Kirjoittaja Aihe: Mythbuntu 10.10 lirc Antec Fusion  (Luettu 3227 kertaa)

jopy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Mythbuntu 10.10 lirc Antec Fusion
« : 03.11.10 - klo:20.31 »
Moi,

Tästä kyseisestä htpc-kotelosta ja sen kaukosäätimestä löytyy paljon ohjeita, joista useat ovat jo kuitenkin vanhentuneet. Nykyään kaukosäätimen pitäisi toimia ilmeisesti Mythbuntussa suoraan, mutta valitettavasti näin ei ole. Jos joku on saanut mukana tulleen Veris RM200 ohjaimen toimimaan, niin olisin kiitollinen vinkeistä ja avusta. LCD:n olen saanut toimimaan, nyt siis pitäisi tehdä viimeinen silaus, että kotona muutkin osaisivat käyttää :) .

Koodia: [Valitse]
$ lsusb
Bus 004 Device 002: ID 15c2:0038 SoundGraph Inc. GD01 MX VFD Display/IR Receiver

myhtbuntu-control-center istä olen koittanut valitsemalla monia eri kaukosäätimiä 'Enable a Remote Control' alta. Ilmeisesti minun ei kuitenkaan tarvitse valita mitään 'Enable an IR Transmitter' alta?

Kaukosäätimestäni toimii hiirinapit, ch-, vol- ja mute-näppäimet, mutta mitkään muut näppäimet eivät. Nämä näppäimet toimivat myös
Koodia: [Valitse]
$ sudo /etc/init.d/lirc stopkomennon jälkeen.

Koodia: [Valitse]
$ irw
$ sudo mode2 /dev/lircd
komennot eivät anna mitään outputtia painellessani kaukosäätimestä mitä tahansa näppäimiä.

Mitä olen unohtanut, tai mitä kannattaisi koittaa? Minulla on myös xbox360-ohjain, jos sitä voi jotenkin koittaa ilman mitään lisäpalikoita.

« Viimeksi muokattu: 03.11.10 - klo:20.37 kirjoittanut jopy »

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 846
    • Profiili
Vs: Mythbuntu 10.10 lirc Antec Fusion
« Vastaus #1 : 04.11.10 - klo:14.38 »
Moi! Mulla on vastaava moduuli LDC näytöllä (lsusb 15c2:0038) käytössä mutta valitettavasti Mythbuntu 10.04 on käytössä. Siinä valitaan Lirc:n asennuksen yhteydessä "Soundgraph iMON Antec Veris". Näkyykö sulla Lirc:n asennuksen yhteydessä tai Mythbuntu Control Centerissä Lirc:n asetuksissa mahdollisuutta valita tuota?

Ei tarvitse valita mitään 'Enable an IR Transmitter' alta.
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 24.04 Noble Numbat
RPi 4B Nextcloudpi

jopy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Mythbuntu 10.10 lirc Antec Fusion
« Vastaus #2 : 04.11.10 - klo:18.15 »
Moi! Mulla on vastaava moduuli LDC näytöllä (lsusb 15c2:0038) käytössä mutta valitettavasti Mythbuntu 10.04 on käytössä. Siinä valitaan Lirc:n asennuksen yhteydessä "Soundgraph iMON Antec Veris". Näkyykö sulla Lirc:n asennuksen yhteydessä tai Mythbuntu Control Centerissä Lirc:n asetuksissa mahdollisuutta valita tuota?

Kyllä siellä on tuo ja olenkin koittanut monilla eri vaihtoehdoilla tuolta. Ei vaan tapahdu mitään.

Löysin nämä, joissa näyttää olevan sama ongelma:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1609652&highlight=antec+fusion
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/lirc/+bug/635192

Tzoikki1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Mythbuntu 10.10 lirc Antec Fusion
« Vastaus #3 : 04.11.10 - klo:19.41 »
Painitaan tavallaan saman ongelman kanssa.. Katsoppa tuo minun threadini asiasta, jos siitä olisi apua http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=36107.msg283051#msg283051

jopy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Mythbuntu 10.10 lirc Antec Fusion
« Vastaus #4 : 04.11.10 - klo:21.32 »
Painitaan tavallaan saman ongelman kanssa.. Katsoppa tuo minun threadini asiasta, jos siitä olisi apua http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=36107.msg283051#msg283051
Pitääpä vilkaista, kiitos vinkistä.

jopy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Mythbuntu 10.10 lirc Antec Fusion
« Vastaus #5 : 06.11.10 - klo:21.48 »

vahonen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Mythbuntu 10.10 lirc Antec Fusion
« Vastaus #6 : 20.03.11 - klo:22.03 »
Jos joku vaikka lukisi vielä tätäkin säiettä. Tuli ostettua siis tuo otsikossa mainittu kotelo ja sen mukana kaukosäädin. Säädättimen hiiri toimii hienosti (paitsi nappulat vähän nihkeästi), mutta kun yrittää lircillä/irw:llä saada jotain aikaan, niin homma meneekin puihin.

Suurin osa kaukosäätimen painalluksista jää jonnekin matkalle (vaikka samalla paikalla ja samassa makuuasennossa hiiren liikkeet toimii) ja kun viimein saa jonkun nappulan näkymään, niin näppylä jää irw:n mielestä pohjaan ja ruudulla on hetkessä pari sataa kertaa sama tulos. En ole oikein vakuuttunut että olis juuri ton kotelo/kaukosäädin/vastaanotin-yhdistelmän ongelma, mutten oikein osaa muualtakaan enää selvittää...

Onko kukaan törmännyt vastaavaan? Tai keksiikö joku tuolle ilmiölle lontoon-kielistä taikasanaa jolla tonkia googlesta...?

realpet

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 167
    • Profiili
Vs: Mythbuntu 10.10 lirc Antec Fusion
« Vastaus #7 : 21.03.11 - klo:12.20 »
Jos joku vaikka lukisi vielä tätäkin säiettä. Tuli ostettua siis tuo otsikossa mainittu kotelo ja sen mukana kaukosäädin. Säädättimen hiiri toimii hienosti (paitsi nappulat vähän nihkeästi), mutta kun yrittää lircillä/irw:llä saada jotain aikaan, niin homma meneekin puihin.

Suurin osa kaukosäätimen painalluksista jää jonnekin matkalle (vaikka samalla paikalla ja samassa makuuasennossa hiiren liikkeet toimii) ja kun viimein saa jonkun nappulan näkymään, niin näppylä jää irw:n mielestä pohjaan ja ruudulla on hetkessä pari sataa kertaa sama tulos. En ole oikein vakuuttunut että olis juuri ton kotelo/kaukosäädin/vastaanotin-yhdistelmän ongelma, mutten oikein osaa muualtakaan enää selvittää...

Onko kukaan törmännyt vastaavaan? Tai keksiikö joku tuolle ilmiölle lontoon-kielistä taikasanaa jolla tonkia googlesta...?

Olisko tämän http://www.lirc.org/faq.html Software Setup:in kohta 5?
Itse poistin näppäinten toistumisen laittamalla kaukosäätimen konfigurointitiedostoon rivin
Koodia: [Valitse]
toggle_bit 0Mulla on myös samanlainen kotelo ja kaukosäädin ja jomman kumman herkkyys on ihan perseestä, eli tarvii olla todella tarkkana kun sohii kakella koteloa. Itseasiassa mulla on noita komboja kaksi ja molemmissa on tuo herkkyysongelma.

- Petri

vahonen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Mythbuntu 10.10 lirc Antec Fusion
« Vastaus #8 : 21.03.11 - klo:16.04 »
Olisko tämän http://www.lirc.org/faq.html Software Setup:in kohta 5?

Joo kiitos, pitää testata iltasella. Mä en kuitenkaan ihan usko että kyse on tuosta; vaikka kaukosäätimen työntää berberiin, vaikka sen vie toiseen huoneeseen tai vaikka buuttaa lircd:n, niin välillä silti irw vilisee samaa käskyä. Yleensä irw:n printtaama soosi loppuu vasta kun saa jonkun painalluksen menemään läpi. Usein kuitenkin pitää nappuloita painella pitkään että saa ton hässäkän käynnistymään. Tuli jo mieleen että pitääkö asentaa windowsi rinnalle ja testata mukana tulleita ajureita, mutten millään jaksaisi...

Mulla on myös samanlainen kotelo ja kaukosäädin ja jomman kumman herkkyys on ihan perunasta, eli tarvii olla todella tarkkana kun sohii kakella koteloa. Itseasiassa mulla on noita komboja kaksi ja molemmissa on tuo herkkyysongelma.
- Petri

Mulla kaukosäätimen "hiiri" toimii kuitenkin tosi hyvin vaikka kauempaa tai vaikka sohottaa säätimellä seinään, ilman mitään ongelmaa niin voisin kuvitella ettei ongelma ole herkkyydessä... LCD-ruudulle sain kuitenkin jo näkymään kellonajan!


Ja jos jäi epäselväks, niin ei, en ole työntänyt säädintä mihinkään, edes testiä varten, vaikka niin kirjoitinkin...

vahonen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Mythbuntu 10.10 lirc Antec Fusion
« Vastaus #9 : 22.03.11 - klo:11.03 »
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1682642

Sama ongelma 10.10:n kanssa tässäkin ja tehnyt bugiraportin, joten korjausta odotellessa. Asensin eilen 10.04:n, mutta nyt ei irw:ssä näy mitään. Hienoa! :-p

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 846
    • Profiili
Vs: Mythbuntu 10.10 lirc Antec Fusion
« Vastaus #10 : 22.03.11 - klo:20.37 »
Moi! Itse olen aikanani päätynyt ratkaisuun, jossa alla on Mythbuntun 10.04 LTS versio ja sen päälle olen aktivoinut Mythbuntu repot päälle ja sitä kautta päivittänyt mythtv 0.24 version. Se on toiminut ainakin minulla moitteetta kaukosäädintä ja LCD-näyttöä myöten (lsusb = 15c2:0038). Tässä on vielä sekin etu, ettei tarvii päivittää koko järjestelmää kuin parin kolmen vuoden välein, vain korjaukset sisään mitä päivityksistä tulee... Ja sitten taas uusi LTS julkaisu sisään, kun on sen aika.

Tässä linkki: http://www.mythbuntu.org/repos

Tämä on siis vain yksi vaihtoehto monien joukossa ja sain tämän vinkin tältä foorumilta muistaakseni.
« Viimeksi muokattu: 22.03.11 - klo:20.40 kirjoittanut samihs72 »
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 24.04 Noble Numbat
RPi 4B Nextcloudpi