Kirjoittaja Aihe: Edgy Eft beta ladattavissa  (Luettu 34194 kertaa)

hpne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 118
    • Profiili
Edgy Eft beta ladattavissa
« : 28.09.06 - klo:22.34 »
Tuolla

http://cdimage.ubuntu.com/releases/edgy/beta/

ja tuolla

http://releases.ubuntu.com/edgy/

Näemmä tarjoavat myös dvd-imagea, joka on melkein 3.5 giganen. Hmmm, mielenkiintoista.


fly

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 265
    • Profiili
    • o_O
Re: Edgy Eft beta ladattavissa
« Vastaus #1 : 28.09.06 - klo:22.49 »
Kiitos infosta!

Nyt en ite enää malta odottaa edgyyn siirtymistä kun on beta asteelle asti jo päässy , yllättävän pitkään jaksoikin jo odotella  :D

nebula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 438
    • Profiili
Re: Edgy Eft beta ladattavissa
« Vastaus #2 : 29.09.06 - klo:08.49 »
Joo...itse latasin jotain pari viikkoa sitten ja on toiminu LOISTAVASTI

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4191
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Re: Edgy Eft beta ladattavissa
« Vastaus #3 : 29.09.06 - klo:10.12 »
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

moonstone

  • Vieras
Re: Edgy Eft beta ladattavissa
« Vastaus #4 : 29.09.06 - klo:11.17 »
Erittäin tyylikäs ulkonäkö.

tomppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 165
  • Debian4.0
    • Profiili
Re: Edgy Eft beta ladattavissa
« Vastaus #5 : 29.09.06 - klo:11.33 »
Jokohan tällä rupeaisi toimimaan... Ei kirveelläkään lähtenyt tämä knot 2 (?) versio toimimaan, eikä myöskään dist-upgradella. pariin kertaan testasin, mutta kun ei niin ei. :)

Qwerty

  • Vieras
Re: Edgy Eft beta ladattavissa
« Vastaus #6 : 29.09.06 - klo:12.18 »
Erittäin tyylikäs ulkonäkö.

Hmmh. Mielestäni ulkonäkö on edelleenkin jokseenkin metsässä. GTK-teema ja usplash ovat
mielestäni aivan syvältä. Muuten kai ihan kohtuullinen. Kuvakkeetkin parantuneet myötä kanssa
onneksi.

olga

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 59
  • Hurmetta ja lurexia
    • Profiili
Re: Edgy Eft beta ladattavissa
« Vastaus #7 : 29.09.06 - klo:12.39 »
Kuvia ja tietoa myös uudesta Kubuntusta: https://wiki.ubuntu.com/EdgyEft/Beta/Kubuntu

moonstone

  • Vieras
Re: Edgy Eft beta ladattavissa
« Vastaus #8 : 29.09.06 - klo:13.40 »
Erittäin tyylikäs ulkonäkö.

Hmmh. Mielestäni ulkonäkö on edelleenkin jokseenkin metsässä. GTK-teema ja usplash ovat
mielestäni aivan syvältä. Muuten kai ihan kohtuullinen. Kuvakkeetkin parantuneet myötä kanssa
onneksi.

Mutta työpöydälle, kun pääsee omasta mielestäni onnistunein ulkonäkö ubuntulta koskaan
https://wiki.ubuntu.com/Artwork/Specs/EdgyArtworkPlan/Produce/Incoming/CurrentDefault?highlight=%28CategoryArtwork%29

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

Qwerty

  • Vieras
Re: Edgy Eft beta ladattavissa
« Vastaus #10 : 29.09.06 - klo:13.47 »
Mutta työpöydälle, kun pääsee omasta mielestäni onnistunein ulkonäkö ubuntulta koskaan
https://wiki.ubuntu.com/Artwork/Specs/EdgyArtworkPlan/Produce/Incoming/CurrentDefault?highlight=%28CategoryArtwork%29

Juu no olen kyllä samaa mieltä, että parasta mitä Ubuntussa on tähän asti nähty.
Odotin kyllä, että GTK-teemalle olisi tehty jotain, mutta ilmeisesti Edgy+1 heiniä vasta...

Pistämäsi linkin alalaidassa on työ animoitu usplash-kuva, minkä itse toivoisin tulevan
käyttöön Edgyssä jos vain mahdollista. Se on mielestäni erittäin hienon näköinen.

Taustakuvasta jotkut sanoneet, että tuo mieleen Windowsin "aaltologon".
http://images.googel.fi/images?hl=en&q=windows%20logo&btnG=Google+Search&sa=N&tab=wi
Tosin Ubuntun graafikot sanoneetkin jo monta kertaa, että vaikutteita haetaan OSX:stä
ja Windowssista.

Teeman tekijä tuntuu olevan myös sitä sorttia, ettei pahemmin kannata sen tekeleitä arvostella.
Mark joutui kuittaamaan, että voisi hieman ystävällisemmin kritiikkiin vastata... :-|

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Re: Edgy Eft beta ladattavissa
« Vastaus #11 : 29.09.06 - klo:14.03 »
Juu no olen kyllä samaa mieltä, että parasta mitä Ubuntussa on tähän asti nähty.
Taustakuvasta jotkut sanoneet, että tuo mieleen Windowsin "aaltologon".
Tosin Ubuntun graafikot sanoneetkin jo monta kertaa, että vaikutteita haetaan OSX:stä ja Windowssista.

Minä en muuten noista boot-kuvista kauheasti välitä  :D

LTSP-palvelin ei buuttaa koskaan (non kuvannollisesti sanottuna, ei kirjaimellisesti) ja läppärin buuttauksen aikana haen yleensä kupin kahvia siihen viereen, joten en ole sitäkään buuttausta ihailemassa  :D

Itse olen kovasti tykästynyt Ubuntu värivalintaan: muistetaanpa vain mistä me olemme ihmiskuntana kotoisin - Afrikasta.

Toisaalta punainen (RedHat/Fedora), sininen (Mandrake/Madriva) ja vaikkapa vihreä (SuSE/OpenSuSE) ovat jo varattuja. Ruskea on tyylikäs valinta. Minusta se saisikin pysyä aika sellaisena, ei liiaan kultaan tai oranssiin kallistuvana.

Kaikkihan muistavat sen alkuperäisen idean taustakuvasta - alastomia ruskeita ihmisiä. Sitä kai pidettiin loppujen lopuksi liian uskallettuna. Höpö, höpö:

http://www.prodigyweb.net.mx/espinomiguel/ubuntuart.html

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

Qwerty

  • Vieras
Re: Edgy Eft beta ladattavissa
« Vastaus #12 : 29.09.06 - klo:14.23 »
Minä en muuten noista boot-kuvista kauheasti välitä  :D

LTSP-palvelin ei buuttaa koskaan (non kuvannollisesti sanottuna, ei kirjaimellisesti) ja läppärin buuttauksen aikana haen yleensä kupin kahvia siihen viereen, joten en ole sitäkään buuttausta ihailemassa  :D

Heh ymmärrän kyllä, mutta eikö ole kuitenkin hienoa että *Wow!*-elämys on heti alusta alkaen..?
Näyttää ja tuntuu ammattimaiselta.

Kubuntu Edgy-teema on mielestäni juuri sellasen näköinen, kuin joku violetista pitävä 11-vuotias
on päättänyt tehdä itselleen teeman. Harmaiden ja ankeiden widgetien näkeminen riipaisee
sydämestä pahasti. Fontit myös surkeat. Näyttää tökeröiltä ja "paakkuisilta" (kuten 'B'-kirjain).
https://wiki.ubuntu.com/EdgyEft/Beta/Kubuntu?action=AttachFile&do=get&target=MultiBattery.png

Itse olen kovasti tykästynyt Ubuntu värivalintaan: muistetaanpa vain mistä me olemme ihmiskuntana kotoisin - Afrikasta.

No kyllähän ruskea on varmastikin hyvä valinta, kunhan sitä käyttää hyvin. Mielestäni
Ubuntu epäonnistunut ainakin aikaisemmilla kerroilla. Mutta parantanut kyllä jatkuvasti
mikä tietysti hienoa.

GTK-teema on mielestäni... noh, ankea. Harmaa/oranssi, mutta pienellä "semi-glossilla".
Mitä ehdotelmia nähnyt, niin huonompaan suuntaan olisi mielestäni mennyt.

*köh*... eiköhän tullut taas arvosteltua tarpeeksi ;).
Hei... oikeasti Ubuntu on mielestäni todella hyvä :)...
« Viimeksi muokattu: 29.09.06 - klo:14.45 kirjoittanut Qwerty »

moonstone

  • Vieras
Re: Edgy Eft beta ladattavissa
« Vastaus #13 : 29.09.06 - klo:14.29 »
Kubuntu Edgy-teema on mielestäni juuri sellasen näköinen, kuin joku violetista pitävä 11-vuotias
on päättänyt tehdä itselleen teeman. Harmaiden ja ankeiden widgetien näkeminen riipaisee
sydämestä pahasti. Fontit myös surkeat. Näyttää tökeröiltä ja "paakkuisilta" (kuten 'B'-kirjain).
https://wiki.ubuntu.com/EdgyEft/Beta/Kubuntu?action=AttachFile&do=get&target=MultiBattery.png

Juu, tuo violetti on aivan hirveä. Tulee mieleen Tiivi-Taavi... ja ei siitä sen enempää :)

Kubuntu voisi aivan hyvin omia samanlaisen väriteeman kuin Ubuntussa on.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Edgy Eft beta ladattavissa
« Vastaus #14 : 29.09.06 - klo:16.48 »
Juu no olen kyllä samaa mieltä, että parasta mitä Ubuntussa on tähän asti nähty.
Taustakuvasta jotkut sanoneet, että tuo mieleen Windowsin "aaltologon".
Tosin Ubuntun graafikot sanoneetkin jo monta kertaa, että vaikutteita haetaan OSX:stä ja Windowssista.

Minä en muuten noista boot-kuvista kauheasti välitä  :D

minua tuo graafinen boottaus ei varsinaisesti haittaa, mutta tällä hetkellä kyllä harmittaa edgyn usplash teema joka varta vasten piilottaa "pelottavat" tiedot boottaamisen tilasta (eikä niitä taida saada mitenkään fiksusti näkymäänkään :(
Janne

Qwerty

  • Vieras
Re: Edgy Eft beta ladattavissa
« Vastaus #15 : 29.09.06 - klo:16.54 »
minua tuo graafinen boottaus ei varsinaisesti haittaa, mutta tällä hetkellä kyllä harmittaa edgyn usplash teema joka varta vasten piilottaa "pelottavat" tiedot boottaamisen tilasta (eikä niitä taida saada mitenkään fiksusti näkymäänkään :(

Fedorassa saa tiedot näkyviin painamalla "valikkonappia". Mielestäni toimiva ratkaisu.

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Re: Edgy Eft beta ladattavissa
« Vastaus #16 : 29.09.06 - klo:17.07 »
minua tuo graafinen boottaus ei varsinaisesti haittaa, mutta tällä hetkellä kyllä harmittaa edgyn usplash teema joka varta vasten piilottaa "pelottavat" tiedot boottaamisen tilasta (eikä niitä taida saada mitenkään fiksusti näkymäänkään :(
Jos ottaa usplashin kokonaan pois, /boot/grub/menu.lst :stä?
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Edgy Eft beta ladattavissa
« Vastaus #17 : 29.09.06 - klo:17.18 »
Jos ottaa usplashin kokonaan pois, /boot/grub/menu.lst :stä?

voihan sen toki ottaa, mutta toisaalta minulla ei ole varsinaista tarvetta siihen, juuri tätä ikävää piirrettä lukuunottamatta. voihan tuo toki olla, että teema vielä vaihtuu. vaihtui se dapperissakin aika myöhäisessä vaiheessa.

tuo ei kyllä vielä skaalaudukaan kovin hyvin. valitsin asentaessani resoluutioksi 1600x1200 ja nyt tuo usplashkin käyttää ilmeisesti samaa resoluutiota oletuksena. ainoa vaan, että uspash-teema ei skaalaudu ja näkyy (CRT) monitorillani suorakaiteena ruudun keskellä.

no, parannusta odotellessa ;)
Janne

muep

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 896
    • Profiili
Re: Edgy Eft beta ladattavissa
« Vastaus #18 : 29.09.06 - klo:17.19 »
Ubuntun teksti-info, joka bootatessa tulee, ei ainakaan Dapperissa ja Breezyssa ollut ollenkaan samaa tasoa esimerkiksi Hoaryn vastaavan kanssa. Hoaryssa infot tulivat siis siististi muotoiltuna, muistaakseni vähän samaan tyyliin kuin Gentoossa tai Archissa nykyään.

Usplashin tultua nuo käynnistyviestit ovat tulleet paljon sottaisemmiksi.
[http://smolt.fedoraproject.org/show?uuid=pub_ac53b581-021a-4b76-bd14-e7d51f55462f]Pöytäkone[/url]
Läppäri

Kelmi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 227
    • Profiili
Re: Edgy Eft beta ladattavissa
« Vastaus #19 : 29.09.06 - klo:17.39 »
Minä niin pyhästi vannoin ja vakuutin että en enää koske tähän pöytäkoneeseen ja säädä mitään ylimääräistä kunnes kannettava tulee huollosta, ja nyt sitte ollaan lataamassa Betaa.. On sitä Edgya odoteltukin kun kuuta taivaalta, niin jaksa enää. Pakko laittaa!
Onpa mukava olla täällä taas! <3