Kirjoittaja Aihe: ubuntussa ns. HyperTerminaalia? [RATKAISTU]  (Luettu 1895 kertaa)

anazki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
ubuntussa ns. HyperTerminaalia? [RATKAISTU]
« : 04.12.08 - klo:21.14 »
käytössäni on Option Globetrotterin pc-kortti mokkula

miten ubuntussa pääsee ohjaamaan tuota korttia?  kun windowsissa se onnistuu HyperTerminaalin avulla. "at_odo=0", tuommoinen asetus pitäisi saada tolle mokkulalle että päästää puhelut läpi, kun on multi-sim ominaisuus niih ikävästi hylkää puhelut kun on kortilla netissä.

käytössä 8.10 gnome ubuntu

anazki

 
« Viimeksi muokattu: 05.12.08 - klo:09.06 kirjoittanut anazki »

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: ubuntussa ns. HyperTerminaalia?
« Vastaus #1 : 05.12.08 - klo:00.49 »
samaa asiaa ei ole tarpeen kysyä useammalla eri alueella. siitä ei ole hyötyä, mutta siitä voi olla haittaa.

ihan tosi.

ja mitä itse kysymykseen tulee, niin minulla ei ole mitään käsitystä mitä sinä sillä 'hyperterminaalilla' windowsissa teet, mutta oletettavasti otat sillä yhteyttä tuohon korttiin. itse yhteyden muodostavan softan nimellä ei ole niinkään väliä, mutta jos osaat kertoa mitä protokollaa yhteyden muodostamisessa käytetään, niin vaihtoehtoja saattaa hyvinkin löytyä.
Janne

anazki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: ubuntussa ns. HyperTerminaalia?
« Vastaus #2 : 05.12.08 - klo:01.05 »
aattelin vaan että kumpaanhan se kuuluu niih arvelin naka molempii ; D

mutta siis minulla on kyseinen datakortti. minulla on multi-sim joista toinen on kännykässä ja toinen datakortissa "mokkulana". elikkäs kun tämä datakortti on yhteydessä se ei päästä puheluita läpi. se hylkää sen puhelun suoraan. elikkäs pitäisi päästä ns datakortin asetuksiin. elikkä ottaa yhteys siihen jotenki? winukassa se toimi kun otettiin yhteys COM12 tässä tapauksessa. elikkäs tuohon modeemiin. ja sitten siihen pääsee syöttää ton komennon jolla tämä modeemi saadaan vastaan ottamaan nuo puhelut joten voisin soitella ja olla netissä samaan aikaan.

onko ubuntu mitään ohjelmaa jolla noihin sarjaliitännäisiin saisi yhteyttä??

peran

  • Vieras
Vs: ubuntussa ns. HyperTerminaalia?
« Vastaus #3 : 05.12.08 - klo:08.22 »
Mikäli tarkoitat ohjelmia, joilla voidaan ottaa comporttissa olevaan laitteeseen yhteyttä, niin sellaisia ovat: gtkterm tai kermit.

Tosin toi gtkterm on varsin puutteellinen, kun siitä puuttuu xmodem ja zmodem-hienoudet. Käsittääkseni kermit käyttää tällä hetkellä oletuksena zmodemia.

edit - ja kermitin heikkoutena on suhteellisen hankala käyttäminen.

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4002
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: ubuntussa ns. HyperTerminaalia?
« Vastaus #4 : 05.12.08 - klo:08.54 »
Tosin toi gtkterm on varsin puutteellinen, kun siitä puuttuu xmodem ja zmodem-hienoudet.

Tuskin tuolla on väliä, jos ainoa tavoite on päästä antamaan modeemille yksi AT-komento :)
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Vs: ubuntussa ns. HyperTerminaalia?
« Vastaus #5 : 05.12.08 - klo:08.57 »
Tosin toi gtkterm on varsin puutteellinen, kun siitä puuttuu xmodem ja zmodem-hienoudet.

Tuskin tuolla on väliä, jos ainoa tavoite on päästä antamaan modeemille yksi AT-komento :)

Aivan

echo >/dev/SEOIKEATTY "at plaaplaa"

tai sitten käyttää minicom se on hyvä terminaaliohjelma


anazki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: ubuntussa ns. HyperTerminaalia?
« Vastaus #6 : 05.12.08 - klo:09.06 »
kiitti vastauksissa,. eiköhän se noilla onnistu. pitää kysella taas jos ei onnistu. :)

peran

  • Vieras
Vs: ubuntussa ns. HyperTerminaalia?
« Vastaus #7 : 05.12.08 - klo:09.28 »
tai sitten käyttää minicom se on hyvä terminaaliohjelma

Kiitos, tällaista ohjelmaa olenkin etsinyt, mutta silloin löysin vain gtktermin.