Kirjoittaja Aihe: M2N-E ajureiden asennus  (Luettu 1600 kertaa)

insidious

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 98
    • Profiili
M2N-E ajureiden asennus
« : 24.12.06 - klo:12.19 »
Eli Ubuntu on asennettuna koneelle ja netti ei toimi eli uskoisin että ajurit pitää asentaa. Emon mukana tuli levy jossa .rpm ajurit ja asuksen sivuilta saa myös saman paketin mutta en saa asennettua niitä ubuntuun ilmeisesti ei ole ubuntun tukema tiedosto muoto. Kertokaahan miten homman saisi hoidettua ja netin toimimaan?

insidious

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Re: M2N-E ajureiden asennus
« Vastaus #1 : 24.12.06 - klo:13.12 »
Voisiko joku jolla ubuntu jo pyörii kääntää rpm paketit ubuntulle sopivaan muotoon ja vaikka laittaa minulle s-postiin?

isvard

  • Vieras
Re: M2N-E ajureiden asennus
« Vastaus #2 : 24.12.06 - klo:13.13 »
Minulla on itsellä asuksen m2npv-vm asuksen emo ja netti lähti toimimaan välittömästi ilman ajureiden asennusta, uskoisin vaikken varsinaisesti asiasta tiedäkään niin siitä levystä ei välttämättä ole hyötyä, kun asentelit ubuntua niin eteen tuli kohta jossa asennettiin verkkoasetukset, mitäs mahto tapahtua ilmottiko että asetukset saatiin tehtyä automaattisesti vai ilmottiko että ei, yritetäänkö uudestaan vai tehdäänkö manuaalisesti vai hyppäsitkö vaiheen yli, oliko kone kiinni verkosa asetuksen aikana ja mites biosissa, onko kortti siellä aktiivinen ja oletko katellu JÄRJESTELMÄ>ylläpito> verkkoasetukset, mikä verkkolaite on siellä aktiivinen? Itse olen kasaillut koneita kaikenmaailman romuista ja suurinpiirtein ainoa asia jonka aina olen saanut toimimaan ongelmitta on nettiyhteys.

Kelmi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 227
    • Profiili
Re: M2N-E ajureiden asennus
« Vastaus #3 : 24.12.06 - klo:14.10 »
Edward puhelee asiaa. Tarkista verkkoasetukset ja katso jos sieltäkautta saisit sen yhteyden toimimaan. Itselläni oli joskus ihan vain, että piti laittaa oikea verkkokortti aktiiviseksi ja sitten alkoi toimimaan..

Mutta jos nyt väkisin (etkä muuten saa) niin toki voit sitä asuksen pakettia kokeilla. Todennäköisesti siitä ei ole hyötyä, en ainakaan usko. .rpm :t käännetään debian-paketeiksi alienilla.

Ohjeet:
Koodia: [Valitse]
man alien
Ja käännöksen jälkeen asennus:
Koodia: [Valitse]
sudo dpkg -i paketin_nimi.deb
Onpa mukava olla täällä taas! <3

Beini

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 149
  • Gentoo
    • Profiili
Re: M2N-E ajureiden asennus
« Vastaus #4 : 25.12.06 - klo:23.47 »
Eli Ubuntu on asennettuna koneelle ja netti ei toimi eli uskoisin että ajurit pitää asentaa. Emon mukana tuli levy jossa .rpm ajurit ja asuksen sivuilta saa myös saman paketin mutta en saa asennettua niitä ubuntuun ilmeisesti ei ole ubuntun tukema tiedosto muoto. Kertokaahan miten homman saisi hoidettua ja netin toimimaan?

Sama emo käytössä ja netti toimi suoraan asennuksen jälkeen.. Eli vika luultavasti asetuksissa  :)