Kirjoittaja Aihe: Ohjelmalähteen lisäyspropleemi  (Luettu 2224 kertaa)

Palezu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Ohjelmalähteen lisäyspropleemi
« : 24.02.09 - klo:19.18 »
Elisiis minun täytyisi lisätä tämä sinne ohjelmalähteisiin:
deb http://fr.archive.ubuntu.com/ubuntu intrepid main

mutta kun olen kirjoittanut tuon sinne ja painan lisää niin ei tapahdu mitään. tuota ohjelmalähdettä ei siis ilmesty sinne ohjelmalähdelistaan. mistähän moinen voisi johtua? sitten kun tutkii geditillä sitä sources.list listaa niin siellä näkyy moneen kertaan tuo lisättynä kun olen sitä yrittänyt lisätä monesti. kuitenkaan haulla ei löydy paketteja mitä tuolta pitäisi löytyä.

asiasta toiseen, voitteko kirjoittaa tähän noita ohjelmalähteitä joista saisi mm. javan. en pysty saamaan javaa kun en saa laitettua tuota sinne

ubuntu-linux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 139
    • Profiili
Vs: Ohjelmalähteen lisäyspropleemi
« Vastaus #1 : 24.02.09 - klo:19.39 »
voitteko kirjoittaa tähän noita ohjelmalähteitä joista saisi mm. javan. en pysty saamaan javaa kun en saa laitettua tuota sinne
Eikö Java ole muutenkin lisää/poista sovelluksissa? Mulla se on aina asentunut ilman ohjelmalähteen lisäystä.
Asennat vaan ubuntun rajoitetut lisäosat paketin ja javat sun muut tulee mukana.
Tulikohan kirotusvirheitä...

Vikatikki

  • Vieras
Vs: Ohjelmalähteen lisäyspropleemi
« Vastaus #2 : 24.02.09 - klo:19.48 »
Ota käyttöön Multiverse-ohjelmalähde ja asenna restricted extras-paketti. Tulee java siinä mukana.

Kullervo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 875
    • Profiili
Vs: Ohjelmalähteen lisäyspropleemi
« Vastaus #3 : 24.02.09 - klo:19.59 »

Palezu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Ohjelmalähteen lisäyspropleemi
« Vastaus #4 : 24.02.09 - klo:20.31 »
kiitos vastauksista. sain javan asennettua ja toimii. mutta tarkoitin tässä lähinnä sitä kysyä että miksi tuo ohjelmalähde ei ilmesty tuonne listaan?

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Ohjelmalähteen lisäyspropleemi
« Vastaus #5 : 24.02.09 - klo:20.39 »
kiitos vastauksista. sain javan asennettua ja toimii. mutta tarkoitin tässä lähinnä sitä kysyä että miksi tuo ohjelmalähde ei ilmesty tuonne listaan?

?? Mihin listaan.

Jos olet käsin sen sinne sources.list tiedostoon lisännyt niin kyllä se siellä on.
Mutta turhaan sen olet tehnyt jos asensit järjestelmän nettiyhteys päällä.

fr. tuossa alussa ilmoittaa missä maassa peili sijaitsee.

Kahteen kertaan sama varasto eri palvelimelta on turha.

Jos laittaisit tänne kopion siitä sources.list tiedostosta, niin avuliaat voisivat sen korjata oikeaksi.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Palezu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Ohjelmalähteen lisäyspropleemi
« Vastaus #6 : 24.02.09 - klo:21.25 »
ääh joo sattui itsellä pikku erehdys. uudelleenasensin koko roskan ja sitten hoksasin että olin ollut itse pönttöpää. mutta kiitos kaikille

ubuntu-linux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 139
    • Profiili
Vs: Ohjelmalähteen lisäyspropleemi
« Vastaus #7 : 24.02.09 - klo:22.31 »
ääh joo sattui itsellä pikku erehdys. uudelleenasensin koko roskan ja sitten hoksasin että olin ollut itse pönttöpää. mutta kiitos kaikille
Eipä mitään. Itse olen asentanut koneen uudestaan noin 20 kertaa  :D Eiköhän nyt tämä ala mullakin toimia.
Tulikohan kirotusvirheitä...