Kirjoittaja Aihe: Miten vaihetaan Kubuntun kde työpöytä-teema jksikin muuksi ?  (Luettu 11359 kertaa)

Frank Zappa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Kiitos neuvoista.  Mua vaan kiusaa enämpi tuo koko työpöydän alavalikon toiminta ulkonäön lisäksi.

Aikoinaan selasin työpöytää sot-linuxilla ja memphisillä siis kde:tä ja ne oli toimivuudeltaan parempia!  :D

T:Frank Zappa  8)

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4002
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Mua vaan kiusaa enämpi tuo koko työpöydän alavalikon toiminta ulkonäön lisäksi.

Siis uusi Kickoff-valikko? Senhän saa vaihdettua perinteiseksi yksinkertaisesti nakauttamalla sen kohdalla hiiren oikeaa painiketta ja valitsemalla ”Vaihda vanhantyyliseen valikkoon”. (Paitsi jos sovelmat on lukittu, jolloin sovelmien lukitus on vain ensin poistettava.)
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

kuutio

  • Vieras
Jos "ubuntumaista" ulkonäköä ohjelmiin tavoittelet, niin näppärä tapa on asentaa/ottaa käyttöön QtCurve (paketti kde-style-qtcurve) ja valita sen asetuksista käyttöön "human" -esiasetukset (preset), jota voit sitten hioa mieleiseksesi mielin määrin.

Noihin asetuksiin pääsee käsiksi, kuten superoscar jo mainitsikin, systemsettings-ulkonäkö-tyyli, alasvetovalikosta qtcurve käyttöön ja asetusnappi löytyy alasvetovalikon oikealta puolelta.

Frank Zappa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Kato  terrieri  osus  oikeaan, MUTTA  kovin  on keskosen  näkönen  valikko,  täytyy  kokeilla tuota  qt  josko  olis   yhtään  kummempi.

T:Frank Zappa   8)

kuutio

  • Vieras
täytyy  kokeilla tuota  qt  josko  olis   yhtään  kummempi.
Niin, se qtcurve vaikuttaa siis ohjelmien ulkonäköön, valikkoon se ei vaikuta.

Jos nuo oletusvalikot ei miellytä, niin lancelot-valikkoa monet pitävät oletusvalikkoja miellyttävämpänä käyttää. Paketti on 'plasma-widget-lancelot' jonka asennuksen jälkeen kyseisen valikkosovelman voi paneeliin lisätä "lisää sovelmia" valinnan kautta.

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4002
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Jos nuo oletusvalikot ei miellytä, niin lancelot-valikkoa monet pitävät oletusvalikkoja miellyttävämpänä käyttää. Paketti on 'plasma-widget-lancelot' jonka asennuksen jälkeen kyseisen valikkosovelman voi paneeliin lisätä "lisää sovelmia" valinnan kautta.

Lancelot taitaa kyllä olla oletusarvoisesti asennettunakin. Itse en siitä kyllä (enää) pidä totuttuani uuteen Kickoffiin.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

kuutio

  • Vieras
Lancelot taitaa kyllä olla oletusarvoisesti asennettunakin.
Olet luultavasti oikeassa, itselläni ei ole enää oikein mitään käsitystä mitä oletuksena tulee mukana.

Lainaus
Itse en siitä kyllä (enää) pidä totuttuani uuteen Kickoffiin.
No minä en enää käytä valikkosovelmaa ollenkaan, näppäinoikotiet ja krunner riittävät mainiosti, mutta vaihtoehtoja siis löytyy.