Kirjoittaja Aihe: Ubuntun ei asennus ei onnistu  (Luettu 4358 kertaa)

Jarru

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Ubuntun ei asennus ei onnistu
« : 09.05.09 - klo:12.12 »
Eli live-cd:ltä asennus ei toimi ja olen tarkistanut cd:n virheettömyyden.
Kun valitsen live-cd:ltä "asenna ubuntu" niin tulee se "please wait" ja sen jälkeen ne prujut sudo ja root jne. komennoista, mutta sen jälkeen mitään ei enään tapahdu vaikka odottais koko päivän. Missä vika?

antic138

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: Ubuntun ei asennus ei onnistu
« Vastaus #1 : 09.05.09 - klo:14.45 »
Mulla on sama ongelma. Olen yrittänyt asentaa usb tikulta ja cd:ltä, mutta jossain vaiheessa tulee aina musta ruutu eikä sitten tapahdu enää mitään.

jussike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Ubuntun ei asennus ei onnistu
« Vastaus #2 : 09.05.09 - klo:14.46 »
Alternate-levyä kehiin?

antic138

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: Ubuntun ei asennus ei onnistu
« Vastaus #3 : 09.05.09 - klo:15.05 »
Alternate-levyä kehiin?

Mikäs se semmonen on?

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Ubuntun ei asennus ei onnistu
« Vastaus #4 : 09.05.09 - klo:15.19 »
Alternate-levyä kehiin?

Mikäs se semmonen on?

Tekstiasennus. Ei periaatteessa sen vaikeampi. http://releases.ubuntu.com/9.04/ubuntu-9.04-alternate-i386.iso

BTW: On jäänyt joltain siirtämättä tuo Kaikki_latausvahtoehdot_9.04 oikealle paikalleen. Voisiko joku osaava käydä tekemässä sen.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Ubuntun ei asennus ei onnistu
« Vastaus #5 : 09.05.09 - klo:15.30 »
BTW: On jäänyt joltain siirtämättä tuo Kaikki_latausvahtoehdot_9.04 oikealle paikalleen. Voisiko joku osaava käydä tekemässä sen.

missä?
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Ubuntun ei asennus ei onnistu
« Vastaus #6 : 09.05.09 - klo:18.27 »
BTW: On jäänyt joltain siirtämättä tuo Kaikki_latausvahtoehdot_9.04 oikealle paikalleen. Voisiko joku osaava käydä tekemässä sen.

missä?

En tiedä mistä se tehdään (koneella kuitenkin ;))...

http://wiki.ubuntu-fi.org/Kaikki_latausvaihtoehdot_9.04 -> http://wiki.ubuntu-fi.org/Kaikki_latausvaihtoehdot pitäisi siis tehdä, koska tuolla vanhalla on vielä Intrepidin kuvat, muttei Jauntyä.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

antic138

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: Ubuntun ei asennus ei onnistu
« Vastaus #7 : 09.05.09 - klo:18.59 »
Ei onnistu alternate levylläkään. Näppäimistön tunnistuksen jälkeen tuli sama ongelma... musta ruutu eikä mitään tapahdu. Mikä nyt avuksi?

Käyttiksenä toimii tällä hetkellä Windows Vista ja koneeni on HP Compaq 6715s -läppäri, jos noista tiedoista nyt jotain apua on.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Ubuntun ei asennus ei onnistu
« Vastaus #8 : 09.05.09 - klo:19.40 »
Auttaisiko tämä (pikaisen Googlauksen jälkeen (hakusanat: HP Compaq 6715s ubuntu)
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=499060&page=4
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

kestosippi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 185
    • Profiili
Vs: Ubuntun ei asennus ei onnistu
« Vastaus #9 : 09.05.09 - klo:19.44 »
Mulla on sama ongelma. Olen yrittänyt asentaa usb tikulta ja cd:ltä, mutta jossain vaiheessa tulee aina musta ruutu eikä sitten tapahdu enää mitään.
Kannattaa aina ennen oikeaa asennusta kokeilla ensin Live-rompulta tai tikkuversiossa että toimiiko kaikki laitteet ylipäätään Ubuntussa.

antic138

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: Ubuntun ei asennus ei onnistu
« Vastaus #10 : 09.05.09 - klo:19.57 »
I got it working by appending the following to the kernel of the alternate CD:
Code:

acpi=off pnpbios=off

and after the install is successful you have to install the property FGLRX driver probably from text mode.


Voisko joku kertoa mitä tämä meinaa? Eli mitä mun täytys käytännössä tehdä?

antic138

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: Ubuntun ei asennus ei onnistu
« Vastaus #11 : 09.05.09 - klo:20.00 »
Mulla on sama ongelma. Olen yrittänyt asentaa usb tikulta ja cd:ltä, mutta jossain vaiheessa tulee aina musta ruutu eikä sitten tapahdu enää mitään.
Kannattaa aina ennen oikeaa asennusta kokeilla ensin Live-rompulta tai tikkuversiossa että toimiiko kaikki laitteet ylipäätään Ubuntussa.

Tottakai mutta kun ei pääse kokeileen just tän ongelman takia. Mustaa ruutua pukkaa ihan sama mitä tekee.

jussike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Ubuntun ei asennus ei onnistu
« Vastaus #12 : 10.05.09 - klo:00.21 »
I got it working by appending the following to the kernel of the alternate CD:
Code:

acpi=off pnpbios=off

and after the install is successful you have to install the property FGLRX driver probably from text mode.


Voisko joku kertoa mitä tämä meinaa? Eli mitä mun täytys käytännössä tehdä?

Toi taitaa mennä niin, että valitset alternate cd:n alkuvalikossa muut valinnat, sitten älä valitse mitään (tai voit valita sen acpi=off myös siitä) vaan paina esc, jolloin pääset kirjoittamaan siihen riville. Siihen entisten jatkoksi acpi=off pnpbios=off

oobetimer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1470
    • Profiili
Vs: Ubuntun ei asennus ei onnistu
« Vastaus #13 : 10.05.09 - klo:12.16 »
Eli live-cd:ltä asennus ei toimi ja olen tarkistanut cd:n virheettömyyden.
Kun valitsen live-cd:ltä "asenna ubuntu" niin tulee se "please wait" ja sen jälkeen ne prujut sudo ja root jne. komennoista, mutta sen jälkeen mitään ei enään tapahdu vaikka odottais koko päivän. Missä vika?

Väittäisin, että kyseessä on jonkinlainen laitteiston tunnistusongelma. Esim. jokin optinen hiiri tai muu vastaava saattaa aiheuttaa tuollaista jumittamista...
13/2/2009 and friday....

http://debian-fi.dy.fi/

antic138

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: Ubuntun ei asennus ei onnistu
« Vastaus #14 : 10.05.09 - klo:21.04 »
I got it working by appending the following to the kernel of the alternate CD:
Code:

acpi=off pnpbios=off

and after the install is successful you have to install the property FGLRX driver probably from text mode.


Voisko joku kertoa mitä tämä meinaa? Eli mitä mun täytys käytännössä tehdä?

Toi taitaa mennä niin, että valitset alternate cd:n alkuvalikossa muut valinnat, sitten älä valitse mitään (tai voit valita sen acpi=off myös siitä) vaan paina esc, jolloin pääset kirjoittamaan siihen riville. Siihen entisten jatkoksi acpi=off pnpbios=off


Valitsin siitä valikosta tuon acpi=off ja sen jälkeen asennus sujui ilman ongelmia. Kiitokset avusta!

jussike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Ubuntun ei asennus ei onnistu
« Vastaus #15 : 10.05.09 - klo:21.06 »
Valitsin siitä valikosta tuon acpi=off ja sen jälkeen asennus sujui ilman ongelmia. Kiitokset avusta!

Vaatiikohan se kone muutenkin käytettäessä tuon option..?
Sammuuko kone normaalisti, kun sammutat sen käyttöjärjestelmästä, vai pitääkö itse painella nappia sammuttamisen jälkeen?

PS. Lisää otsikkoon sana ratkaistu.

antic138

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: Ubuntun ei asennus ei onnistu
« Vastaus #16 : 11.05.09 - klo:03.09 »
Valitsin siitä valikosta tuon acpi=off ja sen jälkeen asennus sujui ilman ongelmia. Kiitokset avusta!

Vaatiikohan se kone muutenkin käytettäessä tuon option..?
Sammuuko kone normaalisti, kun sammutat sen käyttöjärjestelmästä, vai pitääkö itse painella nappia sammuttamisen jälkeen?

PS. Lisää otsikkoon sana ratkaistu.

Joo kone ei sammu nyt itsestään vaan se pitää sammuttaa napista. En voi muokata otsikkoa koska en ole aloittanut aihetta.

jussike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Ubuntun ei asennus ei onnistu
« Vastaus #17 : 11.05.09 - klo:10.22 »
Joo kone ei sammu nyt itsestään vaan se pitää sammuttaa napista.

Tarkoittaa sitä, että tuo acpi=off -valinta on päällä myös nykyisessä järjestelmässäsi. Taitaa tarkoittaa myös sitä, että akkumittari ja tuulettimen ohjaus sun muut eivät toimi.

Nuo on vähän kinkkisiä silloin jos kyseessä on tuollainen kone, jossa on buginen tuo systeemi, jota acpi ohjaa.

Voi olla, että joillakin toisilla asetuksilla ton saisi toimimaankin kunnolla, mutta se on aika lailla kokeilupeliä jos ei löydä foorumien kätköistä valmiita asetuksia.

Lainaus
En voi muokata otsikkoa koska en ole aloittanut aihetta.

Kas :)

jp1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 333
    • Profiili
Vs: Ubuntun ei asennus ei onnistu
« Vastaus #18 : 11.05.09 - klo:18.56 »
Ihan mielenkiinnosta tiedustelen mitä otsikon "ei asennuksella" tarkoitetaan? Asennuksen poistoako?
Ota neuvoja vastaan pääasiassa vain heiltä, jotka ovat jo olleet siellä mihin sinäkin olet menossa.

IBM ThinkPad T41 Pentium M 745 / Ubuntu 8.04LTS & XP Pro
HP Omnibook xe3 / Xubuntu 8.04LTS & Win98E

oobetimer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1470
    • Profiili
Vs: Ubuntun ei asennus ei onnistu
« Vastaus #19 : 11.05.09 - klo:21.18 »
Ihan mielenkiinnosta tiedustelen mitä otsikon "ei asennuksella" tarkoitetaan? Asennuksen poistoako?

"Ubuntun ei asennus ei onnistu"

Selvää matematikkaa - kaksi negatiivista (ei ja ei) kumoavat toisensa, joten tarkoittaa varmaan, että asennus onnistuu ;D
13/2/2009 and friday....

http://debian-fi.dy.fi/