Kirjoittaja Aihe: Xlib: extension "XFree86-DRI" missing on display "localhost:1.0".  (Luettu 2853 kertaa)

Keksi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Niinkun joillakuilla muillakin on tainnut olla tämä ongelma, mutta hieman erillaisena. Mulla on Ati 9550 näytönohjain, johon on asennettu uusin fglrx. Kun normaalissa GNOME sessionissa tarkistan "glxinfo | grep -i direct" saan tiedon että Direct rendering on päällä. Kun sitten yritän samaa XGL sessiossa (ohjeet sellaisen tekemiseen https://help.ubuntu.com/community/CompositeManager/Xgl) niin tökkii hirveesti ja samainen "glxinfo | grep -i direct" ilmottaa että direct rendering ei ole päällä ja antaa virheilmoituksen:

Xlib:  extension "XFree86-DRI" missing on display "localhost:1.0".

Onkos tämä mahdollista korjata, vai pitääkö tyytyä siihen että XGL ei toimi mun kokoonpanolla?

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Onkos tämä mahdollista korjata, vai pitääkö tyytyä siihen että XGL ei toimi mun kokoonpanolla?
Ei voi korjata, XGL kun ei toimi 3d-kiihdytyksen kanssa. Millään kokoonpanolla.

EEPS. olinki ymmärtänyt väärin. tarkotit siis että wobbly-efektit tökkii sulla?
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Kyllä XGL:llä toimii 3d -kiihdytys. Ainakin toimi minun GF4MX kortilla ja nvidia ajurilla.
alias vililikku

Keksi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Eiku pelkkä Xgl, en oo vielä yrittänykkää ajaa compizia ku Xglkää ei toimi.. Mutta siis ongelma taitaa olla se että kun ajan GNOMEN Xglän kanssa se hukkaa/ei löydä jotain osaa drivereista tai jotain ja tökkii siks iha hirveesti. En tiiä..

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Älä Compizia asenna, asenna Beryl. Berylissä on paljon enemmän ominaisuuksia kuin Compizissa.
alias vililikku

Keksi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Hieno, entä jos nyt yrittäisin saada sen Xglän eka toimimaan, senhän päällä tuo Berylki näyttäis pyörivän   :-\

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Hieno, entä jos nyt yrittäisin saada sen Xglän eka toimimaan, senhän päällä tuo Berylki näyttäis pyörivän   :-\
Kokeile edes sitä Berylliä siinä xgl:än päällä. mullakin on hidas jos kokeilen käyttää ohjelmia xgl:lällä ilman compizia/beryliä.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Itse sain 9550:n, Edgyn, KDE:n, AIGLX:n ja Berylin pelaamaan ok.

Edgyssä on AIGLX sisäänrakennettuna. Tämä taasen vaatii ATI:n open source - ajurit. Jos käytät atin suljettuja niin valinta on xgl.

Mutta lueskele vinkkejä & ohjeita täältä: (viesteissä Vastaus#2 omat vinkkini ko. kokoonpanolle):
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=6421.0

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

Keksi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Hmm, jos oot kerta saanu sen toimimaan, voisin sitä iha piruuttani kokeilla  :P :P

EDIT: Ja sehän toimii! Meni heittämällä sisään, 20 minsaa. Kiitoksia! :)
« Viimeksi muokattu: 14.11.06 - klo:15.52 kirjoittanut Keksi »