmia. gOS latauslinkki: http://www.thinkgos.com/dgadgets.php

Kyllä tämä melkoisesti totuttelua vaatisi, jos tätä aikoisi käyttää oikeasti. Dropbox näytti asentuvan, muttei toimi. Kalenteri (Gmailiin kytketty) ei ainakaan tässä live-versiossa taida toimia ja näppäimistökin on noissa Googlen gadgeteissa väärä. Täytyy kokeilla asennusta kovalevylle vielä, koska kyllä tämä paremmalta tuntuu kuin ensimmäinen versio aikoinaan.

EDIT: Siis tämä on Ubuntu 8.04 -pohjainen, Linux gos 2.6.24-19-generic, Nautilus on 2.22.3. Sain ilman ongelmia Belkinin Broadcomm -langattoman toimimaan, mutta prosessorikuoma on sen jälkeen ollut 100% koko ajan, ja kaikki työpöydällä olevat gadgedit ovat jumissa. Voisiko (tarpeeton) langattoman kentän voimakkuus -härpäke vetää koneen polvilleen.  >:(. Joo, kuormitus putosi nollaan, kun tapoin ggl-gtk:n, nyt tämä toimii.  ;D

EDIT2: Mutta tämähän on ihan toimiva systeemi kovalevyltä - jos vielä 32-bittinen Hardyyn pohjautuva distro jotain mummoa kiinnostaa.

Plussia:
1. Gnomeen perustuva, eli helpompi käyttää kuin edellisen testin Enlightementti, vai mikä se oli.
2. Alalaitaan tulee siisti telakka automaattisesti, ilman kikkailuita.
3. Dropbox toimii
4. Googlen gadgeteita voi käyttää, jos niistä tykkää
5. Valmiina käynnistimet kaikille Googlen härpäkkeille (Firefox + Prism systeemillä)

Miinuksia:
1. Hardyn pakettivarasto on auttamattomasti, peruuttamattomasti? ja lopullisesti? vanhentunut. Esim. ikivanha Me-tv:n versio 0.5.17 ei tue tekstitystä lainkaan.
2. Esiasennetuista gadgedeista ei monikaan toimi.
3. Kuvottavan räikeän vihreä ulkoasu, jonka saa onneksi vaihdettua helposti.
4. Ikkunoiden painikkeet on joku Mac-fanaatikko-idiootti laittanut vasempaan reunaan, ne pitää vaihtaa gconf-editor:issa apps>metacity>general>button_layout
5. Toiseen koneeseen asennus ei onnistunut, vaikka siihen tavallinen Hardy solahti ilman ongelmia.

EDIT3: Iloa kesti tässä koneessa pari tuntia, kunnes näytönohjaimen (Nvidia 8400 GS) suljettu ajuri 192.12 lopetti buutin jälkeen toimintansa, eikä enää millään suostunut yhteistyöhön. Onneksi toiseen koneeseen siirrettynä kovalevy buuttasi iloisesti, kunhan olin estänyt apicin. Tässä toimii sitten oikein hyvin Radeon HD 2400 pro suljetuilla ajureilla. Päätelmä: Minulla on kaksi konetta, joista toisessa toimii Intrepid oikein hyvin ja toisessa Hardy. Elämä lyhyt, Ubuntu pitkä.
 :D
« Viimeksi muokattu: 10.01.09 - klo:21.56 kirjoittanut salai »