Kirjoittaja Aihe: Linus Torvalds haukkui Gnomen  (Luettu 8892 kertaa)

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Vs: Linus Torvalds haukkui Gnomen
« Vastaus #20 : 01.03.07 - klo:06.02 »
Turha Gnomen kanssa on nyt kärsiä vain sen takia, että se voi joskus viiden vuoden päästä ollakin ihan käytettävä.

tulihan tästäkin säikeestä viimein työpöytäsotaa. no, minä ainakin käytän gnomea koska en ole löytänyt parempaakaan, eikä tämä liiemmin ole kärsimykseltä tuntunut (varsinkaan kun valitsin ubuntun nimenomaan sillä perusteella, että siinä on oletuksena tuore gnome).
Noh, ei ollut tarkoitus mitään sotaa aloittaa, vaan lähinnä todeta, että kannattaako järjestelmää käyttää vain sillä perusteella, että se viiden vuoden päästä voi olla parempi, vaikka toinen tarjoaakin jo halutut toiminnallisuudet jo tällä hetkellä.

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Linus Torvalds haukkui Gnomen
« Vastaus #21 : 01.03.07 - klo:14.09 »
Pelle tyyppi, kun menee haukkumaan. Ainahan sitä voi muokata haluamakseen.

Vähän samanlainen oli oma ensireaktio, mutta en sitten tiedä. Tietokonehan kirjoittaa uutisen loppupuolella näin:

Lainaus
Torvaldsia kismittää erityisesti se, ettei hiiren kakkosnapin toimintoa voi muuttaa. Hän haluaisi säätää toiminnon joksikin muuksi, mutta se ei Gnomessa ole onnistunut. Hän kertoo lopulta kirjoittaneensa muutoksen Gnomeen itse – työ johon ei hänen mukaansa mennyt kauan. Torvaldsin mielestä helppokäyttöisyyttä käytetään tekosyynä ominaisuuksien poistamiseen.

Tietämättä nyt syvällisemmin keskustelua tai edes Linuxsia, niin on paha mennä sanomaan mitään.

Periaatteessa minusta on hyvä että eri tasoisia jakeluja (jos olen oikein ymmärtänyt). Meille noviiseille tasomme mukainen, idiootti-järjestelmä, ja sitten kun emme ole enää niin idiootteja, niin voidaan valita joustavampi.

Lieneekö Linuksilla ajatuksissa että maailmassa olisi vain yksi jakelu. Tiedä häntä sitten.

Itse aloitin Linuxin käytön Spectra Linux 1.2:hdella, jossa oli molemmat, ja HETI olin sitä mieltä, että KDE on selkeämpi ja helpompi, tosin se on oma mielipiteeni, ei kaikkien ole pakko olla samaa mieltä, ja mitä tulee Linusin ajatuksiin, niin Linus ei ole koskaan pitänyt GNOMEsta, aluksi se lähti siitä, että GNOMEn teko aloitettiin, koska muutama kangen niellyt äärikoodari ei pityänyt KDE:n luokkakirjaston lisenssistä, ja tämä riita oli jakaa Linux -kehityksen kahteen puolueeseen, jotka eivät välitä tehdä ympäristöistä yhteensopivia. Linus sai riidan jotenkin jäähtymään, ja ovathan ne jossain määrin nykyisin yhteensopivia, mutta eivät tuolloin 1999, kun GNOME julkaistiin.
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Linus Torvalds haukkui Gnomen
« Vastaus #22 : 01.03.07 - klo:18.24 »
Noh, ei ollut tarkoitus mitään sotaa aloittaa, vaan lähinnä todeta, että kannattaako järjestelmää käyttää vain sillä perusteella, että se viiden vuoden päästä voi olla parempi, vaikka toinen tarjoaakin jo halutut toiminnallisuudet jo tällä hetkellä.

no tuo on kyllä totta. kyllä minä ainakin valitsen sen mikä on minulle parasta juuri nyt.
Janne