Kirjoittaja Aihe: Muistivirhe asennuksessa  (Luettu 1802 kertaa)

Ikosa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Muistivirhe asennuksessa
« : 05.05.11 - klo:15.01 »
Jaahas, nyt ei tässä toimi äänikortti ja tarvii tänään äänitellä. Nyt on xp koneessa ja yritin asentaa ubuntua,xubuntua ja lubuntua, mutta ei toimi asennus, kertoo vaan jostain muistivirheestä. Täysin offtopic, mutta miksei normaali asennus toimi muistitikulta?  Sama ongelma aikasemmin ja ei pelkästään unetbootin:illa.

Jooh, no puppyä ja xp:tä sitten, kunnes korjaavat tämän virheen, koska itse en osaa koodata =)

Kiitos kaikille ja hyvät päivänjatkot!

Ikosa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Muistivirhe asennuksessa
« Vastaus #1 : 05.05.11 - klo:17.56 »
Jaahas, nyt ei tässä toimi äänikortti ja tarvii tänään äänitellä. Nyt on xp koneessa ja yritin asentaa ubuntua,xubuntua ja lubuntua, mutta ei toimi asennus, kertoo vaan jostain muistivirheestä. Täysin offtopic, mutta miksei normaali asennus toimi muistitikulta?  Sama ongelma aikasemmin ja ei pelkästään unetbootin:illa.

Jooh, no puppyä ja xp:tä sitten, kunnes korjaavat tämän virheen, koska itse en osaa koodata =)

Kiitos kaikille ja hyvät päivänjatkot!

Mitäs perunaa, postasin tän viestin ihan muualle? Joo
« Viimeksi muokattu: 05.05.11 - klo:18.57 kirjoittanut Storck »

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Muistivirhe asennuksessa
« Vastaus #2 : 05.05.11 - klo:17.59 »
Kannattaisi ratkoa näitä ongelmia omissa säikeissään ja prioritettijärjestyksessä. Näin vastaukset palvelevat muitakin.

USB:n kanssa on varsin monta vikamahdollisuutta, vaikka se kyllä "toimiikin normaalissa asennuksessa". Liitteenä on yksi lista mahdollisista ongelmista.

Asennuksen ongelmien kokonaislogiikka löytyy tuosta:

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=36574.msg286673#msg286673

Muistiongelmien luonnollisin selitys on ongelma muisteissa. Et kuitenkaan kertonut tarkkaa virheilmoitusta, joten tämä on osittain arvaus. Ubuntu-jakelulla tai jollakin muulla voi testata muistit. Asiaan on otettu kantaa myös tuon linkin taikana. Riittävä ensimmäinen muistitestaus kestää vain minuutteja - varsinkin jos muisteissa oikeasti on vikaa.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Ikosa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Muistivirhe asennuksessa
« Vastaus #3 : 05.05.11 - klo:18.04 »
Kannattaisi ratkoa näitä ongelmia omissa säikeissään ja prioritettijärjestyksessä. Näin vastaukset palvelevat muitakin.

USB:n kanssa on varsin monta vikamahdollisuutta, vaikka se kyllä "toimiikin normaalissa asennuksessa". Liitteenä on yksi lista mahdollisista ongelmista.

Asennuksen ongelmien kokonaislogiikka löytyy tuosta:

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=36574.msg286673#msg286673

Muistiongelmien luonnollisin selitys on ongelma muisteissa. Et kuitenkaan kertonut tarkkaa virheilmoitusta, joten tämä on osittain arvaus. Ubuntu-jakelulla tai jollakin muulla voi testata muistit. Asiaan on otettu kantaa myös tuon linkin taikana. Riittävä ensimmäinen muistitestaus kestää vain minuutteja - varsinkin jos muisteissa oikeasti on vikaa.


Joo, olkoot ratkasu, mutta mulla ei toiminu niinkun luvattiin, joten se on kai sitten rikki, ei se haittaa.

Se mua vaan , kun en tehny uutta ketjua vaan vastasin aikasempaan omaluomaani ketjuun ja tää teki uuden ketjun.

Käytäs vähän siivompaa kieltä, sinua on jo samasta asiasta huomautettu ja tuplaviestit pois -Storck
« Viimeksi muokattu: 05.05.11 - klo:18.06 kirjoittanut Storck »

Storck

  • Vieras
Vs: Muistivirhe asennuksessa
« Vastaus #4 : 05.05.11 - klo:18.16 »
Ei usko, minun on paljon helpompi poistaa viesti kuin muokata sitä. Asiallinen kirjoittelu koskee kaikkia.

Ikosa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Muistivirhe asennuksessa
« Vastaus #5 : 05.05.11 - klo:18.18 »
Poistaisitko tämän ketjun, kun minä en tätä alottanut.

Storck

  • Vieras
Vs: Muistivirhe asennuksessa
« Vastaus #6 : 05.05.11 - klo:18.22 »
Poistaisitko tämän ketjun, kun minä en tätä alottanut.

En, jos sinulla on kerrotun kaltainen ongelma niin sitä ei kannata kirjoittaa sellaisen ongelman perään mikä ei millään tavalla liity tuohon kirjoittamaasi.

Täällä on tapana selkeyttää ongelmat omiin aiheisiin ettei yhteen ketjuun kirjoiteta kymmenestä ongelmasta vaan yksi ongelma - yksi ketju.

Ikosa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Muistivirhe asennuksessa
« Vastaus #7 : 05.05.11 - klo:18.31 »
"Täällä on tapana selkeyttää ongelmat omiin aiheisiin ettei yhteen ketjuun kirjoiteta kymmenestä ongelmasta vaan yksi ongelma - yksi ketju."

Miksi vahingossasyntyneet ketjut pitää pitää elossa? Ratkaisin jo ongelmani ennen tämän ketjun syntymistä ja tarkoitukseni ei ollut uutta ketjua synnyttää, vaan vastata edelliseen ketjuuni, jossa ongelmaani ratkaistiin. Jostain minulle vieraista syistä tämä ketju syntyi ja vielä jonnekkin "asentaminen ja käyttöönotto"-alueelle?

En ymmärrä, mutta ihan sama, enpä mä kovimpaljoon muutakaan ymmärrä.