Kirjoittaja Aihe: Spotify & Minilyrics -> Karaokesoitin ?  (Luettu 3124 kertaa)

mustis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 82
    • Profiili
Spotify & Minilyrics -> Karaokesoitin ?
« : 20.12.10 - klo:14.52 »
Moi !

Minulla on koti-pc, joka on liitetty televisioon. Hoksasin, että Spotifyyn saa lyriikatkin näytölle näkyviin kappaleista kun asentaa Winellä Minilyricsin. Haluaisin nyt kehittää nyt ideaani siten, että voisin tehdä Spotifysta & Minilyricsistä karaoke-soittimen. Osaako joku kertoa kuinka saan yhdistettyä vielä mikrofonin tähän pakettiin siten, että kotiteatterista kuuluisi vahvistimen kautta sekä Spotifyssä soiva kappale että mikrofonista tuleva laulu "päällekkäin". Tarvinnee jonkinlaisen mixer-softan noiden väliin ? Minulla on koti-pc:ssä 5.1 äänikortti, mikä on yhdistetty optisella kaapelilla viritinvahvistimeen.

Kiitos avusta jo etukäteen.

pelko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 171
    • Profiili
Vs: Spotify & Minilyrics -> Karaokesoitin ?
« Vastaus #1 : 20.12.10 - klo:16.49 »
Moi !

Minulla on koti-pc, joka on liitetty televisioon. Hoksasin, että Spotifyyn saa lyriikatkin näytölle näkyviin kappaleista kun asentaa Winellä Minilyricsin. Haluaisin nyt kehittää nyt ideaani siten, että voisin tehdä Spotifysta & Minilyricsistä karaoke-soittimen. Osaako joku kertoa kuinka saan yhdistettyä vielä mikrofonin tähän pakettiin siten, että kotiteatterista kuuluisi vahvistimen kautta sekä Spotifyssä soiva kappale että mikrofonista tuleva laulu "päällekkäin". Tarvinnee jonkinlaisen mixer-softan noiden väliin ? Minulla on koti-pc:ssä 5.1 äänikortti, mikä on yhdistetty optisella kaapelilla viritinvahvistimeen.

Kiitos avusta jo etukäteen.

Itse huomasin, että kun kytken kuulokkeet stereoiden Mic-liitäntään, kuulokkeisiin puhuttu ääni kuuluu aina kaiken muun päälle stereoissa. Eli aux vaan stereoihin, musat soimaan ja eikun laulelemaan  :D
Kolvi käteen ja pienestä kaiutinelementistä voi askarrella kuulokkeita paremman mikin.

No joo tosissaan. En tiedä tarkalleen, mutta et kertonut stereoistasi, ja jos ne sattuisivat olemaan 80-luvun alun sansuit niin voisi vaikka toimiakin  ;)

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16267
    • Profiili
Vs: Spotify & Minilyrics -> Karaokesoitin ?
« Vastaus #2 : 20.12.10 - klo:19.22 »
Osaako joku kertoa kuinka saan yhdistettyä vielä mikrofonin tähän pakettiin siten, että kotiteatterista kuuluisi vahvistimen kautta sekä Spotifyssä soiva kappale että mikrofonista tuleva laulu "päällekkäin". Tarvinnee jonkinlaisen mixer-softan noiden väliin ?

Kokeile ladata PulseAudion loopback-moduuli:
http://thelinuxexperiment.com/guinea-pigs/jon-f/pulseaudio-monitoring-your-line-in-interface/

Kokeilin tuota juuri itse ja tuntui toimivan yhden äänilaitteen sisällä, mutta en saanut ääntä tietokoneen integroidulta äänipiiriltä USB-dacille. Monimutkaisemmissa yhdistelmissä pitää siis turvautua Jackiin, mutta sinulle riittänee tuo Pulsen loopback.

mustis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 82
    • Profiili
Vs: Spotify & Minilyrics -> Karaokesoitin ?
« Vastaus #3 : 20.12.10 - klo:20.11 »
Moi !

Minulla on koti-pc, joka on liitetty televisioon. Hoksasin, että Spotifyyn saa lyriikatkin näytölle näkyviin kappaleista kun asentaa Winellä Minilyricsin. Haluaisin nyt kehittää nyt ideaani siten, että voisin tehdä Spotifysta & Minilyricsistä karaoke-soittimen. Osaako joku kertoa kuinka saan yhdistettyä vielä mikrofonin tähän pakettiin siten, että kotiteatterista kuuluisi vahvistimen kautta sekä Spotifyssä soiva kappale että mikrofonista tuleva laulu "päällekkäin". Tarvinnee jonkinlaisen mixer-softan noiden väliin ? Minulla on koti-pc:ssä 5.1 äänikortti, mikä on yhdistetty optisella kaapelilla viritinvahvistimeen.

Kiitos avusta jo etukäteen.

Itse huomasin, että kun kytken kuulokkeet stereoiden Mic-liitäntään, kuulokkeisiin puhuttu ääni kuuluu aina kaiken muun päälle stereoissa. Eli aux vaan stereoihin, musat soimaan ja eikun laulelemaan  :D
Kolvi käteen ja pienestä kaiutinelementistä voi askarrella kuulokkeita paremman mikin.

No joo tosissaan. En tiedä tarkalleen, mutta et kertonut stereoistasi, ja jos ne sattuisivat olemaan 80-luvun alun sansuit niin voisi vaikka toimiakin  ;)

Muutaman vuoden ikäinen Yamahan RX-V563 viritinvahvistin ....