Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 9.10 ja kuvien tuonti kamerasta  (Luettu 2370 kertaa)

RSU

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Ubuntu 9.10 ja kuvien tuonti kamerasta
« : 12.11.09 - klo:20.34 »
Onko muillakin ongelmia 9.10:n kanssa kuvien tuomisessa kameralta koneelle. Edellisessä versiossa 9.40 kaikki toimi. Nyt F-spot kylläkin tunnistaa kameran ja tuo kuvat esikatseluikkunaan. Kun yrittää noutaa kuvat kovalevylle F-spot antaa virheilmoituksen. Virheilmoitus löytynee  aiheesta Ubuntu 9.10 ja Canon ixus 970 is. Tietysti palaamalla vanhempaan versioon ongelma voisi poistua vai olisiko odotettava mahdollisten korjausten tuloa.
terv. RSU

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Ubuntu 9.10 ja kuvien tuonti kamerasta
« Vastaus #1 : 13.11.09 - klo:02.08 »
Minulla tökki F-Spot joskus 8.10 aikoihin muistaakseni. Siitä pitäen olen siirtänyt kuvat ihan tiedostonhallinnan kautta kopioimalla. Nyt piti kokeilla ja ainakin tällä yhdellä testikerralla F-Spot siirsi kuvat Canonistani ihan oikein. Oletko kokeillut käynnistää F-Spotin päätteestä ja katsonut, tuleeko sinne mitä virheitä?

RSU

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Vs: Ubuntu 9.10 ja kuvien tuonti kamerasta
« Vastaus #2 : 13.11.09 - klo:15.28 »
Käynnistin F-spotin päätteeltä ja antoi seraavat virheilmoitukset. Kun en ymmärrä näiden tietokoneiden päälle kovinkaan paljon niin menee hilserajaan. Sen verran kuitenkin että jotain jotain ongelmaa on.
Tässä olisi päätteelle tulleet tiedot edellisten lisäksi.

[Info  14:54:34.781] Initializing DBus
[Info  14:54:35.074] Initializing Mono.Addins
[Info  14:54:35.456] Starting new FSpot server (f-spot 0.6.1.5)

** (f-spot:3464): CRITICAL **: atk_object_set_name: assertion `name != NULL' failed

** (f-spot:3464): CRITICAL **: atk_object_set_name: assertion `name != NULL' failed

** (f-spot:3464): CRITICAL **: atk_object_set_name: assertion `name != NULL' failed

** (f-spot:3464): CRITICAL **: atk_object_set_name: assertion `name != NULL' failed

** (f-spot:3464): CRITICAL **: atk_object_set_name: assertion `name != NULL' failed
[Info  14:54:37.559] Starting BeagleService
[Info  14:54:37.612] Hack for gnome-settings-daemon engaged

(f-spot:3464): GdkPixbuf-WARNING **: GdkPixbufLoader finalized without calling gdk_pixbuf_loader_close() - this is not allowed. You must explicitly end the data stream to the loader before dropping the last reference.

terv. RSU

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Ubuntu 9.10 ja kuvien tuonti kamerasta
« Vastaus #3 : 13.11.09 - klo:16.05 »
Ei varmaan paljoo lohduta, mutta samaa virheilmoitusta sain silloin aikanaan, kun ei oma toiminut.

Hertsi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 581
    • Profiili
Vs: Ubuntu 9.10 ja kuvien tuonti kamerasta
« Vastaus #4 : 13.11.09 - klo:21.13 »
meikäläisen 2kk vanha tykki ixus 100 is toimii oikein hyvin.
Oletko koettanut muita ohjelmia kuin f-spottia? jos omistat
kortinlukijan käytä sitä.

RSU

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Vs: Ubuntu 9.10 ja kuvien tuonti kamerasta
« Vastaus #5 : 14.11.09 - klo:11.03 »
Olen kokeillut gthumbia ja digikamia ja kaikissa samalainen lopputulos. Fspotinkin olen asentanut uudelleen useamman kerran  ja lopputulos on sama. Todennäköisesti 9.10 ei tältäosin toimi kun kaikissa samantyylinen ongelma. Tavallisena tietokonetumpelona en kuitenkaan osaa ongelmaa selvittää mutta enpä siitä pulttiakaan ota. Aikanaan ongelma varmaankin poistuu ja pystynhän käyttämään lasten windows-koneita kuvien lataamisessa tikulle ja sitä kautta omalle koneelle.
Pidän kuitenkin Ubuntua jostain syystä parempana systeeminä kuin Windowsia.
RSU 

I Svärd

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 297
    • Profiili
Vs: Ubuntu 9.10 ja kuvien tuonti kamerasta
« Vastaus #6 : 14.11.09 - klo:18.10 »
Minä olen tuonut sonyn pokkarista ja fujin finepix kamerasta Camera ohjelmalla, toimii 9.10 myös.